من چند سال پیش یه گناه خیلی بزرگ کردم ، مثلا ، من با یه نفر از جنس مخالف دوست بودم و با هم رابطه ی نامشروع داشتیم . بگم یا نگم ؟ 

اگر کسی از این رابطه خبر نداره ، فقط خودت و اونی که باهاش بودی ، اگر احتمال لو رفتن اصلا وجود نداره ، اگر از کاری که کردی با تمام وجود پشیمونی ، اگه از ته دل از کاری که کردی حالت به هم می خوره . آخه چه کاری بود که من کردم ؟‌ اگر قصد تکرار چنین کاری رو با فرد دیگه ای نداری ، به هیچ وجه نگو . حق نداری بگی . دین هم میگه شما اجازه نداری گناهانت رو برای مردم فاش کنی . این عمل رو حرام میدونه . 

ولی اگه احتمال لو رفتنش هست ، ولی بقیه ی چیزها سر جاشه ، از ته دل پشیمونم و ... ، با این حال به دو تا از دوستان صمیمی قضیه رو گفتم . ممکنه در تحقیقات از دهن یکیشون بپره . اگر احتمال لو رفتن داره حتما باید بگید . کی ؟ جلسه دوم .

من یه دوست از جنس مخالف داشتم ، حالا یکی اومده خواستگاری یا من رفتم خواستگاری و اون خیلی حساسه ، خیلی هم خوبه ولی من دوستی داشتم با جنس مخالف . کسی هم در جریان نیست ، بگم ؟ نه حق نداری بگی . به شرطی که پشیمون باشی و احتمال لو رفتن وجود نداشته باشه . یادت باشه اگه از شما نشنید و از کس دیگه ای شنید  ، بدجوری علیه شما قیام می کنه . 

اگه احتمال لو رفتن وجود نداره ، تضمینی بهتون می گم که ، نگید ، نگید ، نگید .


تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات



مرتبط:

آیا باید به یه پسر پاک راستش رو گفت؟

می ترسم خواستگارم بعدا با سابقه دوستی من مشکل پیدا کنه

اگه بعد از ازدواج فهمیدید همسرتون سابقه دوستی داره، چه می کنید؟

دختر مورد علاقه م 5 سال سابقه دوستی داره

آیا مشکل از منه که نمی تونم گذشته ی ناپاک دختری رو ببخشم ؟

نمیخوایم با یه تواب ازدواج کنیم، مگه زوره ؟

گذشته هر کس به خودش مربوط نیست، من واسم مهمه

علت دروغ گفتن دختری که به خواستگاریش رفتم چی بود؟

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) اعتراف در جلسه خواستگاری ! (۲۳ مطلب مشابه) به خواستگارم بگم که ... (۴۰ مطلب مشابه)