راستش من با اینکه اهل واجبات دین هستم و خدا و پیامبر و امامان شیعه رو هم قبول دارم ولی همیشه به جنبه های عمومی دین مثل مسجد یا محرم بدبین بودم و نمی تونستم علت این ناراحتی قلبیم رو متوجه بشم تا اینکه رسیدیم به محرم امسال و این بدبینی و ناراحتی من ناگهان محو شد حالا چرا؟ 

محرم امسال یک تفاوت خیلی بزرگ با تمام محرم های سال قبل داشت و اونم این بود که برای اولین بار در اون دو چیز خاص رو دیدم که قبلاً ندیده بودم اولی حضور زنان بی حجاب یا شل حجاب در مراسم ها بود که باقی متدینین باهاشون مدارا می کردند و دنبال گیر دادن نبودند و دومی که مهم تر از اولی بود خوندن نوحه های اعتراضی به وضعیت کشور مثل این نوحه یزدی از خون جوانان وطن یا این نوحه دزفولی تمام مشکلات یک تار موئه توسط مداحان بود و همین ها حسابی اون ناراحتی من از محرم رو شست و برد.

چی می خوام بگم؟ این ناراحتی که توی دل من و بعضی از جوانان مثل من جمع شده نتیجه این بوده که دین یا بخش‌هایی از دینداری نماد یک گروه خاص شده که در هر شرایطی از وضعیت نابسامان دفاع می‌کنند و ناخواسته ما رو به دین بدبین می‌کنند، حالا شاید شما بگید که نباید اعمال عده‌ای از مذهبی‌ها رو به پای کلیت مذهب داشت ولی خب حقیقت اینه که آدم بخواد نخواد ناخواسته بدبین می شه و دست خودش نیست.

درسی که من از محرم امسال گرفتم این بود هر وقت دین با مدارا نسبت به بقیه و اعتراض به ظلم همراه باشه دل آدم رو بدست میاره و هر وقت از دین استفاده ابزاری برای توجیه ظلم بشه آدم رو زده می کنه، ان شاء الله که به یاری پدر شهیدان (امام حسین (ع)) دین همیشه برای دفاع از حق مظلوم باشه نه برای توجیه ظلم به مظلوم.

عنوان پست: "درسی که از محرم امسال گرفتم"
 


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) ماه محرم (۱۱ مطلب مشابه)