بسم الله الرحمن الرحیم

 سلام و خوش اومدید به خانواده برتر تو این پست قراره به دلایل اینکه چرا خدای مهربون ما بعد از حضرت "محمد (ص) " پیامبر اسلام ۱۲ تا رهبر یا امام از خودش و برای ما به یادگاری گذاشته و بررسی کوچکی کنیم و امامان ما اتفاقاً باعث کامل شدن دین اسلام میشن و به همین دلیله میگن دین اسلام کامله و اصلاً چرا از تو این همه فرزند پیامبر حضرت "فاطمه زهرا (س) " نسل پیامبر و ادامه داد صحبت کنیم؟ 

خب قراره از همین اول به شرایط اون زمان عربستان و آدم‌های اون جا برگردیم که همه مون شنیدیم که دختر هاشون رو زنده به گور می‌کردن که خب تو اون زمان یک کار عادی بود و اصلاً هر کی دختر دار می‌شد کلی طعنه بهش می‌زدن و مسخره می‌کردن و می‌گفتن اجاقش کوره، خلاصه که اوضاع خیلی بد بود اون زمان مخصوصاً برای دخترها که خیلی مظلوم بودن تو زمان خودشون حالا از بدو تولد بگیر تا جوانی شون و اینکه خب ارزش دخترها حفظ نمیشده تو زمان و شرایط خودشون.

حالا خدایی که خالق این دنیاست و همه موجوداتش رو چه از حیوانات بگیر چه از دختراش بگیر که کلی دوست داره یک تصمیم می گیره برای زنای اون سرزمین و برای نسل‌های بعد از حضرت "محمد (ص) "، میگه من می‌خوام نسلت از دخترت یعنی "فاطمه زهرا (س) " باشه که یادگاری تو برای مسلمان‌های بعد از تو باشه و از همه مهم‌تر به ارزش و جایگاه خانم‌ها اشاره کنه و همچنین یک الگو برای تمام زنای بعد از خودش باشه اینها دلایل خالق ماست از انتخاب کردن دختر پیامبر "فاطمه زهرا (س) ".

حالا داستان های بعدش پیش میاد و اصلاً جایگاه دختر پیامبر، نادیده گرفته میشه و هیچ احترامی بهش نمی‌ذارن و حتی چیزی که پدرش براش به ارث گذاشته و ازش می گیرن (فدکیه) و حتی باعث شهادتش میشن و این بوده جایگاه یک زن بین مردم اون زمان.

نکته: "البته این هم بگم دوستان گلم، مهم‌ترین و مهم‌ترین مسئله اینجا بحث احترامه حتماً سعی کنید که بهشون احترام بذارید که کم کم خدا عشق و حمایت شون رو بهتون بده..."

قرار نیست اینجا وارد جزئیات بیشتری بشیم چون قراره یک مطلب خلاصه و مفید باشه...

این رو برای اون هایی میگم که فکر می کنن دین اسلام ضد "زن" و "خانوم هاست" و حتی حجابم شبیه یک قفس می بینن و آزادی رو تویه بی حجابی می بینن و از اینکه خودشون رو بپوشونن حس بدی می گیرن و دیدگاهی که دارن این طوریه که انگار سطح شون رو بالا می بره و خودشون خیلی دست بالا می گیرن با بی حجابی و هزاران شعار هم درست می کنن برای خودشون که البته باز هم لازمه بگم که این حجابی که خدا برای خانم‌ها قرار داده در واقع برای محافظت از خودشونه اون هم نه جلوی هر نگاهی، قراره که جلوی نگاه افرادی که چشم ناپاک هستن و بگیره...

دنیایی که ما توش زندگی می‌کنیم دنیای انرژی هاست و اصلاً دنیایی ساده ای نیست و دنیا اون چیزی نیست که ما می‌بینیم با چشمان مون در واقع دنیای ما از لایه‌های مختلفی ساخته شده مثلاً یک مثال می زنم برای شما ...

لایه‌ای که انسان‌ها توش زندگی می کنن و فقط خود انسان‌ها می تونن ببینن و همین زندگیه عادی ماست ولی خب لایه بعدی یعنی بعد از لایه انسان‌ها وجود داره که ماها بهش می گیم دنیای ارواح و روح‌ها که خیلی ام طبیعیه تو اون لایه ام ارواح زندگی کنن و همین طوری تا بی نهایت دنیا و لایه‌های مختلف از دنیای ما هست که ما نمی‌بینیم.

مثلاً خدای ما داخل بالاترین لایه و سطح قرار داره و همین باعث میشه که به همه چیز ناظر و آگاه باشه ولی خب هیچ‌کسی نمی تونه وارد لایه‌ای که خدای بزرگ هست بشه مگه اینکه خالق ما اراده کنه و بخواد.

حالا اینها رو گفتم که بگم با بدحجابی تون باعث میشید نگاه‌ای خیلی زیادی و به خودتون جذب کنید که این نگاه‌ای ناپاک باعث میشه رو روح تون تاثیر بذاره و پاکی و از روح تون بگیره و در واقع خدای ما به همین خاطر از شما می خواد که حجاب داشته باشید که بهترین نوعش، چادره ولی خب اگه شما بتونید سنگین لباس بپوشید که جلب توجه نکنید اون هم مورد قبول خالق ما هست ولی خب با پوشش بدتون فقط باعث میشید به خودتون آسیب برسونید و در واقع خدای ما نگران روح و جسمتون بوده که بهتون گفته حجاب داشته باشید.

حالا بر می گردیم به امام‌ها و پیشواهای دین اسلام که از اسمش هم مشخصه قراره که هر کدوم الگویی باشن برای یک قشر خاصی از جامعه مثلاً از امام اول مون یعنی امام "علی (ع) " شروع کنیم که پسر عموی پیامبر بود و از زندگیش شروع کنیم شامل بخش‌های مختلفیه از دوران نوجوانی در رکاب پیامبر  (منجی مردم زمان خودش) محافظت می‌کرد و برای اسلام شمشیر زد و از پیامبر محافظت می‌کرد و تو این راه هزاران زخم خورد که الگوی کسانی هست که قراره برای امام زمانی که قراره ظهور کنه می‌تونه باشه و باید بگم که نمونه کامل یک سربازه اسلامه که برای دینش هرگونه فداکاری‌ای که بگید و کرد.

تا اینکه امام اول ما به عنوان جانشین بعد از پیامبر از سمت "خدا" و پیامبرش انتخاب میشه و حقش رو می خورن. (عید غدیر) 

و حالا وارد قسمت دوم زندگیش میشم بعد از پیامبر و زمانی که حقش رو می خورن و جانشینی و ازش می گیرن و کنارش می ذارن، تو این طور مواقع انسان‌های عادی "مرگ" و "جنگیدن" و تا پای پس گرفتن حق شون انتخاب می کنن، ولی اینجا الگوی ما یعنی حضرت "علی (ع) " ما چه کار می‌کنه؟ سکوت می‌کنه و از حقش می گذره و جلوی ریختن خون و خونریزی و می گیره و به حفظ اسلام و محافظت از خانواده اش فکر می‌کنه حضرت "علی (ع) " نمونه کامل کسیه که از جامعه پس زده میشه و حقش رو می خورن و نمونه کامل یک مرده که باید از خانواده خودش محافظت کنه که شما می‌بینید حتی به کسانی که حقش رو خوردن مشاوره میده کاملاً بی‌طرفانه و به حفظ دینش یعنی "اسلام" فکر می کنه و همه باید مثل امام "علی (ع) " رفتار کنن از نظر من.

قسمت سوم زندگیش میشه وقتی که خدا حقش رو میده و چرخه گردونه به نفعش میچرخونه خب تو قسمت سوم زندگیش میشه الگوی یک "حاکم" و "حکومت اسلامیه" که به طور مثال میگم به جای حمله به کشورهای دیگه از درون سعی کرد کشورش رو بسازه همین کارش باعث شد که از چشم مردم زمانه‌ی خودش بیفته و دشمناش از این کارش سوء استفاده کنن.

یا مثال بعدی تقسیم پولا یا کالاهایی که مردم کمک می‌کردن یا سرمایه‌ای که حکومت داشت و بین مردم فقیر و کسانی که نیازمند بودن به طور عادلانه و با نظارت خودش و کسانی که بهشون اطمینان داشت تقسیم می‌کرد به این کار میگن "ذکات" و جزء واجبات دین ماست همراه با نماز ولی این روزها کسی ذکات و به جا نمیاره در صورتی که کوچک‌ترین کمک مردم می تونه تبدیل بشه به بزرگترین کمک به افراد فقیر که واقعاً باعث فقیر تر شدن فقیرامون میشه و این اصلاً خوب نیست حالا هر دلیلی ام می تونه داشته باشه.

خیلی ام جالبه راستش این خانواده با این همه دشمنی که داشتن شما حتی یک جا نمی‌بینید ازشون بد بگن اون هم دشمنایی که خودتون می دونید نه به همسرش حضرت "فاطمه زهرا (س) " نه به بچه هاش "امام حسن (ع) " و "امام حسین (ع) " رحمی نکردن.

 خلاصه بگم بهتون خالق مهربونه ما اینها رو فرستاده الگوی ما باشن و ما سعی کنیم شبیه شون باشیم و الگو بگیریم ازشون که تا اون حد میشه خوب بود مثلاً امام "رضا (ع) " روز "عرفه" کل اموالش رو می بخشه به فقرا یا امام "حسن (ع) " که جلوی یک آدم حقه باز و با سیاست بود و سخته جلو "معاویه" که عهد می‌بنده و تهش زیر عهدش می زنه کاری کنه آدم یا امام "صادق (ع) " که الگوی یک "معلّم" خوب بود که ۶ هزار شاگرد تربیت کرد یا امام "محمد باقر (ع) " که به سمت "علم" رفت و بهش لقب شکافنده علم دادن و یا امام "سجاد (ع) " که بعد از امام حسین (ع) اومد و از اون شرایط بحرانی زمان خودش تونست شرایط و برای فرزند خودش امام "محمد باقر (ع) " آروم کنه یا امام "حسین (ع) " که هر سال براش عزاداری می‌کنیم ولی خب هیچ کدوم سعی نمی‌کنیم شبیهش باشیم نه تو عبادت کردنش و نه شبیه کاری که کرد یعنی وقتی "حقیقت" و "حق" و دید تا آخرین لحظه  پشتش موند و جلوی "باطل" ایستاد و حاضر نشد با یزید بیعت کنه و حتی شروع کننده جنگ نبود و آدم‌های اون زمان همچنین جواهرایی پیش شون بودن و قدر ندونستن و هر کدوم و یا با زهر یا با شمشیر کشتن بگذریم.

اینجا فقط اومدم بگم هدف "خدا" چی بوده و چرا اسم شون جاودانه شده و صد درصد پشتش قدرت برتری هست و خواسته الگوی ما ها باشن که ماندگار شدن.

هدفم از این پست فقط این بود که به شما یک طرز تفکری جدید بدم و حالا شما می تونید برید زندگی نامه هاشون رو بخونید و با تفکر و هوشمندی خودتون رفتار و افکار و شیوع زندگی شون رو الگو بردارید...

به این نکته ام توجه کنید که فقط باید مقابل رفتار و افکاری باید جبهه بگیرید که باعث بشه از شما یک انسان "بد" و "ضعیف" بسازه نه جلوی افکار و رفتارهایی که می تونه باعث "تکامل" شما بشه داخل زندگی  و هدف بعدیم این بود که به شما معرفی شون کنم حتی اگه باهاشون آشنا نیستید...

فقط کافیه زندگی هاشون رو بخونید و ببینید که چقدر سختی داخل زندگی و زمانه خودشون کشیدن که فقط الگو ما باشن...

تنها چیزی که خوشحال شون می کنه اینه که باعث بشن برای نسل‌های بعدی شون الگو های خوبی باشن...

امیدوارم حرف هام مفید بوده باشه برای شماها تا به اینجای کار امیدوارم موفق باشید...

 پایان


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)