سلام 
سوالی که داشتم در مورد اضافه کاری در محیط کار کارگری هست 
اینکه اضافه کاری اجباری هست یا نه و اگه سرپرستی داشتیم که خیلی سخت گیر بود سر اضافه کاری چه کار کنیم که هم باعث گرفتاری در محیط کار نشیم و هم از حق خودمون کوتاه نیایم
طبق صحبت‌هایی که از همکاران شنیدم اینه که هر چی چیزی نگی بیشتر تو سرت می زنن
ممنون می شم از تجربیات خودتون در محیط کار بگید.

 

پاسخ:

سلام وقت بخیر

طبیعتا اضافه کاری نمی تونه اجباری باشه، مگه این که در قرارداد یا قانون حاکم بر محیط کاری شما بندهایی در این مورد وجود داشته باشه که در اون صورت شرایط فرق می کنه.

اگه پیش شرطی در این مورد برای استخدام وجود نداشته، شما می تونید از انجام کار اضافه خودداری کنید، به شرطی که پشتیبان قانونی داشته باشید و بتونید با استفاده از قدرت قانون نذارید از شما سوء استفاده بشه.

در صورتی که سرپرستی دارید که سخت‌گیره و اضافه کاری شما رو قبول نداره بهتره راهکارهای زیر رو در نظر بگیرید: 

1. برنامه‌ریزی و مدیریت وقت مناسب: با برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت درست زمان، می‌تونید بهترین بهره وری رو از زمان کاری خودتون ببرید و نیاز به اضافه کاری رو کاهش بدید.

بسته به کاری که انجام میدید، به دنبال روش هایی باشید که اون کار رو سریع تر و بهتر انجام بدید.

اما به این نکته هم توجه داشته باشید، که افزایش سرعت عمل شما باعث نشه کار بیشتری رو از شما بخوان!

2. ارتباط مطلوب با سرپرست: با ارتباط مناسب و فعال با سرپرست تون، می‌تونید نگرانی‌های اون بر طرف کنید.

ببینید که علت مخالفت شون چیه، بعدش برای رفع نگرانی شون تلاش کنید و اعتمادشون رو به دست بیارید.

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)