بخت گشایی، مجموعه ای از افعال و رفتارهایی هستش که همراه با بعضی اعمال مذهبی و یا استفاده از سحر و جادو، برای باز شدن بخت دختران مجرد و آماده ازدواج و ...، که فکر می کنند عوامل ناشناخته ای مانع ازدواج شون شده انجام میگیره . برای نمونه مطلب (یه بنده خدا میگفت بختت رو بستن، راسته؟) رو مطالعه بفرمائید که یه دختر با وجود داشتن حدود 50 خواستگار، به نتیجه نرسیدند.

بخت گشایی سابقه ای بسیار طولانی داره و از زمان های قدیم مردم برای حل مشکلاتی که داشتند دست به دامان بخت گشایی می شدند . 
اعمال مربوط به بخت گشایی در زمان های خاصی انجام میگرفت ، مثلا در چهارشنبه سوری، ایام نوروز، شب های احیاء ، شب جمعه، موقع نماز، در مراسم عقد و عروسی و ... ، همین طور این اعمال در مکان های خاصی هم قابل انجام بود مثل امام زاده ها، کنار رودخانه ها ، سبزه زارها و ... 
بخت گشایی آداب بخصوصی داره که به نقل از سایت ویکی فقه wikifeqh.ir ، براتون میذارم؛
"بخت‌گشایی‌ در نقاط مختلف‌ ایران‌ معمولاً با مجموعه‌ای‌ رفتار و اعمال‌ مذهبی‌ مانند خواندن‌ دعا و آیات‌ قرآنی‌ ، گرفتن‌ روزه‌ ، روضه‌خوانی‌ و نذر و نیاز همراه‌ بوده‌ است‌. مثلاً در شب‌ احیا هنگام‌ خواندن‌ دعای‌ جوشن‌ کبیر ، زنان‌ یزدی‌ ۱۰۰ گره‌ به‌ طنابی‌ می‌زدند و آن‌ را به‌ گردن‌ دختر دم‌ بخت‌ می‌آویختند تا بختش‌ باز شود. تهرانی‌ها برای‌ گشایش‌ بخت‌ و کار نخستین‌ آیات‌ سوره‌های‌ فتح، ‌  نصر،  کوثر  و آیه ۱۹ سوره شوری‌   را بر روی‌ کاسه‌ای‌ می‌نوشتند و با آب‌ آن‌ کاسه‌ غسل‌ می‌کردند و یا آب‌ کاسه‌ را در خانه‌ و دکان‌ می‌پاشیدند.  همچنین‌ آیات‌ ۹۶ تا ۹۹ سوره بقره‌   را روی‌ رقعه‌هایی‌ می‌نوشتند و دختران‌ دم‌ بخت‌ آن‌ها را به‌ خود می‌آویختند؛ یا نام‌ پسر مورد نظر برای‌ ازدواج‌ را همراه‌ نام‌ مادرش‌ با آیه ۱۰ سوره مائده‌  روی‌ رقعه‌ یا پارچه‌ای‌ می‌نوشتند و مقداری‌ از خاک‌ گذرگاه‌ پسر را بر آن‌ می‌پاشیدند و به‌ لباس‌ دختر می‌آویختند. 
از آداب‌ دیگر بخت‌ گشایی‌ خواندن‌ سوره یاسین‌ بر خرما و خیرات‌ آن‌ در شب‌ جمعه‌ بود. در این‌ بخت‌گشایی‌ برای‌ هر سال‌ از عمر دختر ۱۲ دانه‌ خرما بر می‌داشتند و یک‌ بار سوره یاسین‌ را می‌خواندند و بر آن‌ها می‌دمیدند. روضه‌خوانی‌ و روزه‌داری‌ نیز از اعمال‌ دیگر بخت‌گشایی‌ بود. در یزد زنان‌ حاجتمند نذر می‌کردند که‌ در صورت‌ بر آورده‌ شدن‌ حاجتشان‌ از روز ۱۹ یا ۲۰ یا ۲۱ تا شب‌ ۲۷ رمضان‌ روضه قنبر که‌ مخصوص‌ زنان‌ است‌، بخوانند. در میان‌ کردها و مردم‌ ارومیه‌ و زنجان‌ رسم‌ بود که‌ زنان‌ پس‌ از برآورده‌ شدن‌ حاجتشان‌، ۳ یا ۵ یا ۷ سال‌ در ۳ شب‌ جمعه آخر چله بزرگ‌ یا اولین‌ شب چله کوچک‌ زمستان‌ «قاووت‌» درست‌ می‌کردند.
بخت‌گشایی‌ با آب‌ قرآن‌ نیز معمول‌ بود. مثلاً دختر شوهر نرفته‌ در روز جمعه آخر ماه‌ رمضان‌ از آبی‌ که‌ در برابر قرآن‌ وزن‌ کرده‌ بودند، به‌ صورت‌ و بدنش‌ می‌زد. وارونه‌ سر کردن‌ چادر نماز به‌ هنگام‌ خواندن‌ نماز، نذر خواندن‌ مولودی‌ و بستن‌ حنای‌ «سی‌ تبارک‌» از آداب‌ دیگر بخت‌گشایی‌ بودند. حنای‌ «سی‌ تبارک‌» حنایی‌ بود که‌ در طول‌ ماه‌ رمضان‌ هر روز یک‌ بار سوره تبارک‌  را به‌ آن‌ خوانده‌ و دمیده‌ باشند. این‌ حنا را در شب‌ عید فطر بر سر دختر دم‌ بخت‌ می‌مالیدند و معتقد بودند که‌ تا عید دیگر بختش‌ باز می‌شود. 
در برخی‌ از گورستان‌ها و زیارتگاه‌ها، مانند «عباسیه‌» (زیارتگاه‌ علی‌ بن‌ مهزیار ) در اهواز و مقبره « خضر » در آمل‌ اعمال‌ بخت‌گشایی‌ را همراه‌ مراسم‌ مذهبی‌ خاصی‌ انجام‌ می‌دادند.  رفتن‌ به‌ مسجد فتح‌ شیراز در محله یهودیان‌ و روشن‌ کردن‌ شمع‌ در آن‌ در روز جمعه آخر ماه‌ رمضان‌؛   قرار دادن‌ شمع‌ روشن‌ در آخرین‌ پله منبر مسجد جامع‌ شیراز و پختن‌ حلوا در زیر آن‌ منبر توسط دختر دم‌ بخت‌؛ دست‌ گذاشتن‌ روی‌ سنگ‌ سیاه‌ مسجد با این‌ باور که‌ اگر دست‌ عرق‌ کند حاجت‌ برآورده‌ می‌شود؛ گرفتن‌ پارچه‌ از ۷ زن‌ فاطمه‌ نام‌ و دوختن‌ پیراهن‌ مراد از پارچه‌ها به‌ کمک‌ ۷ دختر نابالغ‌؛ و توسل‌ به‌ اماکن‌ مقدس‌ مسیحیان  نیز از آداب‌ دیگر در بخت‌ گشایی‌ها بوده‌اند."

در کل اگه بخوایم برای بخت گشایی به منظور ازدواج به حرف این و اون گوش بدیم به هیچ نتیجه ای نمی رسیم. حتی ممکنه مورد تمسخر هم قرار بگیریم .
بنابراین اگه به دنبال ازدواج کردن هستید و مایل هستید از خدا کمک بگیرید ، بهتره به دستورات ائمه علیهم السلام که در کتب دینی معتبر وجود داره توجه کنید . البته نتیجه بخش بودن اون ها هم شرایط خاص خودش رو داره ، این طور نیست که اگه یه ختمی رو برای بخت گشایی گرفتید ، صد در صد به نتیجه برسید .
بنابراین قبلش باید با کم کردن توقعات، بی توجهی به حرف مردم، پرهیز از رسم و رسومات غلط و من درآوردی ، کنار گذاشتن چشم و هم چشمی و ... ، شانس جذب خواستگار رو در خودتون افزایش بدید، چه بسا اگه از موارد ذکر شده چشم پوشی کنید ، اصلا نیازی به گرفتن ختم هم نداشته باشید . 
خواستگار که اومد ، در مورد دین و اخلاقش تحقیق کنید، ببینید اهل کار کردن و کسب حلال هست یا نه، اگه دین و اخلاق خوبی داشت و برای کسب نون حلال نگفت من لیسانس دارم برم ....... ؟! ، میشه در مورد ازدواج با چنین پسری بیشتر فکر کرد . 
برای بخت گشایی با اعمال مذهبی دو کار از واجبات هستش . پایبندی به نماز اول وقت و ترک گناه، عاقلانه نیست که کسی مثلا ختم سوره یاسین بگیره و همزمان غیبت هم بکنه و نمازش هم قضا بشه و یا نسبت به نماز اول وقت بی توجه باشه، بعد انتظار داشته که با ختم سوره یاسین براش خواستگار پیدا بشه . 
در ادامه مطلب ، توصیه های یکی از کاربران رو براتون میذارم :

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
بچه های قصد من از گذاشتن این پست بخت گشایی جوون های سرزمینمه...
همین اول ازتون خواهش میکنم اون هایی که به این چیزها اعتقادی ندارن هیچ نظری ندن تا حداقل باعث دلسرد شدن بقیه نشن .
بچه ها قرار نیست تو این پست همه با هم تو ختم ها شرکت کنیم من فقط چند تا ختم مجرب که بسیاری از دوستان از اون ها نتیجه گرفتن رو میذارم که هر کی دوست داره استفاده کنه ...
بیشتر بخوانید ← تجربه یکی از دختران در مورد چله سوره یاسین برای ازدواج
اول از همه باید ایمان داشته باشید و با ناامیدی این ختم ها رو نگیرید
 1- ختم ذکر بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الرحمن الرحیم به مدت 40 روز
ختم بسم الله برای ازدواج : روز اول 100 مرتبه روز دوم 200 مرتبه روز سوم 300 مرتبه تا روز چهلم که میشه 4000 مرتبه. از این ختم خیلی ها تو همون روز پنجم ششم حاجت شون رو گرفتن و خیلی مجربه...
2- ذکر یا لطیف  به این صورت که هر روز به مدت چهل روز 129 مرتبه این ذکر مبارک رو میخونید بهتره بعد از نماز صبح باشه
3- دعای بخت گشایی ← خواندن 100 مرتبه دعای مقاتل ابن سلیمان که تو مفاتیح هست فقط یادتون باشه این صد تا باید بدون وقفه گفته شه منظور اینه که مثلا در طی چن روز نگید 20 تا امروز 10 تا فردا و... اینجوری نشه مثلا 3 ساعت در نظر بگیرید و 100 مرتبه این ذکرو بخونید ....معنیش فوق العاده است .
4- نوشتن سوره احزاب روی برگه و گذاشتن ان در یک ظرف دربسته پاک در گوشه ای از خانه که کسی نبیند در عین حال بی احترامی نشود مثلا حد الامکان زیر جایی نذارید... اینم خیلی مجربه
5- خواندن سوره طه که به چند شکل هست که خودتون یکیش رو انتخاب کنید
اول در مدت چهل روز هر روز یک مرتبه قرایت شود
دوم در مدت یک هفته روزی سه مرتبه قرایت شود
سوم در مدت بیست و یک روز روزی یک بار خوانده شود
خودم از این نتیجه گرفتم هر وقت خوندم برام خواستگار اومده
6-مداومت در ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیه
7-مداومت زیاد روی ذکر اسئله الله من فضله....اینم عالیه
8- ختم چهل روز زیارت عاشورا
9- ختم چهل روز سوره یاسین
دوستان عزیزم این ختم فقط مخصوص دختران نیست، آقایون هم میتونن انجام بدن فقط یه خورده همت میخواد، فقط نگید کی چهل روز اینو بخونه اصلا سخت نیست فقط کافیه شروع کنید
بچه ها تو رو خدا اگه اگه اگه نتیجه نگرفتید ایمان تون از دست ندید... سست نشید ... مطمئن باشید این تاخیر بی حکمت نیست
یه نکته دیگه برای آقایونی که میرن خواستگاری اما با دلایل الکی جواب نه میشون
پیامبر فرمودن هر کس سوره طه رو تو کاغذ بنویسد و آن را در پارچه ای سبز بپیچد و با خود به خواستگاری ببرد ان شاء الله جواب خواهد گرفت
راستی یادتون باشه اعمال عبادی تون فقط صرف حاجت نباشه سعی کنید نماز هاتون رو اول وقت بخونید در کنار این ختم ها و موقتی نباشه
در آخر
 دوستان اگه کسی از این ختم ها نتیجه گرفت ما رو بی خبر نذاره
میتونید اگه دوست دارید اسم کسانی رو که میخواین بخت شون باز شه رو با نام مستعار اینجا بنویسید تا بقیه براشون دعا کنند
برای من و خواهرم هم دعا کنید که حسابی محتاج دعاتونیم...
یا علی

 
 

مرتبط با جذب خواستگار:

برای دختر چادری، حضور در چه مکان هایی برای جذب خواستگار مناسبه؟

در خانواده ای بزرگ شدم که میگن خودت برو شوهر پیدا کن

کجا ها برم شوهر پیدا کنم ؟

منم باید با دوست شدن شوهر پیدا کنم؟

برای جذب خواستگاران جدید، خودتون رو تغییر بدید

چطوری جذاب باشم که خواستگار جذب کنم ؟

یه دختر از چه راهی باید خواستگار مناسب جذب کنه ؟

راهکارهای موثر در جذب خواستگار

عمل زیبایی بینی و جذب خواستگاران بهتر

قانون جذب برای جذب خواستگار و همسر

چادریم ، ولی چطور خواستگاری جذب کنم که زیاد مذهبی نباشه ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) جذب خواستگار دلخواه (۱۲۵ مطلب مشابه) چرا خواستگار ندارم (۶۷ مطلب مشابه) دعا ختم چله صلوات برای ازدواج (۱۶ مطلب مشابه)