کسی که به بلوغ عاطفی رسیده باشه ،‌قابلیت برقراری رابطه ی عاطفی با اطرافیان رو داره . کسی که به این بلوغ رسیده می دونه احساساتش رو کنترل ، ابراز و مدیریت کنه .

باید یاد بگیرم که کجا باید بخندم؟ ، کجا باید گریه کنم ؟‌ کجا باید داد بزنم ؟ ،‌ کجا باید اشک بریزم ؟  کسی که به بلوغ عاطفی رسیده می تونه احساساتش رو مدیریت بکنه . می تونه در شرایط حاد ، بحرانی و عصبانیت به هم نریزه . ماشین خورده به ماشین جلویی ، هیچ اتفاقی هم نیافتاده ، دو تا سپر خوردند به هم ، بر میگرده میگه گاری چی !!! این به بلوغ عاطفی نرسیده . نمی تونه احساساتش رو مدیریت کنه . خب بر گرد یه نگاه کن اون میگه عذر می خوام تو هم بگو ایرادی نداره .

کسی که به بلوغ عاطفی رسیده باشه ، در اکثر موارد می تونه خطای دیگران رو ندیده بگیره ، نه این که بخواد با هر خطایی برخورد تند و خصمانه بکنه . کسی که به این بلوغ رسیده باشه توی برخوردهاش انعطاف پذیره . کسی که به بلوغ عاطفی رسیده باشه ، تحمل انتقاد رو داره . تذکرات و حرف های منطقی دیگران رو با جان و دل می پذیره . توی شکست ها و ناکامی ها خودش رو نمی بازه . دست و پاش رو گم نمی کنه . حس فداکاری در او به وضوح دیده میشه . کسی که به بلوغ عاطفی رسیده باشه در بروز احساساتش خیلی آدم بازی هستش . لذت می بری از این که او مدام به تو ابراز احساسات می کنه .
کسی که به بلوغ عاطفی نرسیده باشه ، مثل سنگ می مونه ، دچار انجماد عاطفی شده . باید عشق رو ازش گدایی کنی . خانمه به شوهرش میگه دوسم داری ؟ سر تکون میده !!! خانمه میگه بگو دوستم داری ؟ میگه آره !

خنده ها و گریه های شما باید قابل کنترل و در حد معمول باشه . وقتی همه آروم می خندند شما نباید قهقه بزنید . وقتی همه دارند آروم و معقول گریه می کنند شما نباید سرت رو بزنی به دیوار .

با کسی که بلد نیست ابراز احساسات کنه و احساساتش رو کنترل و مدیریت کنه ازدواج نکنید .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


مرتبط:

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ فرهنگی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اجتماعی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوع ذهنی یا فکری یا عقلی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اخلاقی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ جنسی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) بلوغ های لازم برای ازدواج (۱۳ مطلب مشابه)