سلام

به دلیل سنگین شده این صفحه، صفحه جدید ارسال سوال ایجاد شد:

(صفحه ارسال سوال و مطلب به خانواده برتر (4))


لطفا قبل از ارسال سوال یا مطلب شرایط ارسال پست در خانواده برتر را مطالعه بفرمائید تا وقت تان هدر نرود!

خانواده برتر وبلاگی است که کاربران در مورد موضوعات مختلف به بحث و گفتگو می پردازند. ما این جا به کسی مشاوره نمی دهیم، بلکه در مورد موضوع مد نظر شما گفتگو می کنیم.

مهمترین قوانین ارسال پست:

1 - قبل از ارسال سوال یا مطلب در وبلاگ جستجو بفرمائید تا با عبارت "قبلا بحث شده!" مواجه نشوید. اگر دیدید که قبلا در مورد سوال شما بحث شده، برای این که سوال تان ارسال شود، از زوایای دیگری به موضوع نگاه کنید.

بحث در مورد مهریه در خانواده برتر تکراری محسوب می شود مگر این که شما از زاویه ای به مهریه نگاه کنید که قبلا کمتر کسی به آن پرداخته است.

می توانید درخواست بدهید که یکی از پست های مشابه که به مشکل شما مربوط است، برای کسب مشورت های جدید بروزرسانی شود. این یعنی آن سوال بعد از بررسی، مجددا به صفحه اصلی منتقل خواهد شد.

2 - سوالی که ارسال شد امکان حذف آن را نخواهید داشت، پس جوانب مختلف را بسنجید.

چون سوال تا وقتی متعلق به شماست که دکمه ی ارسال در بخش نظرات را نزده باشید، بعد از آن اگر شخص دومی حتی اگر 1 ثانیه از وقت خودش را صرف ویرایش یا فکر کردن به آن کرد، دیگر متعلق به شما نیست. بعد از ارسال سوال شما به عنوان یک پست، تنها می توانید درخواست بدهید که محتوای سوال برای جلوگیری از شناخته شدن تان، ویرایش شود.

3 - در سوالی که ارسال می کنید دقت داشته باشید اطلاعاتی ندهید که دوستان، فامیل، همکلاسی، همکار و ... شما را شناسایی کنند. خانواده برتر یک وبلاگ پربازدید است و روند همه گیر شدن آن همچنان ادامه دارد، پس ممکن است به غیر از شما، یکی از افراد خانواده ی شما هم از کاربران این جا باشد، پس اطلاعاتی ندهید که حتی توسط نزدیک ترین افراد شناخته شوید. این مورد اتفاق افتاده!

4 - نظرات در این جا با تائید نمایش داده می شوند، اما به خاطر زیاد بودن تعداد نظرات، ممکن است اشتباها نظراتی تائید شوند که بر خلاف قوانین باشند. مثلا از بین حدود 400 نظر ممکن است 397 نظر طبق قوانین نمایش داده شوند و 3 نظر هم اشتباهی تائید شوند. بنابراین ضمن عذرخواهی از شما، توصیه می کنم آرامش خود را حفظ کرده، تاریخ و ساعت درج نظر را در بخش نظرات برای بنده ارسال کنید تا دوباره مورد بررسی قرار گیرد. این افراد ممکن است دچار مشکلات روحی باشند و هدفشان هم ناراحت کردن شما باشد، پس با واکنش نشان دادن به آن ها، خوشحال شان نکنید.

5 - اکثریت قاطع کاربران خانواده برتر برای کمک به امثال شما، در این جا جمع شده اند، اما بدون تعارف خدمت شما عرض می کنم که ممکن است افرادی هم باشند که بر خلاف اهداف وبلاگ و اکثریت قاطع کاربران، به منظور اذیت و آزار اینجا حضور داشته باشند، یکی از آزارهای آن ها منحرف کردن مسیر بحث است، بنده به عنوان تائید کننده ی نظرات، و عده ای از کاربران خیرخواه هم به عنوان تذکر دهنده، مراقب این هستیم که مسیر بحث پست شما منحرف نشود و کاربران در مورد مساله ای که شما مطرح کرده اید به مشورت دادن بپردازند. شما به عنوان ارسال کننده پست می توانید با مشارکت در بحث و تذکر به بنده در صورتی که نظر غیر مرتبطی مشاهده کردید، نقش بسزایی در جلوگیری از انحراف بحث ایفا کنید.


توصیه های عمومی برای ارسال سوال:

1 - لزومی به ارائه مشخصات نیست، سوال را طوری بنویسید که شناسایی نشوید، حتی توسط اعضای خانواده

2 - سوال را حداقل در 120 و حداکثر در 400 کلمه ارسال بفرمائید، لطفا به اصل موضوع بپردازید و توضیحات تکمیلی را در بخش نظرات ارسال کنید.

3 - از ارسال سوالاتی که جنبه نظرسنجی دارند خودداری بفرمائید، مثلا؛

- دو خواستگار دارم، کدوم رو انتخاب کنم؟

- من از شما دوستان میخوام بین این سه گزینه یکیش رو انتخاب کنید ...

- مردان خیلی بدون مو بودن زن براشون مهمه؟

5 - در کل، سوالاتی بپرسید که قابلیت بحث های استدلالی دارند.

6 - مشکلات حاد و مسائل عجیب و غریب را ارسال نفرمائید، سوالاتی ارسال بفرمائید که با اطلاعات عمومی بتوان به آن ها پاسخ داد.

7 - سعی کنید سوال را ویرایش شده ارسال بفرمائید؛

* اصول نگارشی را رعایت بفرمائید و به سبک چت کردن سوال یا مطلب تان را ارسال نکنید، بین کلمات فاصله بگذارید، در این صورت است که می توان قانون حداکثر کلمات نادیده گرفت.

نوع نگارشی که باعث عدم ارسال سوال می شود:

"من قدم۱۶۵هس وچهره ام بسیار بالاترازسنم میزنه وهیکلم مثل عرباس،ولی اون اقا قدش اندازه منه وبسیااااااار بیبی فیس وهیکل کااااملا لاغر و کلا برعکس من هستن"

چرا ارسال نمی شود؟، چون بنده باید متن بالا را به این شکل ویرایش کنم:

"من قدم ۱۶۵ هست و چهره ام بسیار بالاتر از سنم میزنه و هیکلم مثل عرب هاست، ولی اون آقا قدش اندازه منه و بسیار بیبی فیس، و هیکل کاملا لاغر و کلا برعکس من هستن"

شغل بنده اداره ی این وبلاگ نیست که وقت زیادی را صرف مدیریتش کنم، پس لطفا اصول نگارشی اولیه رعایت کنید.

8 - سوالات سیاسی و مباحث اعتقادی حساس را ارسال نفرمائید

9 - نظرسنجی در مورد شرکت ها، موسسات، مردم یک منطقه، افراد مشهور و ... در این جا امکان پذیر نیست، پیش آمده در مورد یک محصول که در تلویزیون تبلیغ شده، یک فروشگاه اینترنتی مشهور و عملکرد یک پزشک پست هایی ارسال شده، و کاربران هم نظرات مثبت و منفی خود را بیان کرده اند، بعد از ارسال نظرات مخالف و موافق، از طرف شرکت مربوطه یا وکیل پزشک با بنده تماس گرفته شده و شاکی نظرات منفی شده اند، بنده هم طبق قانون مجبور به حذف پست یا سانسور نظرات شده ام.

10 - باز هم تاکید می کنم، لطفا مسائل شخصی تان را نپرسید. یک دلیلش این است که ممکن از شناخته شوید، دلیل دوم جلوگیری از ارسال سوالات غیر واقعی است.

11 - سوالاتی که هدف از ارسال آن ها تغییر رفتار شخص یا اشخاصی است که کاربران به آن ها دسترسی ندارند، ارسال نمی شوند.

فرض کنیم یکی از اطرافیان، رفتاری دارد که باعث آزار شما می شود، لطفا نیایید بگویید چه کار کنم او رفتارش را نسبت به من تغییر بدهد، تغییر رفتار یک شخص مستلزم کسب شناخت از اوست، شاید بگویید من در موردش به شما اطلاعات میدهم، باید بگویم که شناخت افراد به این سادگی نیست.

سوال تان را این طور می توانید مطرح کنید که، در مقابل فلان رفتار غلط، ما چه کار باید بکنیم؟

12 - سوالاتی که جنبه های بدآموزی آن ها پر رنگ باشد ارسال نمی شوند. تبلیغ دوستی دختر و پسر، خیانت و ...

13 - سوالاتی که از کاربران خواسته میشه در مورد علت رفتار شخصی که شناختی از اون ندارن نظر بدن، یا این که رفتارش رو پیش بینی بکنن، یا این که به شما بگن چه نوع رفتاری با اون داشته باشید.



پست راهنما در مورد شرایط ارسال سوال

پست راهنما برای ارسال مطالب روز جامعه

پست راهنما در مورد ارسال مطلب

پست راهنما در مورد معرفی کتاب


برخی از صفحات ارسال سوال:

ارسال سوال شخصی

ارسال سوال غیر شخصی 2


نکته مهم:

ارسال نظر به پست های خانواده برتر تنها با عضویت در بیان امکان پذیر خواهد بود، بنابراین فعلا انتظار مشارکت زیاد در بخش نظرات را نداشته باشید.