سلام

بنده پسری 28 ساله و دانشجوی دکتری در تهران هستم. به یکی از دختران همکلاسی که 3 سال از من کوچکتر هستن علاقه مند شدم. در طی یکسال گذشته به نوعی تمایلم را به این خانم نشان دادم. ( البته به زبان نیاوردم ) ایشان خیلی با حجب و حیا هستن.

اواخر ترم دوم ( یعنی بهار ) یکی از دوستان مورد اعتمادم هم این خانم رو دیدند و انتخابم را تایید کردن ( خود خانم متوجه نشدن).

مشکل من اینجاست که چطور از ایشان خواستگاری کنم که احترامشان حفظ شود. این خانم شاغل و معلم هستن و همینطور چادری و مذهبی، از خانواده ای تحصیل کرده و البته از نظر ظاهری زیبا.

در حالی که من از نظر اعتقادات مذهبی و سطح درسی بسیار شبیه شان هستم و ظاهر و خانواده تقریبا خوبی دارم. اما مشکل اینجاست که از شغل رسمی مانند ایشان برخوردار نیستم و فعلا درآمد های پاره وقت و قراردادی دارم و حداقل سه سال تا پایان تحصیلاتم باقی مانده است. مشکل سربازی هم ندارم. 

البته اخیرا متوجه شدم ایشان هم به من بی علاقه نیست ولی متوجه نمیشم آیا یک احترام به همکلاسی هست یا جدا علاقه ای وجود دارد. ما هر دو ساکن شهرهایی غیر تهران و دور از هم هستیم.

در حالی که دوستان هم خوابگاهی را می بینم که وقتی به دختری علاقه مند شدن سریعا شماره تلفن و پارک و کافه و... اما من تصور نمی کنم بتوانم به این شکل اقدام کنم و تجربه مشابه هم ندارم.  دو سوال از شما دارم.

1. آیا با شرایطی که گفتم به نظر شما این خانم حاضر به ازدواج با من می شود؟

2. چون نگرانم ایشان ازدواج کنند میخواهم  پاییز به طریقی ازشون خواستگاری کنم. با توجه به شرایط من و این خانم چه شیوه ای را برای خواستگاری مناسب تر می دانین؟ که به نتیجه مثبت برسم. بدجوری دلم پیش این خانم گیر کرده.

لطفا آقایون من را راهنمایی  ویژه کنن و اگر خانم ها هم با توجه به شناختی که از هم جنسانشان دارن نظر بدهند ممنون میشم.

علیرضا


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)