دغدغه من مربوط به مشکلیه که در زندگی زناشوییم دارم
من تا از نظر عاطفی و روحی به رضایت نرسم از نظر مسائل خاص زناشویی احساس نیاز پیدا نمی‌کنم. اما شوهرم اصلاً بهم ابراز محبت نمی کنه نه کلامی نه عملی. حس می‌کنم به من به عنوان یه وسیله نگاه می کنه نه به عنوان یه انسان که قلب و روح داره.

در نتیجه متاسفانه شوهرم دیگه از نظر مسائل خاص برام جذاب نیست چون از نظر عاطفی و روحی ارضام نمی کنه. من واقعاً نیاز دارم اول از نظر عاطفی و روحی ارضام کنه و در کل شبانه روز ابراز محبت کلامی و عملی داشته باشه، نه اینکه فقط هر وقت نیاز داره یاد من بیفته
 

پاسخ:

متاسفم که با این مشکل در زندگی زناشویی تون مواجه هستید. به نظر می رسه که ارتباط عاطفی و روحی تان در زندگی زناشویی نیازمند اصلاحه، چند نکته برای بهبود وضعیت شما: 

1. با همسرتون در مورد این موضوع صحبت کنید، احساسات و نیازها تون رو به اون بگید و سعی کنید ارتباط بیشتر و صمیمی‌تری رو داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که اون درک می کنه نیاز شما رو برای احساس عشق در زندگی روزمره.

2. گاهی احساس دلخوری باعث چنین رفتاری از سوی مرد میشه، ببینید آیا در مورد مسائلی از شما دلخور هست یا نه.

3. در خصوص نیازهای خصوصی تون با هم صحبت کنید، تبادل نظر با همسرتون در این مورد و نیازها تون می‌تونه کمک کننده باشه. بیان کنید که احساس رضایت عاطفی و جسمی نیازهای شما رو برآورده می کنه و به طور صریح بیان کنید که تمایل دارید از اون بیشتر محبت های کلامی و عملی عاشقانه رو ببینید.

4. پیدا کردن حمایت خارج از رابطه: در صورتی که صحبت کردن با همسرتون نتیجه نمی ده، می‌تونید به دنبال حمایت و راهنمایی از دیگران بگردید. مشاوره زناشویی، روانشناسی یا ... می‌تونه شما رو در توسعه روابط کمک کنه.

مهمتر از همه، اینه که صبور باشید و علت های رفتارش رو جویا بشید. این فرآیند ممکنه زمان برده و به تلاش نیاز داشته باشه

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط عاطفی زن و شوهرها (۸۱ مطلب مشابه)