با سلام

سوالم در مورد تیکه هایی هست که آقایون تو خیابون به خانم ها میگن. کلا این تیکه های کلامی به سه دسته تقسیم میشن:

۱. بعضی اوقات یکی از خصوصیات ظاهری یا مهارتی خانم ها رو مسخره میکنند. مثلا قد بلند دختر یا عینک یا رانندگی خانم رو مسخره میکنند و فکر میکنند خیلی هم بامزه هستند.

این دسته از تیکه ها، درسته که باعث میشه اعتماد به نفس خانم ها پایین بیاد ولی بازم قابل تحمله تره نسبت به دو دسته دیگه.

۲. دسته دیگه زیبا بودن اون خانم رو بیان میکنند. مثلا میگند خوشگله یا چه جذاب. که این دسته هم درسته که پشتش مقاصد جنسی پنهان شده و باعث ناراحتی خانم ها میشه ولی به اندازه دسته سوم خانم رو اذیت نمیکنه.

۳. دسته آخر اون عباراتیه که به وضوح کلمات و جملات جنسی به کار می برند. اینها واقعا خیلی غصه ایجاد میکنه برا یه خانم.

من خودم چند وقت پیش داشتم تو خیابون راه میرفتم که یه آقایی خیلی حرف جنسی بدی بهم زد. اینقدر که تا رسیدم خونه زدم زیر گریه و همه ش به این فکر میکردم که اون آقا چه چیزی در من دیده که من رو مثل یه هرزه مورد خطاب قرار داده.

البته من پوششم نمیگم کامله ولی پوشش متوسط جامعه است، مثل پوشش اکثر دخترهای دانشجو و اصلا پوششم بد نیست.

البته اون آقا خیلی بلند این حرف زشت رو نگفت یه جوری گفت که من و چند تا آدم هایی که نزدیک بودند، شنیدند. در ضمن خیابون هم خلوت نبود. من هم شوکه شدم یه لحظه و فقط سرم رو انداختم پایین و سریعتر رفتم.

الان همه ش غصه میخورم و یاد اون روز که میافتم حالم بد میشه. کاش میتونستم یه جوری توهینی که بهم کرد رو جواب بدم. قشنگ من رو یه هرزه حساب کرد و اون حرف افتضاح رو بهم گفت.

البته قبلا کم و بیش از اون دو دسته تیکه اولی که تو متن گفتم، رو چند بار شنیده بودم و خیلی ناراحت شده بودم. ولی این حرفی که چند وقت پیش شنیدم واقعا من رو از لحاظ روحی داغون کرد، با خودم میگم کاش بلند بلند مسخره ام میکرد ولی این حرف رو نمیزد.

الان هم که یادم میاد چشمام پر اشک میشه. کاش کیفم رو میزدم تو صورت اون آدم هرزه که دیگه جرات نکنه به کسی از این حرف ها بزنه.

نمیتونم این توهین بدی که بهم شد رو فراموش کنم، به نظر شما اگه خدایی نکرده کسی با این تیکه ها رو به رو بشه باید چیکار کنه؟

چه شکلی فراموش کنم این قضیه رو، همه ش جلو چشممه. حس میکنم آدم های اطرافم هم که شنیدند من رو یه آدم خراب فرض کردند.


مرتبط:

راه مقابله با آزار جنسی در ملاء عام چیه؟

ما دختران چرا با هر پوششی باید مورد آزار جنسی قرار بگیریم؟

تجاوزهای کلامی و رفتاری و لمسی

راه مقابله با تجاوز رو چطور آموزش ببینیم؟

واکنش یه مرد در مقابل متلک گویی به ناموسش چی باید باشه؟

امروز خواهرم تو راه برگشت مدرسه مورد تعرض قرار گرفته



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)