با سلام واحترام خدمت یکایک شما اعضای گرامی

خدمت دوستان عرض کنم، بنده پدری دارم به غایت زخم خورده از ازدواج، جانبازی از جان فدایان این رسم و عرفی که به شتر معیوب می ماند نه توانای دوشیدنش باشد و نه یارای باربرش، او مرا اینگونه در کار ازدواج پند نمود و این چنین ازم برآمد که با او چند کلامی پندی گیرم از نصایح ازدواج و آینده نگری در این باب مکافات؛ امید که هم جنسان بنده متعظ شوند و به دام (برخی) جماعت نسوان نیافتند. خلاصه این 9 فرمان پندگونه را از پدرم به من و از من به شما ناصحانه می نویسم امید که به کارتان بیاید.

اولین پند و مهمترین پند 1: به هیچ وجه من الوجوه زیر بار صداق و مهریه سنگین نروید نهایتاً ۱۴ سکه اشرفی کفایت می کند همان نیز خانه خراب گر است.

دومین پند 2: حق طلاق با مرد است.

 سومین پند 3: خروج از بلاد اکیداً ممنوع مگر با معیت شوهر و با رضای او صورت بگیرد.

چهارمین پند 4: اسباب علم اندوزی را برای همسرتان فراهم سازید که مادر بی سواد فرزندان بی سواد به بار می آورد. مادر فرهیخته به از مادر بی سواد است.

پنجمین پند 5: او را از اشتغال منع کنید که خانه خرابی به بار آورد و خانه و کاشانه در غیاب زن به خانه ارواح می ماند و جز سردی به زندگانی شما چیزی به ارمغان نمی آورد پس بکوشید که زنتان در خانه به آتش زندگانی هیزم بریزد و کانونش را گرم نگه دارد.

ششمین پند 6: بسیار به زنتان مهر بورزید او را سیراب کنید، جان فدایش شوید و روحتان را نثارش کنید، اینگونه خاطر جمع خواهید شد که هیچ جبهه ی جنگی برای شما مهیا نخواهد ساخت.

هشتمین پند 7: مبادا که ایام تولد و ایام سالگرد ازدواج از یادتان برود که حسابتان با کرام الکاتبین خواهد بود، او را در این ایام خجسته به بیرون ببرید و برایش هدایای نیک بخرید.

نهمین پند 8: به خانواده اش احترام گذارید تا خانواده تان را محترم نگاه دارد.

نهمین پند و آخرین پند 9: به او عشق بورزید و اگر در محل شغلتان بودید با او حتی اگر شده ۳۰ ثانیه هم صحبت بشوید و به او بگویید که دوستش دارید این کار شما از یاد او نخواهد رفت.

امیدوارم این وبلاگ مجردانش متاهل شوند و متاهلانش خوشبخت شوند.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)