سلام

دختر مذهبی هستم. خواستگارهایی که داشتم بیشتر همشهری بودن که از طریق واسطه و تلفن و ... به خانوادم اطلاع میدادن اگر هم غیر همشهری بودن منظورم تو مراسمی یا مکانی منو میدیدن در خصوص خواستگاری با مادرم صحبت میکردن !!

اینارو گفتم که بدونید تا حالا به صورت مستقیم کسی ازم خواستگاری نکرده چون کلا هر جا میرفتم یا با مادرم میرفتم یا خواهرم . سوالم اینه مدتیه که دانشگاه میرم اگه از همکلاسی هام یا پسری تو دانشگاه ازم خواستگاری کرد باید چطور رفتار کنم ؟

منظورم اینه چطوری خودمو کنترل کنم ( تو این جور مواقع دست و پامو گم میکنم با اینکه همه میگن اعتماد به نفسم بالا هست و اینکه کلا خیلی سوتی میدم یا جوری خجالت می کشم که تابلو میشه ! مثلا یه روز که با خواهرم رفتیم بیرون خرید یه خانمی که نمیشناسیم چون دیدن حجاب دارم و .. به خواهرم که فکر میکردن دوستم هستش گفتن ایشون قصد ازدواج ندارن ؟

منم وقتی فهمیدم سرخ شدم کلا  رفتم جلوتر که مثلا اصلا نفهمیدم قضیه چیه و خانم رو اصلا نگاه نکردم !) اینارو گفتم  واسه اینکه متوجه بشید در مقابل یک خانم اینطوری هستم حالا در مقابل آقا چی؟ شاید باورتون نشه اگه این مطالب رو کسی که منو بشناسه بخونه فکر کنه دارم سربه سرش می زارم چون همه بهم میگن تو هم اعتماد به سقفی هم زبون دار! ولی تو این یه مورد کلا قفل میکنم.نمیدونم چرا؟

به نظرتون اگه مستقیم خواستگاری کردن اگه دیدم مناسبه چه جوابی بدم که فکر بد نکنه اگه مناسب نبود چه جوابی بدم که بی احترامی نشه؟؟ در ضمن چطور برخورد کنم که نفهمه دست و پامو گم کردم ؟

((خدایی انقدر نگید چادریا مغرورن یا خجالتی من خودم تو فعالیت ها خیلی حضور دارم حتی مجری یه سری مراسمات هم بودم تو مسابقات مختلف شرکت میکنم اما خب واسه خاطر همون حیا  درمورد مسایل مثل خواستگاری و آشنایی و... خجالت میکشیم.))

از همه اعضای خانواده برتر ممنون میشم راهنمایی کنید


مربوط به ابراز علاقه مستقیم از خود دختر:

فعلا شرایط ازدواج ندارم اما دوست خواهرم ابراز علاقه کردم

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا اکثر دختران اگه مستقیما ازشون خواستگاری بشه ناراحت میشن ؟

خواستگاری مستقیم از دختر همکلاسی

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

پیشنهاد مستقیم مطلوب تره یا کمک گرفتن از واسطه ؟

خواستگاری پسر از خود دختر

کسب تکلیف از خود دختر قبل از خواستگاری رسمی

بدون داشتن شرایط ازدواج به یه دختر ابراز علاقه کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)