سلام و عرض احترام خدمت همه دوستان

راستش ازتون یک سوال داشتم ببینید من ترم ۳ دانشگاه روزانه هستم و رشتم زبان و ادبیات فارسی هست می خوام انصراف بدم من اوایل که وارد این رشته شدم به خاطر استعدادی که در کودکی داشتم و تعریف یکی از اقوام از این رشته، وارد این رشته شدم. از اولش هم ذوق چندانی نداشتم اما  گفتم برم شاید دوست داشته باشم من وقتی کنکور دادم هدفم دبیری بود که به خاطر رتبه بدم قبول نشدم و ادبیات فارسی قبول شدم  از قبل هم عاشق حوزه بودم اما خانواده م موافق نبودن .

تا اینکه تابستون امسال به خاطر صحبت های یک نفر یک تلنگری خوردم که چرا باید ادبیات رو ادامه بدم؟ من دبیری رو دوست دارم اما دبیر ادبیات شدن رو نه! و از درس هام لذت نمی برم خلاصه رفتم حوزه ثبت نام کردم و دوستمم گفت هزینه انصراف از دانشگاه چون روزانه م ۱۲ تومن هست!!!! آیا واقعاً این قدر زیاد هست!؟

متاسفانه کلاس های دانشگاه و حوزه هم تداخل داره و من فقط دو تا کلاس حوزه رو در دو روز هفته می تونم برم اونم به مدّت  نیم ساعت می تونم سر کلاسها باشم من امروز مطمئن شدم تحصیل در حوزه رو دوست دارم چون سر کلاس بودم بهم گفتن ۳ جلسه دانشگاه غیبت کن ۳ جلسه هم اینجا مجازی غیبت کنی ولی حتی اگه دانشگاه ۳ جلسه هم غیبت کنم خیلی از کلاس های حوزه رو نمی تونم حضور داشته باشم خیلی برام سخته که نتونم حوزه رو بخونم با جان و دلم دوسش دارم و ازش لذت میبرم.

اینم بگم خانوادم رو به زور راضی کردم همراه دانشگاه حوزه بخونم این طوری قبول کردن( که اگه قراره حوزه بخونم دانشگاهو ول نکنم) حالا من حیفم میاد حیف پول و وقتی که برای دانشگاه قراره بدم  در حالی که علاقه ای به رشتم ندارم و در حوزه اگرچه هدفم دبیری هست اما حتی اگه در ازمونم شرکت نکنم از تحصیل در اونجا لذت میبرم نمی دونم چه کار کنم اساتید حوزه هم تاحدی خب بهم اجازه غیبت می دن و بعضی درسها مثل صرف باید حتما ً ً ً سر کلاس حاضر باشی تا بفهمی لطفا دعام کنید و اگه راهکاری دارید بگید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)