یه نکته‌ای وجود داره در مورد ازدواج دختر خانوم ها؛

تو فرهنگ ما عرف بر اینه که معمولاً آقا یا هم سن خانوم باشه یا بزرگ‌تر باشه، البته مواردی هم وجود داره که این رو نقض می کنه امّا عرف بر اینه که خانوم یا همسن باشه یا کوچکتر از آقا که خب بنا به دلایل متعددی این عرف معمولاً درسته، پس با احتساب این عرف میشه ی نظریه ای داد.

وقتی یه خانوم 20 سالشه، طیف خواستگارانش از 20 سال هست تا حدود 35 سال، همین خانوم وقتی که 25 سالش میشه طیف خواستگاراش طبق همون عرف میشه 25 تا 40، و وقتی میشه 30 سالش طیف خواستگاراش از 30 تا 45 سال و به بالا هست.

امّا چند تا نکته طلایی وجود داره که خیلی مهمه؛

اول اینکه باز هم میگم معمولاً!!! آقایونی که بخوان بین 20 تا 24 سالگی ازدواج کنند معمولاً  همیشه به سراغ دختران خیلی کم سن و سال نمیرن! یعنی معمولاً اینطوره یه آقایی که 24 سالشه معمولاً تو محدوده سنی خودش و یه کم کمتر تا 18 به بالا دنبال ازدواجه البته معمولاً!!

پس خانومی که 18 سال سنش هست برای همین درصد زیادی از آقایون 20 تا 30 به دنبال او هستند.

امّا وقتی خانومی 28 سالش میشه گرچه سن ازدواجش مشکلی نداره امّا همون آقا پسر 28 ساله کمتر به سمت خانوم 28 میان و دنبال 18 تا 25 هستند، این مسئله با بالا رفتن سن به مرور بیشتر هم میشه و هر چه سن خانوم بالاتر میره احتمال ازدواج با یه آقای همسن پایین‌تر میاد.

یعنی یه خانوم 32 ساله می تونه با یه آقای 32 تا 40 سال ازدواج کنه ولی آقایون 32 ساله معمولاً تمایل بیشتر به ازدواج با دخترانی بین 24 تا 28 دارند.

در کنار اون، چند مسئله دیگه مطرح میشه؛

وقتی آقایی سنش میره بالا به دلایل متعددی که خیلی‌ها بهتر از من می دونید اعم از اقتصادی و روحی و فرهنگی و... تمایل به ازدواج کمتر میشه در آقایون و خیلی از آقایونی که مثلاً به دلایل اقتصادی تو 35 سالگی امادگی ازدواج رو نداشتند احتمالاً تو همون 35 سالگی هم ندارند و یا به کل از چرخه ازدواج منصرف میشن یا صبر می‌کنند تا مساعد شدن شرایط که خود این می تونه تو سال‌های آینده‌ی سری رو آماده ازدواج کنه و ی سری رو از چرخه ازدواج منصرف کنه.

از طرفی ممکنه این آقا بنا به دلایلی ازدواج ناموفق داشته و خب خیلی‌ها با این شرایط کنار نمیان! 

پس ی نکته‌ای به دست اومد از این حرف‌ها !

گرچه معمولاً هر خانومی خواستگار همسن و به بالا می تونه داشته باشه امّا دقیقاً به همون دلایل بالا به شدت احتمال میاد پایین، و خب آقایونی هم که تو سن بالا هستند ممکنه تمایل شون به ازدواج با دختران با سن خیلی کمتر باشه.

این جمع بندی نتایجی رو به نظر من در برداره؛

اولاً اینکه گرچه همیشه زندگی روی اصول و قواعد پیش نمی ره امّا معمولاً درصد بیشتری رو در بر می گیره.

پس باید توجه داشت که ازدواج دختر خانوم معمولاً ی چیزی مثل تابع نمایی می مونه که با افزایش سن به صورت خطی کم نمی شه! بلکه احتمالش به شدت افت می کنه

این رو عرض کردم تا اگر احیاناً خانواده‌های محترمی هستند که نظر من رو می خونند به چند نکته توجه کنند؛

اگر شمای دختر خانوم یا خانواده‌ی محترم دختر خانوم می‌بینید دختر خانوم تون خواستگار خوبی از هر لحاظ داره و صرفاً مشکلات مادی مانع ازدواجه، اگه بقیه موارد مناسب بود می تونید اون آقا پسر رو مثل پسر خودتون بدونید و سعی کنید حمایتش کنید تا بتونه اون آقا هم کم کم رشد کنه و از طرفی دخترخانوم تون هم خوشبخت بشن

در ثانی هر چه تاخیر در ازدواج جوون ها بیشتر بشه احتمال به هرز رفتن و آلوده شدن بیشتر میشه یا اینکه مشکلات روحی زیاد.

تو همین خانواده برتر کلی دختر خانوم قریب به 30 یا بالا نظرات شون موجوده که به شدت اظهار گله کردند و خب شما تصور کنید با اضافه شدن خانوم های دیگه و بالا رفتن سن این عزیزان ممکنه بعضی ها به تجرد قطعی برسند یا خدای ناخواسته تن به ازدواج هایی بدن که قلباً و عمیقاً خوشحال نیستند و از روی ناچاریه

توصیه من به همه خانواده‌های عزیز اینه که جوون ها رو کمک کنید واقعاً شرایط اقتصادی خیلی سخت شده! تامین زندگی دیگه به این سادگی نیست و حیفه این عزیزان مون نتونند ازدواج کنند.

توصیه دیگه من به آقا پسرها و دختر خانوم های عزیزه

یه مقداری میشه چشم پوشی کرد و لذّت با هم بودن رو به خاطر مسائل مادی برای همیشه از بین نبرد

امیدوارم همگی خوشبخت و شاد باشیم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)