سلام

من می‌خواستم درباره عمل‌های زیبایی صحبت کنم و اینکه به نظرم نگاه منفی که وجود داره به این مقوله اصلاً منطقی نیست چون کاملاً واضحه که امروزه ظاهر اهمیت زیادی پیدا کرده برای انسان‌ها البته در گذشته هم قطعاً ظاهر مهم بوده ولی خوب نمی شه انکار کرد که تو این دوره زمونه ظاهر به مراتب اهمیت بیشتری پیدا کرده در زندگی ما، در احترام اجتماعی ما، در ازدواج ما، حتی در شانس سر کار رفتن ما. 

من متوجه نمی شم چرا برخی افراد عمل زیبایی رو عار و ننگ می دونن و زیبایی طبیعی رو افتخار می دونن و کلاً دیدگاه مثبتی نسبت به زیبایی مصنوعی وجود نداره و خیلی افراد که عمل زیبایی انجام میدن سعی می کنن مخفی کنن این موضوع رو که سرزنش نشن.

عجیبه واقعاً ببینید شکی نیست که زیبایی یه فضیلت هست بعضی‌ها این فضیلت بهشون ارث میرسه یعنی برای به دست آوردنش تلاشی نکردن امّا جالبه که با این حال مایه افتخاره امّا اون بنده خدایی که برای رسیدن به فضیلت زیبایی زحمت میکشه یعنی از پولش مایه می ذاره متحمل درد و خونریزی و بیهوشی و دوره نقاهت میشه بابت این قضیه باید خجالت بکشه در حالی که منطقی بخوایم بهش نگاه کنیم اتفاقاً این باید مایه افتخار باشه نه اون زیبایی ارثی. 

مثل این میمونه که یه نفر بیاد به خاطر پولی از باباش به ارث برده و کوچک‌ترین تلاشی بابتش نکرده پز بده و حس برتری بکنه و برعکس یه بنده خدایی که با تلاش خودش به ثروت رسیده رو مسخره کنیم بهش بگیم مهم اینه که اصل و ریشه ت پولدار باشن ممکنه بگید عمل زیبایی با کار و تلاش برای رسیدن به ثروت فرق می کنه.

 قبول دارم فرق هست امّا از یه جنبه‌هایی هم قابل قیاس هستند مثلاً هر جفتش نیاز به تلاش و سختی داره من عمل بینی که انجام دادم واقعاً تو دوره نقاهتم رنج کشیدم چند روز خونریزی خیلی زیادی داشتم درد داشتم یکی دو هفته بعد از عمل که رفتیم برای معاینه دکتر به مدت ده دقیقه بینی منو یه ماساژی داد که تو اون مدت از اعماق و جودم جیغ میزدم از بس دردناک بود دکتر تمام وزنش رو می انداخت رو بینی تازه عمل شده من.

حالا من سوالم اینه چرا باید ارزش یه بینی که به طور طبیعی زیبا بوده بالاتر از بینی باشه که برای زیبا شدنش این همه تلاش و رنج به کار رفته؟ مثلاً بعضی اطرافیان من که بدون هیچ تلاش و زحمتی یه بینی خوب به ارث بردن عمل بینی منو یه امتیاز منفی می دونن برام و بابت این قضیه بهم متلک میگن یا پشت سرم برای تحقیرم میگن مثلاً اون دختره‌ی دماغ عملی..... حالا یه دونه بینیش از من بهتر بوده اون قدر روش مانور میده و اون قدر قضیه عمل منو تو سرم می کوبه انگار نه انگار که در زمینه باقی عناصر زیبایی حرف چندانی برای گفتن نداره در قیاس با من.

 امّا حقیقت اینه که من درست ترین و طبیعی‌ترین کار دنیا رو کردم تو جامعه‌ای که ظاهر خیلی مهمه در موفقیت‌های افراد من تلاش کردم برای داشتن یه جایگاه بهتر، بینیم زشت بود تاثیر منفیش تو چهره م غیرقابل انکار بود بارها تو خیابون از جانب جنس مخالف مسخره شدم حالا بعد از عمل تونستم به اون زیبایی دست پیدا کنم مگه احساس خوب یا موفقیت یا ازدواج باید فقط سهم اون هایی باشه که خدادادی از نعمت زیبایی بهره مندن؟ بقیه هم برن بمیرن! بابا ما هم دل داریم ما هم آدمیم ما هم دوست داریم زیبا دیده بشیم دوست داریم زیبایی باعث موفقیت مون بشه خواسته منطقی آیه یه جورایی حقمونه پس فایده پیشرفت علم چیه غیر از خدمت به بشریت؟ زیبایی مصنوعی اصلاً هم چیز بدی نیست اصلاً بی ارزش تر از زیبایی ارثی نیست.

تو دنیای امروز قیافه به خصوص برای زن‌ها حرف اول رو میزنه شاید حقیقت تلخیه که یک انسان همه چیزش تحت الشعاع ظاهرش قرار بگیره ولی کاریش نمی شه کرد فعلاً دنیا همینه

داشتن قیافه بدون عیب به هیچ وجه کافی نیست و شما باید زیبایی هم داشته باشی تا به حساب بیای پس چه بهتر که به جای گارد بی خود گرفتن در مقابل چیزهایی مثل عمل زیبایی اون رو بپذیرم به عنوان یکی از لوازم پیشرفت و خوشبختی 

می دونم الآن خیلی‌ها میان شعار میدن که پیشرفت و خوشبختی ربطی به زیبایی نداره و فلانT ولی ببخشید در کمال احترام حرف تون رو قبول ندارم اگه ربط نداشت این قدر عمل زیبایی و آرایش رواج پیدا نمی‌کرد تو دنیا من بعد از عمل بینی و یه آرایش لایت خیلی چیزها تو زندگیم تغییر کرد. واقعیت اینه که زیبایی ابزار مهمیه در زندگی و من به وضوح لمسش کردم.

پیشرفت علم این امکان رو فراهم کرده که هر کسی بتونه از زیبایی بهره مند بشه نه فقط اون هایی که زیبایی بهشون ارث رسیده و براش تلاشی نکرد. 

الآن ببینید این قضیه هیکل ساعت شنی خیلی بولد شده و ظاهراً یه سری تحقیقاتی هم انجام شده که نشون میده همچین هیکلی به طور ذاتی برای مردان جذاب تره،  حالا کاری ندارم به اینکه اون هیکل ساعت شنی که محققین منظورشونه با اون برداشتی که مردان ایرانی از هیکل ساعت شنی دارن دو تا چیز متفاوته، ولی به هر حال الآن این نوع هیکل امتیاز مهمی به حساب میاد حتی بین پسرانی که خیلی خودشون رو معنوی می دونن و وانمود می کنن اخلاق خیلی براشون مهمه یه بار تو همین وبلاگ دیدم یکی از همین تیپ پسرهای اخلاق گرا به یکی از خانم‌ها توصیه کرد هیکلت رو مثل فلان شاخ مجازی ساعت شنی کن با ورزش! 

بی خبر از اینکه اون شاخ مجازی خودش با افتخار اعتراف کرده که هیکلش حاصل عمله و گفته من همه جام عملیه، حالا آقایون ایرانی که شیفته اون نوع هیکل شدن توقع دارن دختر بدون عمل اون جوری باشه به طور طبیعی یا با ورزش با ارفاق 

امّا طبق تحقیقات فقط ۸ درصد زنان به طور طبیعی هیکل ساعت شنی دارن و با ورزش هم خیلی دشواره ساعت شنی شدن، چون مثلاً بالاتنه خانم‌ها اصلاً عضله نداره که مثلاً بخواد با ورزش پرورونده بشه و به اون شکل و سایز در بیاد کلاً خانم‌ها مثل آقایون نیستن و عضلات شون در اثر ورزش آنچنان حجیم نمی شه چون تستسترون کمی دارن.

اکثریت قریب به اتفاق این سلبریتی ها که هیکل ساعت شنی دارن حاصل پیکرتراشی و پروتز هستش وگرنه در طبیعت (معمولاً) کسی که بالاتنه و پایین تنه ش اون قدر بزرگ هست کمر پهن و شکم بزرگ و پرچربی هم داره و هیچ شباهتی به ساعت شنی نداره.

بعد پسران میگن که سعی کن لاغر نمونی توپر باشی مثل فلان شاخ مجازی خبرم ندارن که اون شاخ مجازی با عمل اون شکلی شده هیکلش و خودشم این رو گفته.

حالا دو حالت داره یا آقایون و خانم‌ها سعی می کنن از این ظاهربینی شون کم کنن یا اینکه عمل زیبایی باید در عرف پذیرفته بشه برای مرد و زن و به عنوان کار خوب و درست جا بیفته و کسی که با عمل به زیبایی دست پیدا می کنه تحسین بشه حالا که زیبایی این قدر مهمه

چون حقیقت اینه که درصد کمی از مردم مطابق استانداردهای زیبایی این دوران هستن به طور طبیعی و فابریک 

یه نکته‌ای هم که هست بعضی‌ها خیال می کنن هر کس عمل زیبایی انجام میده قیافش عجیب غریب و فضایی میشه مثلاً لب و گونه‌های خیلی بزرگ یا زاویه فک ناجور پیدا می کنه در حالی که این تصور غلطیه الآن اکثر عمل‌های زیبایی نتایج قابل قبولی دارن و اصلاً قیافه فرد بعد از عمل عجیب غریب و فضایی نمی شه خیلی هم زیبا میشه و خیلی اوقات حتی تشخیص اینکه طرف عمل کرده کار سختیه به خصوص اگر پزشک باتجربه و خوش سلیقه باشه

یکی از دوستان خود من پیکرتراشی انجام داده قبلاً بدنش مثل گونی برنج بود الآن فوق العاده جذاب و ریتمیک شده بدنش روی بخیه هاش رو هم تتوهای ظریف و قشنگی انجام داده و خیلی دوست داشتنی شدهT

پس توصیه می‌کنم این قدر اون هایی که عمل زیبایی کردن رو سرزنش نکنید انگار که کار خجالت آوری کردن یا حق کسی رو برد. 

یه بار یه کاربری حرف جالبی زد همین جا، تلاش برای زیباتر شدن از بدو خلقت بشر بوده همین زیر ابرو برداشتن هم نوعی عمل زیبایی محسوب میشه مو کوتاه کردن هم به نوعی عمل زیبایی هست، امّا چون از قدیم بوده کسی عیب نمی دونه و کاملاً جا افتاده و پذیرفته شده هست. امّا اگر کسی به مدد پیشرفت علم و با جراحی بخواد زیباتر بشه ظاهراً کار ناشایستی به حساب میاد از نظر یه عده  ولی بهتره آپدیت بشن این افراد 


مرتبط:

چرا بعضی ها چهره طبیعی خودشون رو دوست ندارن؟

چرا بعضی از دختران به جای کار رو شخصیت، ظاهرشون رو قشنگ می کنن؟

من دخترى نازیبا (زشت) هستم

دچار اختلال خود زشت پنداری شدم

کلافه شدم از بس خودم رو با بقیه مقایسه کردم

همه ش خودم رو با دیگران مقایسه میکنم

مشکل من در یه کلام کمبود اعتماد به نفس و خود زشت پنداری هست

از خودم بدم میاد

با این که بقیه میگن خوشگلی، اصلا از چهره م خوشم نمیاد

دوست دارم همه وجودم رو جراحی زیبایی کنم

کابوس زندگیم اینه همسر آینده ام به خاطر ظاهرم ازم متنفر بشه

حکمت خلقت آدم های زشت چیه ؟

هیچ کدام از خواستگاران قبلیم به زشتی نامزدم نبودن

مشکل من در یه کلام کمبود اعتماد به نفس و خود زشت پنداری هست

احساس میکنم خیلی زشتم ،منو دید اخلاقش عوض شد

همه خوشگلی آدم تو دماغشه مگه نه؟

آقایون مذهبی چقدر به خوشگلی همسر توجه دارن ؟

خدا انگار این دنیا رو ساخته فقط واسه خوشگلا

با این که بقیه میگن خوشگلی، اصلا از چهره م خوشم نمیاد

مگه زندگی فقط مال خوشگلاست ؟

تعریف مرد ها از دختر یا زن خوشگل چیه ؟

همه چی تو زندگی دارم به جز خوشگلی

احساس می کنم دیگران الکی بهم میگن که خوشگلی

عمل زیبایی بینی و جذب خواستگارن بهتر

دوست دارم همه وجودمو جراحی زیبایی کنم

واقعا زیبایی انقدر زود از چشم یه مرد میفته؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) جراحی های زیبایی (۲۵ مطلب مشابه)