با سلام خدمت همه دوستان

دختری بیست و... ساله هستم. درباره خودم توضیح میدم چون شاید تاثیر داشته باشه و بیشتر بتونین خودتون رو جای من بذارین و راهنماییم کنید. دانشجو مقطع کارشناسی ترم آخرم. از نظر زیبایی میشه گفت خوبم نه زشت نه خیلی زیبا. از نظر خانواده هم خدا رو شکر از هر لحاظ خانواده خوب و موجهی دارم. از نظر مالی هم شاید متوسط رو به بالا باشیم. از نظر اخلاقی هم در کل دختر آرومی ام امّا خب گاهی اوقات با خانواده یا دوستانم شوخی و شیطنت و اذیت هم دارم، روحیه حساس و زود رنجی دارم و دختر سختی کشیده ای نیستم، در کل مهربونم امّا تو جامعه و با جنس مخالف جدی و سختگیرم و سعی می‌کنم بیشتر منطقی باشم و با عقل تصمیم بگیرم تا احساس.

به تازگی یکی از هم دانشگاهی هام خواستن که با هم آشنا بشیم برای ازدواج، ایشون ۵ سال از من بزرگترن، دانشجوی ارشدن، شغل دارن، ماشین و پس انداز هم دارن، خونه ندارن، خانواده شون هم از نظر مالی حدس می زنم که در سطح ما یا کمی پایین‌تر باشن‌.

به نظر پسر بدی نمیان، با هم درباره ی خیلی مسائل صحبت کردیم، مسائل فرهنگی، دینی اخلاقی و... به نظر تفاهم داشتیم تا این پایه، ولی چیزی که منو نگران می کنه اینه که؛ 

۱-من همیشه دوست داشتم همسرم از این دست آدم های به اصطلاح اتو کشیده و رسمی و مبادی آداب باشن ولی برعکس ایشون آدم راحت و شوخ و خودمانی هستن.

۲_من تو هر سنی بودم بیشتر از سنم فکر می‌کردم و رفتار می‌کردم ولی احساس می‌کنم ایشون با اینکه ۵ سال از من بزرگترن ولی در حد من پخته نیستن البته تعریف از خودم نمی‌کنم چیزی که خیلی‌ها گفتن حتی خود این آقا هم بارها بین صحبت‌ها و بحث هامون این مسئله رو گفتن، که تو چقدر با توجه به سنت فهمیده ای.

۳_مسئله ی بعدی اینه که احساس می‌کنم آدم ریلکس و بی خیالی هستن

حالا از طرفی می بینم تو این دوره و زمونه جوون پاک و سالم کم شده و بعضی‌ها قصدشون صرفاً دوستیه یا اهل مصرف مواد و... این آقا پسر سالمی هستن و شغل و موقعیت اجتماعی نسبتاً خوبی دارن امّا از طرفی از این اختلاف‌ها می‌ترسم که در آینده مشکل ساز بشه. البته بیشتر نگرانیم برای مورد ۱ و۲هست.

اگر توضیحاتم ناقص یا نامفهومه سوال بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم.

پیشاپیش ممنونم از راهنمایی همه ی دوستان.


مرتبط با شناخت پسر مورد علاقه و خواستگار:

از چه راه هایی بفهمم خواستگارم شکاک هست یا نه؟

چه جوری میشه از سالم بودن یه پسر مطمئن شد؟

چطور بفهمم که پسر مورد علاقه م خلق و خوی دخترونه داره یا نه؟

چرا رفتار پسر مورد علاقه م نسبت به من سرد شده؟

چطور درجه عصبانیت خواستگارم رو بسنجم؟

چطوری می تونم بفهمم که پسر مورد علاقم شکاکه یا نه؟

دست به جیب شدن پسر در دوران آشنایی قبل از ازدواج

آداب بیرون رفتن در مرحله آشنایی قبل از ازدواج چیه؟

چطور باید حلال یا حرام خور بودن خواستگار رو تشخیص بدیم؟

چطوری میشه فهمید یه پسر احساساتی هست یا نه؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه)