دو گروه در جمع بندی معیارهای ازدواج اشتباه می کنند . اونایی که افراط و تفریط می کنند . اونایی که افراط می کنن ، برای ازدواج دنبال فرشته ها می گردند . خب اصلا گیر نمیاد . اونا فقط فرصت ها رو از دست میدن و در نهایت ازدواج نمی کنند .
گروه دوم میگن با یکی ازدواج می کنیم بعد هر جور دلمون بخواد شکلش میدیم . یه آقایی به من گفت می خوام با یه خانم 16 ساله ازدواج کنم . توصیه می کنید ؟ گفتم سوای سنش و این که توصیه نمی کنم یه سوال ازتون دارم . چرا می خوای با یه دختر 16 ساله ازدواج کنی ؟ گفت می خوام خودم تربیتش کنم و بسازمش !!!‌  گفتم ببخشید شما برید یه بسته خمیر بازی بخرید ! اینا دچار تفریط میشن . دختر مردم خمیر مجسمه نیست که شما اون رو بسازید . وقتی با کسی ازدواج کنی که می خوای شکلش رو عوض کنی و هنر انسان سازی خودت رو به رخ بکشی ، یاد باشه که این انسان یه شکلی داره  و با تغییری که تو می خوای در اون ایجاد کنی اون رو دچار تنش می کنی .
برخورد منطقی ، مسئولانه و بدور از افراط تفریط اینه که یه نگاهی به خودت بندازی ، سن ،‌ظاهر ،‌باور ، اخلاق ، ایمان ، شرایط ، تفکرات ، خلق و خو و ... خودت رو در نظر بگیر . یکی متناسب با خودت انتخاب کن . خیلی شلوغش نکن . 
ما برای جمع بندی معیارهای ازدواج به این روش عمل می کنیم ؛
ما یه خط قرمز داریم و یه خط زرد . خطوط قرمز مواردی هستند که زندگی مشترک رو تهدید می کنند . خطوط قرمز خطوطی هستند که نمی تونید از اون ها بگذرید . نمی تونید اونا رو نادیده بگیرید . اگر شریک آینده ی زندگی من یک خط قرمز داشته باشه ، من با اون ازدواج نمی کنم .
خطوط زرد خطوطی هستند که حساسیت های ما رو بالا می برند ، ما رو در انتخاب نگران می کنند ، دچار تشویش میشیم ، ولی به خاطر یه خط زرد نمیگیم نمی خوامت .
خطوط قرمز :
مثلا پسری رفته خواستگاری یه دختری . میگه من 6 تا دوست دختر داشتم و با همه هم تا آخرش رفتم . خط قرمزه احتمالا نه ؟!
خطوط زرد و قرمز ثابت ، یکسان و فرمولی نیستند . خطوط زرد و قرمز هر کسی مخصوص خودشه . یه نفر میگه من بسیار مقید به مسائل دینی هستم ، من نماز برام خیلی مهمه ، اگه بخوام با کسی ازدواج بکنم که بی نماز باشه اون روز ، روز مرگ منه . برای این آدم نماز میشه خط قرمز . یه نفر دیگه میگه من خودم اصلا نماز نمی خونم . اصلا خط زردش هم نیست اصلا خطی نیست !!! پس خطوط زرد و قرمز یکسان نیستند .
یه نفر خودش 80 تا دوست پسر داشته همه کار هم کرده !  پسره میگه عین همیم چه جالب !!! تو چند تا داشتی ؟ مال بیشتر از تو بوده !!!
البته یه قلم این طوری نیست . آلوده ترین پسرها ، برای ازدواج به دنبال دختری می گردند که ماه هم اونو ندیده باشه ! می خوان با سالم ترین دختر ازدواج کنند .
خط قرمز اون چیزهایی هستش که نمی تونی ازشون بگذری حتی به قیمت رد کردن خواستگار یا نپسندیدن یه دختر .
هر سه خط زرد میشه یه خط قرمز
اگه کسی یه خط قرمز داشت بهش میگیم : نه
اگه سه خط زرد داشت بهش میگیم : نه
بنابراین خطوط زرد و قرمز تون رو بنویسید . وقتی رفتید خواستگاری یا براتون خواستگار اومد اونا رو مد نظر داشته باشید .
تعداد خطوط زرد حداکثر باید 10 تا باشه و تعداد خطوط قرمز حداکثر 5 تا . نرید 400 تا خط زرد و قرمز برای خودتون بنویسید .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


مرتبط:

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

چه جوری باید معیارای ازدواج مون رو به طرف مقابل بگیم

بحث در مورد اصالت خواستگار



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه)