خانم ها می تونن از آقایون خواستگاری بکنن . مگه خانم خدیجه سلام الله علیها ، از آقا رسول الله خواستگاری نکردند ؟ ! خب حتما میگین پیامبر کجا ، پسرای امروزی کجا ؟! موضوع همین جاست ! اگه مردی مثل رسول خدا سراغ دارید برید خواستگاریش !!!

دختران حضرت شعیب واسه باباشون تعریف کردند ، بابا ، مردان ریخته بودند دور چاه آب ، یه آقایی اومد از ما پرسید جریان چیه ... بعدش گوسفندان ما رو سیراب کرد . بابا گفت برید بیارینش . خب با حضرت موسی بر می گردند پیش پدر و حضرت شعیب پیشنهاد می کنه به پیشنهاد یکی از دخترانش  . دختره میگه بابا نمیشه این شوهر یکی از ما بشه ؟! حضرت شعیب علیه السلام به حضرت موسی علیه السلام پیشنهاد ازدواج میده یا یکی از دخترانش . چون می بینه حضرت موسی آدم توانمندی هستش ، تونست توی اون شلوغی گوسفند ها رو سیراب کنه هم این که آدم متعهد و باتقواییه . به دخترا میگه من جلو میرم شما پشت سرم بیاید .


حضرت شعیب به حضرت موسی میگه می خوام یکی از دخترام رو به همسری تو در بیارم . پس خواستگاری بستگان دختر از یک پسر از نظر دین اشکالی نداره .
حالا می خوایم ببینیم خود دختر چی ؟ خب این خلاف ساختار شماست . خلاف طبیعت شماست . قبول ندارید برید خواستگاری . آقای محترم ، شما یه کنیز نمی خواید ؟! بذارید پسرا بیان بگن یه غلام نمی خواید ؟

بذارید صید زیبای طبیعت باشید که هستید و مردان بشن صیاد . بذارید شما مطلوب باشید و مردان طالب . بذارید شما خواسته باشید و مردان خواهان . بذارید بدوون دنبالتون . چرا خودتون رو کوچیک می کنید ؟
اگه نقشتون رو عوض کردید اعتبارتون رو از دست میدید . خب حالا من یکی رو می خوام ! روش یاد بده . باشه . به هیچ وجه خانم ها از آقایون خواستگاری نکنید .

روشش اینه که یه واسطه پیدا می کنید ، واسطه میره پیش آقا ، کمی از فواید ازدواج و خوب بودن اون آقا باهاش صحبت می کنه ، بله به هر حال می دونید ازدواج یه امر خوب و مقدسیه . شما هم جوان واقعا برازنده و شایسته ، حیفه جوونی مثل شما ازدواج نکنه ، این همه دختر خوب دور و برمون ! مثلا مثل فلانی !!! البته بنده خدا روحش هم خبر نداره . اگه بفهمه من چنین چیزی به شما گفتم حال منم بگیره . شاید باهام برخورد کنه ، اومدم مزه دهن شما رو بفهمم ، که اگه شما موافقی برم به دختره پیشنهاد بدم ! این جوری خیلی باحاله . به شرطی که این واسطه دهنش قرص باشه و تا آخر عمر لو نده که رابطه شما بوده . خیلی آدم محکمی باید باشه . این جوری خوبه ، ولی مستقیم نه . پس خانم محترم شما حق دارید از کسی خوشت بیاد . حق داری اعلام بکنی می خوامت به عنوان شریک زندگی ، ولی یه واسطه بره مطرح کنه .

یه دوستی یه حرف بانمکی زد که مثل جوک می مونه ؛ می گفت اگه دختر کسی رو بخواد که خانواده اون رو میشناسن ، هر خواستگاری میاد رد کنه و بهانه بیاره ، من لیسانس می خوام ! لیسانس اومد بگه نه ، من لیسانس روانشناسی می خوام . لیسانس روانشناسی اومد بگه نه من لیسانس روانشناسی از دانشگاه علامه می خوام ! نه من بالینی می خوام ، من یکی رو می خوام که سال 92 فارغ التحصیل شده باشه !!! خب یه دفعه بگو فلانی رو می خوای دیگه !!!


تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


مرتبط:

6 تذکر دکتر فرهنگ در مورد خواستگاری

معایب خواستگاری دختر از پسر چیه ؟

خواستگاری راهی درست برای شناخت

شیوه ی برگزاری جلسه اول خواستگاری

موضوعات مباحث خانواده ها در جلسه دوم خواستگاری

آیا باید همه ی مسائل رو در خواستگاری بگیم ؟

جلسه بله برون

آیا دختر و پسر می تونن بدن همدیگه رو از روی لباس نازک ببینن ؟


مرتبط با خواستگاری و ابراز علاقه دختر به پسر:

معایب خواستگاری دختر از پسر چیه ؟

نمی دونم همکارم نظرش راجع به من چیه

می خوام به پسر مورد علاقه م پیشنهاد بدم ولی غرورم اجازه نمیده

اگه دختری از شما درخواست ازدواج بکنه چه برخوردی می کنید ؟

چرا ما دخترا نباید از پسرا خواستگاری کنیم ؟

ترس از عواقب خواستگاری دختر از پسر

چه طوری بدون سبک شدن، به پسری که ردش کردم ابراز علاقه کنم ؟

چه طوری پسر مورد علاقه مون رو به ازدواج ترغیب کنیم؟

تحت چه شرایطی خودم میتونم اقدام به خواستگاری از پسری کنم؟

چشم تو چشم شدن با پسری که درخواست ازدواجم رو رد کرد

نگران اینم که بهم بگه من هیچ حسی بهت ندارم

چه جوری به پسر مورد علاقم بفهمونم که دوستش دارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) خواستگاری دختر از پسر (۶۲ مطلب مشابه)