چرا خیلی از دخترا موقعیت های خودشون رو راحت از دست میدن؟، چرا خیلی از دخترا راه رو برای پسرها می بندن؟ اینا سوالات مهمی هستن، بذارید این طوری تعریف بکنم سوالم رو که واضح بشه.

من یه بار تو دانشگاه از یک دختر که همکلاس مون بود خواستگاری کردم، یعنی نرفتم خونه شون، رفتم ابراز علاقه کردم و گفتم اگه اجازه بده می‌خوام برم خواستگاریش. بعد گفت فکر میکنم و بعد فکر کردنش جواب نه داد.

به هر حال خب محیط دانشگاه هم یه جوریه که وقتی یکی با یکی دوست شه، یا علاقه مند شه یا خواستگاری بکنه و ... همه متوجه میشن. دیگه چقدر اون دختر خانم باشه که نره به هیچ کی نگه منتهی من که خانم ندیدم!

به هر حال بعد از این دختر، ترم بعد رفتم به یه دختر دیگه ابراز علاقه کردم، اونم گفت نه! جالبه دلیلی که دختر دومی گفت خیلی عجیب بود! گفت تو مگه از چند نفر خوشت میاد؟ منم گفتم الان از یه نفر شما، اونم گفت مثلا تو به یه نفر دیگه ابراز علاقه کرده بودی! گفتم خب اون گفت نه منم دیگه بهش فکر نکردم! ازدواج که نکرده بودیم! یه علاقه کوچیکی ایجاد شده بود در حدی که برم درخواست بدم چیزی فراتر از این نبود، حداقل اگه دوست میشدم میگفتید پسر بدی هستی یه چیزی ، من فقط خواستگاری کردم اونم گفت نه، من باید تا آخر عمرم دیگه به کس دیگری علاقه مند نمی‌شدم و درخواست نمی‌دادم!؟ به هر حال اینم گفت نه به این دلیل!

و دیگه کلا شدم انگشت نما و ضایع تو دانشگاه و الان خیلی دلم شکسته. نه به خاطر شنیدن جواب نه، به خاطر اینکه دانشجوی مملکت یه کم باید درک داشته باشه!، آخه این چه انتظاریه بعضی از دختران دارن؟ 

وقتی یه دختر جواب نه بده، پسر سیریش بشه پافشاری بکنه، دخترها مثلا در همین وبلاگ می‌نویسن که چرا پسرها حرف نه تو کله شون نمیره و چرا بعد از نه شنیدن سمج میشن و هر چی بیشتر اصرار کنن ما بیشتر بدمون میاد.

خب بعد وقتی پسره جواب نه می‌شنوه بیخیال میشه احترام می‌ذاره، بعد دیگه نمیتونه بره به یکی دیگه درخواست بده!

خب خطاب به اولی (اگه نمیخوای پسر سمج بشه و اگه جوابت منفی بود دیگه چه کار به کار پسر داری که نمیخوای بره به یکی دیگه درخواست بده؟ میخوای هم نه بگی هم پسر بره بذاره بمیره تا آخر عمر هیچ کسی رو دیگه نخواد!؟) ، و وقتی مثلا به دومی میگه، دومی میگه چون به اولی گفتی پس منم جوابم نه هستش!!!

آخه خداییش این رفتار درست با یه پسر سالم نیست، باز اونی که دوست میشه دخترهای دانشگاه و گیر میاره هزار کار می‌کنه و ... ، اون فرق داره ولی یه پسر سالم نباید چنین رفتاری باهاش بشه به نظر من رفتار من بسیار باشخصیت و معقول بود.

من که از همه دخترهای دانشگاه خوشم نمیاد، در درجه اول در معیارهای شاید مثلا تو کل دانشگاه ده تا دختر برام قابل پیشنهاد و مناسب به نظر برسن‌.

اصلا چه ایرادی داره من یکی یکی به هر کدام بگم اونم با فاصله، اونم محترمانه و اگه هر کی گفت نه نفر بعد رو بگم؟ من که الان همه رو در نظر ندارم فقط به یکی فکر میکنم ولی وقتی یکی نه میگه وایسم تا آخر عمر بیکار!؟، به نظر من این رفتار بعضی از دخترهای دانشگاه خیلی زشت و زننده هستش و بی معنیه، بعدی هم که میگه تو نباید به هیچ کی دیگه میگفتی!

اصلا یعنی چی؟، بر فرض اصلا برم خونه یکی خواستگاری، شاید مناسب نبودیم، کلا بعدش چند سال دانشگاه اون همه دختر رو رها کنم و بگم کلا دیگه تو دانشگاه مهره سوخته شدم؟ باور کنید این رفتارشون اشتباهه و به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

و دقیقا خیلی از همین دخترها بعدا دانشگاه شون تمام میشه (منظورم خوباشه مثل خودم که دوست نمیشن و جلف نیستن)، بعدا دیگه می‌بینید خواستگار ندارن، سن شون هم بالاتر رفته بعدا میگن چرا خواستگار نداریم، بعدا تازه یاد پسرها و درخواست های دانشگاه میفتن!

پسر بدبخت هم مثل من همین طور، تازه فارغ التحصیل شدم، چند واحد معرفی به استاد فقط دارم بعد تسویه، دانشگاه تمام شد. الآنم دیگه نمی‌دونم باید کجا دنبال دختر بگردم! در خیابون!؟

یکی از اشتباهات من این بود که صبر کردم ترم های آخر به دختر مورد علاقه ام ابراز علاقه کردم، اگه میدونستم (منظورم اولی هست) میخواد بگه نه، همون ترم اول میگفتم، اگه میدونستم قراره منو انگشت نما کنن همه بهم بگن کم آورده و ازدواجی و بی جنبه و ... !، از همون ترم اول درخواست میدادم یکی پس از دیگری، وقتی یکی می‌گفت نه باید میرفتم فورا سراغ گزینه مناسب دیگه، این طوری هم موقعیت هام رو از دست دادم، هم دانشگاه تمام شد و ... .

دختر خانم های محترم لطفاً راه رو برای پسرها نبندید، تو قفس نذارید، زندان درست نکنید برای پسر، یعنی چی مثلا هم نه میگید و انتظار دارید پسر شرش کنده بشه دیگه پیگری نکنه، هم میخواید دیگه کلا مهره سوخته بشه و به هیچ کس دیگر هم پیشنهاد نده؟

به خدا دوستانی دارم ۵ سال از دانشگاه شون الان گذشته، هنوزم هیچ کسی رو پیدا نکردن، و بهم گفتن که ای کاش تو دانشگاه وقتی یکی بهمون نه می‌گفت می‌رفتیم به چند تا گزینه مدنظر دیگر مون می‌گفتیم.

به خدا خواستگار هست خیلی هم زیاده. فقط دخترهای خوب و سنگین باید یه کم واقع بینانه به انتخاب هایی که دارند نگاه کنن، راه رو برای خودتون نبندید، راه رو برای ما هم نبندید.

حالا من چیکار کنم؟ چه خاکی تو سر خودم بریزم؟ چرا اون رفتارهای بد رو انجام دادن و تو دانشگاه منو عقب مونده و داغون نشون دادن؟ گناه من چی بود؟ چرا رفتار درستی ندارن بعضی ها؟ مخصوصا وقتی به گوش اون دختر پسرهایی که اهل دوستی بودن میرسه، اونا قشنگ دیگه منو سوژه کردن و بهم گفتن عقب مونده و ... چرا؟ چون منم باید میرفتم دوست دختر بازی و درخواست ازدواج نمی‌دادم. کجای کار من بد و ضایع بود که این طوری کردن؟ به خداوندی خدا هیچ جاش ...

در همین وبلاگ کلی دختر پشیمان هستن از اینکه چرا اون موقع راحت خواستگار هاشون رو به بدترین شکل ممکن حتی با بی احترامی رد میکردن. به هر حال کار برای پسرها خیلی سخته، میبینم دخترها اینجا خیلی میگن که کار برای شما پسرها راحته، راحت میرین این نشد یکی دیگه راحت پیدا میکنید خواستگاری میکنید، نه به خدا مگه آدم چند نفر خوشش میاد ؟

من این همه سال با اون هایی که یه کم در ارتباط بودیم تو همون دانشگاه بود چند تا از نظرم مناسب بودن ولی با این رفتاری که کردن و این طوری خرابم کردن، همه انگار چه گناهی کردم دیگه جرات رفتن سراغ سومی رو ندارم.

به خدا دخترهایی هستن، چادری ،خوشگل و عالی، ولی نمی‌دونم این چه اخلاقیه! خیلی عجیبه من متوجه شدم یه دختر هم دوست داره اولین انتخاب یه پسر باشه! هم دوست دارن اونایی که نمی‌پسنده رو راحت دل بشکونه نه بگه، هم میخواد پسر بعد نه شنیدن دمش رو بذاره رو کولش بره، هم میخواد دیگه به دختر دیگه پیشنهاد نده! هم دختر دیگه شاکیه از اینکه چرا به یکی دیگه هم گفته بوده!

اصلا حالم داره بهم میخوره، دوستام هم بعضی ها هنوز بعد چند سال از دانشگاه، افسوس بعضی دخترها رو میخورن و ناراحتن از اینکه بعضی بی جنبه ها اون ها رو تو دانشگاه خراب کردن، الکی گناه نکرده ولی ... یه خواستگاریه دیگه، آخی دلتون میاد؟ میدونید بعضی از پسرها چقدر دل نازکن ناراحت میشن؟

 

مربوط به ابراز علاقه مستقیم از خود دختر:

 

اگه یه پسر تو خیابون شماره داد چه برخوردی بکنم ؟

فعلا شرایط ازدواج ندارم اما به دوست خواهرم ابراز علاقه کردم

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا اکثر دختران اگه مستقیما ازشون خواستگاری بشه ناراحت میشن ؟

خواستگاری مستقیم از دختر همکلاسی

اگه مستقیما از خودم خواستگاری کردند چه جوابی بدم ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

پیشنهاد مستقیم مطلوب تره یا کمک گرفتن از واسطه ؟

خواستگاری پسر از خود دختر

کسب تکلیف از خود دختر قبل از خواستگاری رسمی

بدون داشتن شرایط ازدواج به یه دختر ابراز علاقه کردم

 

مرتبط با رد کردن خواستگار:

 

جواب قاطعانه دادن خیلی بهتر از امید واهی دادنه

دختران گرامی، لطفا موقع جواب "نه" دادن به پسر، ادب رو رعایت کنید!

می خواستم به دختری ابراز علاقم کنم که مغرورانه و قلدرانه جوابم رو داد

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا آقایون علت جواب نه رو نمی پرسند؟

ممکنه الان از جواب ردی که بهم داده پشیمون شده باشه ؟

تا از کسی جواب قطعی رد نشنیدیم یه خواستگاری دیگه بریم یا نه ؟

چطور به پسری که خیلی دوستم داره جواب رد بدم ؟

چطور میشه فهمید جواب رد قطعیه یا ناز کردنه؟

وقتی یک پسر خواستگاری میکنه چه جوابی بدیم؟

رفتم خواستگاری، نه جواب مثبت دادن نه منفی

اگه جواب رد شنیدید نفرین نکنید

دختر مورد علاقم جواب درستی نمیده

نه میتونم جواب منفی بدم نه مثبت

 
ازدواج با دختر محجبه و مذهبی:

 

یه دختر محجبه حاضره با همچین مردی ازدواج کنه؟

با دختر های رنگارنگی رابطه داشتم، حالا عاشق یه دختر پاک شدم

پسری با ظاهر غربی شانس ازدواج با دختر مذهبی رو داره ؟

کجا باید دنبال واسطه ازدواج باشم که دختر مذهبی بهم معرفی کنه ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

چطور نظر یک دختر چادری رو در مورد خودم بفهمم؟

هنوز دختر چادری و مومن و ساده پوش برای ازدواج پیدا نکردم

پسرها توی یه دختر چادری چی می بینند که اصرار بر آشنایی دارند؟

چطور نظر یه دختر چادری بدون آرایش رو برای ازدواج جلب کنم ؟

پیدا کردن دختر چادری واقعی و مناسب برای ازدواج

پسران برای ازدواج فقط دختر چادری دوست دارن ؟

جمع بندی دو پست پیدا کردن دختر چادری و شروط ازدواج

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج بکنم

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

خودم رو حق یه دختر پاک میدونم

چرا برخی پسران با خانم های محجبه ازدواج نمی کنن؟

چطور از یک دختر محجبه خواستگاری کنم که احترامشان حفظ شود

نظر دانشجویان پسر نسبت به دانشجوی دختر محجبه چیه ؟

چرا بعضی از پسران دخترباز، تمایل به ازدواج با محجبه ها دارند


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) جلب نظر دختر برای ازدواج (۱۰ مطلب مشابه) درد دل های پسران (۹۷ مطلب مشابه)