سلام

یه موضوعی همیشه برام سوال بوده اگه میشه راهنمایی بفرمایید.

به عنوان یه پدر برای فرزندش یا یه مرد برای همسرش یا یه برادر برای خواهرش اگه تو محیط بیرون کسی مزاحم خواهر، مادر، همسر یا فرزندتون بشه چه واکنشی نشون میدید؟ و چه برخوردی درست هست؟ منظور از مزاحمت رو هر جور مزاحمتی که ممکنه از متلک یا توهین یا حرکت دیگه ای تصور کنید، همینطور که میدونید الان دوره دعوا کردن گذشته و قانون هستش ولی واقعا برا یه متلک که یه آدم نفهم بگه کی میره شکایت بکنه و بره دادگاه تا بخواد پیگیری بکنه؟

اصلا وقتش شاید توی زندگی امروزی وجود نداشته باشه تازه به چی میخوایم برسیم ولی بیخیال از کنارش رد شدن هم خیلی سخته که جلو مرد طرف بخواد کسی مزاحمتی ایجاد کنه و غیرت مرد بیدار نباشه. کلا صحیح ترین راه برخورد چیه؟ صحبت کردن که خیلی وقتا بی فایده ست چون طرف مقابل اگه شعور داشت که این کارو انجام نمیداد.

از طرفی دست به یقه شدن هم توی خیابون که درست نیست و هم برای خودمون و هم اطرافیان خطرناکه و ممکنه اتفاقات ناگوارای پیش بیاد، از دوستان که تجربه ای دارن راهنمایی کنن،خیلی وقت ها بیخیالی طی کردن باعث میشه که اون فرد پر رو تر بشه برای دفعه دوم و سوم هم مزاحمت ایجاد کنه اگه مسیر جوری باشه که احتمال برخورد با اون فرد باز هم وجود داشته باشه.


مرتبط:

راه مقابله با آزار جنسی در ملاء عام چیه؟

ما دختران چرا با هر پوششی باید مورد آزار جنسی قرار بگیریم؟

تجاوزهای کلامی و رفتاری و لمسی

راه مقابله با تجاوز رو چطور آموزش ببینیم؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)