سلام

در این پست از خانواده برتر قصد دارم مطالبی که قبلا در مورد انتخاب همسر ارسال شده رو خدمت تون به صورت یک جا معرفی کنم، شاید مطالعه این پست به همراه مطالب معرفی شده یک هفته طول بکشه، اما ارزش این رو داره که در انتخاب همسر به درستی عمل کنید، شاید یکی از کامل ترین مطالب آموزشی در مورد انتخاب همسر در فضای مجازی همین پست باشه!

قبل از اینکه شما بخواهید اقدام به انتخاب همسر بکنید باید یه سری بلوغ ها را در خودتون جستجو کنید، باید ببینید که شما به بلوغ های لازم برای ازدواج رسیدید یا نه.

برای اینکه ببینید این بلوغ ها در شما محقق شده یا نه، توصیه می کنم که مطالب پست های زیر که متن سخنرانی های آقای فرهنگ هست رو بخونید. این مطالب از سخنرانی های سمینار ازدواج موفق دکتر فرهنگ استخراج شده، بنده با اجازه خودشون اون ها را تایپ کردم و در خانواده برتر قرار دادم، پس قبل از هر چیز لازمه که این مطالب رو بخونید؛

انواع بلوغ های لازم برای ازدواج:

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ فرهنگی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اجتماعی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ عاطفی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوع ذهنی یا فکری یا عقلی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اخلاقی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ جنسی


قدم بعدی اینکه با کفویت‌های لازم برای ازدواج آشنا بشید، یعنی قبل از اینکه کسی رو انتخاب کنید باید در مورد کفویت های اعتقادی، ادراکی، اقتصادی، فرهنگی، ظاهری، سیاسی، و  شخصیتی اطلاعاتکسب کنید و در انتخاب همسر مجموع اون ها رو در نظر بگیرید، شما باید در زمینه این کفویت ها با طرف مقابل تون تناسب داشته باشید.

صرفاً این طور نباشه که شما بیایید با توجه به اینکه طرف مقابل از زیبایی خاصی برخورداره، یا وضع مالی خوبی داره، اقدام به انتخاب اون فرد بکنید، پس قدم بعدی این که از کفویت های های لازم برای ازدواج آگاهی پیدا کنید، لطفاً پست های زیر رو مطالعه کنید؛

معرفی انواع کفویت های لازم برای ازدواج :

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اعتقادی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت ادراکی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اقتصادی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت فرهنگی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت ظاهری

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت سیاسی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت شخصیتی


رسیدیم به بخش آخر سخنرانی های دکتر فرهنگ در همسریابی، یکی دیگه از نکاتی که شما قبل از انتخاب همسر باید بدونید اولویت بندی معیارهاست. 

اولین ویژگی که شما رو به طرف مقابل علاقه مند می کند چیه؟ زیبایی، موقعیت اجتماعی، اخلاق، اصالت خانوادگی یا ...؟ در پست های زیر جناب دکتر فرهنگ در مورد این مسئله توضیحاتی ارائه کردند؛

مرتبط با اولویت بندی معیارهای ازدواج:

اولین و دومین معیار برای ازدواج ، ایمان و اخلاق

هم کُفو بودن سومین معیار ازدواج

چهارمین معیار برای ازدواج ← اصالت خانوادگی

جمع بندی معیار های ازدواج


ازدواج به شکل های مختلفی پایه‌گذاری میشه، یکی از اون راه‌ها ازدواج بر پایه دوستی هست، طرفداران این روش معتقد هستند که باید طرف مقابل رو در دوستی ها بشناسیم، یا میگن که ما باید اول عاشق بشیم و بعد ازدواج کنیم، در مورد این مسئله در خانواده برتر بحث شده، اگر تمایل دارید پست های زیر رو مطالعه کنید که در همین مورد هستند؛

مرتبط با دوستی به قصد ازدواج:

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست


در مقابل طرفداران ازدواج بر پایه دوستی، یک گروه هم هستند که به ازدواج سنتی اعتقاد دارند اون ها میگن که عاقلانه انتخاب میکنیم عاشقانه زندگی میکنیم، اونها میگن که دوستی های قبل از ازدواج خطرات زیادی داره برای همین تن به دوستی های قبل از ازدواج نمیدن، در مورد ازدواج سنتی در پست های بحث شده، می توانید مطالعه بفرمایید؛

مرتبط با ازدواج به صورت سنتی:

عشق برای دخترهای با حیا و محجبه هم پیش میاد؟

چند سوال از کسانی که به روش سنتی ازدواج کردند

شک نکنید که بهترین شیوه ازدواج به روش سنتی است

از ازدواج سنتی اصلا خوشم نمیاد

کدوم ازدواج با دوام تره ، با عشق یا سنتی ؟

مزایا و معایب ازدواج های سنتی و مدرن

در جامعه امروز، ازدواج به روش سنتی جواب گو هست ؟

گاهی مواقع از خواستگاری سنتی به شدت متنفر میشم

عشقی که در ازدواج های سنتی فیلم ها وجود داره واقعیه ؟

بدترین چیز ازدواج سنتی همین فرایند طولانی بودنشه

سوال از دختر خانم ها و خانم های متاهلی که سنتی ازدواج کردن

چطوری نظرم رو نسبت به ازدواج سنتی تغییر بدم ؟

معیارهایی مدرن برای ازدواج در خانواده ای سنتی ...

من میتونم با یک ازدواج سنتی عاشق شوهرم بشم ؟

در ازدواج های سنتی، شناخت و علاقه شدید شکل میگیره ؟

در ازدواج سنتی میزان صمیمیت دختر پسر در چه حد باید باشه ؟

چه جوری تو خواستگاری سنتی بفهمم یه دختر بهم علاقه داره یا نه؟

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

ازدواج باید عاقلانه باشه نه عاشقانه

ازدواج عاشقانه یا ازدواج عاقلانه

الان به این نتیجه رسیدم که شوهرم رو عاقلانه انتخاب نکردم

دلم میخواد عشقی داشته باشم و ازدواج کنم

ازدواج بدون عشق یه قمار بزرگه ؟!

آسیب های برخاسته از عشقِ قبل از ازدواج

ازدواج با کدومش، عشق، دوست داشتن یا خویشاوندی؟

اومدیم و این عشق بعد ازدواج به وجود نیومد !

عشق شما دوست دخترتان هست یا زنی که با او ازدواج میکنید؟

آیا عشق بعد از ازدواج از بین میره ؟

وقتی عشق وجود نداره چرا ازدواج کنم؟


موقعی که افراد به صورت جدی قصد ازدواج داشته باشن گذشته ی طرف مقابل براشون پر رنگ میشه، حتی پسرهایی که حسابی به قول معروف دختربازی کردند، موقع ازدواج شون که میشه به دنبال دختر پاک و به اصطلاح خودشون دست نخورده می گردند تا با اون ازدواج کنند. البته عده ای هم هستند که ادعا می کنن گذشته مهم نیست.

در خانواده برتر زیاد در این مورد بحث شده که آیا باید از گذشته ای که داشتیم به طرف مقابل بگیم  یا نگیم؟!، یعنی بگیم که قبلاً دوستی رو تجربه کردیم و یا خدای نکرده پا رو فراتر گذاشتیم؟، عده ای میگن ما از رفتار گذشته پشیمان هستیم، طرف مقابل پسر/دختر خیلی خوبیه، اگه بگم سابقه دوستی دارم میره و پشت سرش رو هم نگاه نمیکنه، عده ای هم میگن گذشته هر کس به خودش مربوطه.

 در این مورد هم در خانواده برتر بحث های خوبی شده، پست های زیر در همین مورد هستند؛

مرتبط نقش گذشته دختر و پسر در ازدواج:

به خواستگارم بگم که قبلا رابطه ی نامشروع داشتم؟

آیا باید به یه پسر پاک راستش رو گفت؟

می ترسم خواستگارم بعدا با سابقه دوستی من مشکل پیدا کنه

اگه بعد از ازدواج فهمیدید همسرتون سابقه دوستی داره، چه می کنید؟

دختر مورد علاقه م 5 سال سابقه دوستی داره

آیا مشکل از منه که نمی تونم گذشته ی ناپاک دختری رو ببخشم ؟

نمیخوایم با یه تواب ازدواج کنیم، مگه زوره ؟

گذشته هر کس به خودش مربوط نیست، من واسم مهمه

علت دروغ گفتن دختری که به خواستگاریش رفتم چی بود؟

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

با دختری که قبلا دوست پسر داشته ازدواج نمی کنم

من یه دختر ترسو هستم و خیلی میترسم گذشته م لو بره

بعد از ازدواج فهمیدم که همسرم قبلا ...

به پسر مورد علاقه م بگم که قبلا دوست پسر داشتم

در خواستگاری باید روابط قبلی رو فاش کنیم؟

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

ازدواج با دختری که تلفنی با دوست پسرش رابطه داشته

نسبت به گذشته پسر مورد علاقه م احساس نا امنی می کنم


در خانواده برتر سعی ما اینکه شما رو قانع کنیم از دوستی های قبل از ازدواج دوری کنید، چون این راه پر خطری محسوب میشه، در مورد معایب دوستی های قبل از ازدواج هم در خانواده برتر مطالب خوبی وجود دارد این مطالب رو میتونید در پست های زیر مطالعه بفرمائید؛

مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

چند مورد از رازهای پنهان انگیزه ی دوستی پسرها با دخترها

انتقال تجربه ناموفقم در دوست دختر شدن

دوست دختر سابق شوهرم دست بردار نیست


این که میگیم قبل از ازدواج به دنبال دوستی با جنس مخالف نباشید صرفاً به خاطر مشکلاتی نیست که موقع انتخاب همسر با آن مواجه میشید، شر دوستی های قبل از ازدواج ممکنه که بعد از ازدواج هم شما رو رها نکنه و زندگی زناشویی شما رو تحت تاثیر قرار بده،  پست های زیر در همین مورد هستند؛

مرتبط با اثرات دوستی های قبل از ازدواج روی روابط با همسر:

دختری که دوستش داشتم، بعد از ازدواجش منو از بلاک خارج کرده

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

شوهرم با یکی از دوست دخترهای قبلیش تماس تلفنی و پیامکی داره

دوست دختر سابق شوهرم دست بردار نیست

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز در فکر دوست پسرم هستم

چکار کنم شوهرم گذشته منو فراموش کنه؟


با توجه به این همه خطری که دوستی های قبل از ازدواج داره توصیه نمی کنیم که به دنبال اون باشید.

خب از بحث دوستی خارج بشیم و بریم سراغ بررسی بعضی از رفتارهای دختران و پسران، یکی از این رفتارها نگاه های خاصی هست که پسران و دختران به همدیگه می کنن، وقتی یه پسر به صورت مخفیانه دختری رو نگاه میکنه یا دختری به قول معروف یواشکی پسری رو دید میزنه! و طرف مقابل هم متوجه میشه، این سوال براش پیش میاد که چرا داره نگاه میکنه؟، آیا به من علاقه مند شده، اگه علاقه مند شده این علاقه مندی برای دوستی هست یا برای ازدواج؟!، پست های زیر در همین مورد هستند؛

مرتبط با بررسی دلایل نگاه های پسران به دختران:

در دانشگاه، یه پسر نگاه ها و رفتار خاصی نسبت به من داره

نحوه برخورد به پسری که زل میزنه و جلو نمیاد

نگاه پسر ها همیشه نشونه علاقه نیست

مثل نوجوان ها نگاه پسران نامحرم رو میذارم به حساب علاقه

متوجه نگاه های خاص یه پسر نسبت به خودم شدم

چطور نگاهی رو خانم ها میتونن علاقه و عشق قلمداد کنن

دختر خانم ها، منطق تون رو بر اساس نگاه و رفتار یه آقا نچینید

نشانه های علاقمندی پسر به دختر برای ازدواج

وقتی می بینم یه پسری داره بهم نگاه می کنه فکر می کنم دوستم داره

میشه نگاه کردن پسران رو به حساب علاقه شون گذاشت؟

دخترا میتونن نوع نگاه پسران رو تشخیص بدن؟


مرتبط با بررسی دلایل نگاه های دختران به پسران:

دخترم، نمیتونم تو صورت کسی نگاه کنم و حرفم رو بزنم

دلیل نگاه های خیره یه دختر به یک پسر چی میتونه باشه؟

نگاه کردن به صورت موقع حرف زدن با خانم ها

نگاه های یواشکی دخترا چه معنی میده ؟

آقایون ، اگه یه دختر محجبه موقع حرف زدن به چشماتون نگاه کنه بده ؟

علت این که نمیتونم عادی با آقایون برخورد کنم، اینه که هیز هستم؟


اصطلاحی هست به نام چراغ سبز،  وقتی یک پسر یا دختر رفتارهای خاصی در مقابل جنس مخالف نشون میده، تعبیرهای مختلفی از اون رفتارها میشه، طرف مقابل با خودش میگه که الان داره چراغ سبز نشون میده؟، یعنی داره میگه که بیا با من حرف بزن، یا بیا از من خواستگاری کن، این رفتارها نشان دهنده اینه که از من خوشش اومده؟، در پست های زیر این مورد بررسی شده؛

مرتبط با نشان دادن چراغ سبز به پسر مورد علاقه:

اگر دختری بخنده یعنی داره پا میده؟!

دختر مورد علاقه م منتظر حرکتی از طرف من هستند؟

وقتی پسر مورد علاقه م رو می بینم ناخودآگاه تابلو بازی در میارم

وقتی از یه پسر خوشم میاد باید چی کار کنم؟

خانم ها، دختر همسایه داره بهم چراغ سبز نشون میده؟

یه دختر با حیا، چطور باید به پسر مورد علاقه ش چراغ سبز نشون بده؟

آقایون کدوم رفتارهای یه خانوم رو چراغ سبز تلقی میکنن؟

اگه دختری زیاد نگاهم کنه یعنی چراغ سبز نشون میده ؟

چطور به پسر مورد علاقه چراغ سبز نشون بدیم؟


عده‌ای از دختران در خانواده برتر سوال می کنند که چرا من خواستگار ندارم؟،  من که از لحاظ ظاهری، تحصیلات، خانواده و مسائل دیگه در حد مطلوبی هستم، چرا کسی از من خواستگاری نمیکنه، این دسته از دختران ممکنه کم کم به این فکر می‌افتند که روش هایی رو پیدا کنن تا خواستگار جذب کنن، به دنبال این هستند که بفهمند اشکال کارشون کجاست، می خوان بدونن که چه تغییری باید در زندگی شون بدن تا خواستگار  داشته باشن، در پست های زیر در این مورد بحث شده؛

جذب خواستگار:

برای دختر چادری، حضور در چه مکان هایی برای جذب خواستگار مناسبه؟

در خانواده ای بزرگ شدم که میگن خودت برو شوهر پیدا کن

کجا ها برم شوهر پیدا کنم ؟

منم باید با دوست شدن شوهر پیدا کنم؟

برای جذب خواستگاران جدید، خودتون رو تغییر بدید

چطوری جذاب باشم که خواستگار جذب کنم ؟

یه دختر از چه راهی باید خواستگار مناسب جذب کنه ؟

راهکارهای موثر در جذب خواستگار

عمل زیبایی بینی و جذب خواستگاران بهتر

قانون جذب برای جذب خواستگار و همسر

چیکار کنیم که خواستگار بیاد برامون؟

چادریم ، ولی چطور خواستگاری جذب کنم که زیاد مذهبی نباشه ؟

چکار کنم که برادر دوستم بیاد خواستگاریم؟


عده‌ای از پسران آماده ازدواج میگن دختر خوب، کجایی دقیقا کجایی؟! میگن ما آماده ازدواج هستیم اما دختر خوب سراغ نداریم، تعدادی از پست های این گروه از پسران رو در قسمت زیر می تونید ببینید؛

پیدا کردن دختر خوب برای ازدواج:

در باب پیدا کردن دختر مناسب و دلخواه برای ازدواج به مشکل خورده‌ام

نهاد رهبری در دانشگاه، محلی مناسب برای معرفی افراد جهت ازدواج

چرا کسی کمک نمیکنه فرد ایده آلم رو پیدا کنم؟

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم ؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟

پیدا کردن دختر چادری واقعی و مناسب برای ازدواج


در مقابل پسرانی که میگن دختر خوب کجایی، دخترانی هستند که میگن پسر خوب خودت کجایی؟!، میگن ما آماده ازدواجیم، اما خواستگار نداریم، کجا هستند این پسرانی که میگن ما به دنبال دختر خوب هستیم؟، پست های این دسته از دختران رو میتونید در قسمت زیر ببینید؛

نداشتن خواستگار:

چرا ازدواج سخت شده و چرا خیلی ها خواستگار کم دارن

چه تغییری باید در زندگیم بدم که خواستگار داشته باشم؟

نکنه به خاطر جوش هام هست کسی منو نمی پسنده ؟

هر کس میشنوه که تا حالا اصلا خواستگار نداشتم باورش نمیشه

من اصلا هیچ خواستگاری ندارم

اون دختری که خواستگار نداره باید بره بمیره ؟

رک بگم خواستگار ندارم هر که میاد زنگ میزنه دیگه نمیاد

از خانوادم خجالت می کشم که با این سنم خواستگار ندارم

چرا خواستگار خوبی ندارم ؟

نمی دونم چرا اصلا خواستگار ندارم ؟

دلم خونه و اصلا خواستگاری ندارم!

چون چهره ام بچگانه است خواستگار ندارم ؟

چرا من خواستگار خوب ندارم؟

32 سالمه و تا حالا حتی یک خواستگار هم نداشتم

میترسم که شاید قراره تا آخر عمر مجرد بمونم


یکی دیگر از مباحث انتخاب همسر، بحث عشق های یک طرفه هستش، یک پسر یا دختر به صورت یک طرفه از کسی خوشش میاد اما به هر دلیلی نمی تونه این علاقه رو به طرف مقابل ابراز کنه، اگه میخواید در این مورد بیشتر بدونید پست های زیر رو بخونید؛

مرتبط با عشق یک طرفه :

عشق یک طرفه رو خودآزاری می دونم

زخم خورده ی عشقی یک طرفه

نمی دونم چطور به پسر مورد علاقم بفهمونم که عاشقشم

فقط می خوام بدونه که عاشقش هستم، می دونم بهش نمیرسم

چرا عاشق یه نفر شدم که میدونستم هم کفو من نیست

به صورت یک طرفه عاشق پسرهای جذاب میشم اما ...

به صورت یک طرفه عاشق یه مدل شدم

اگه قرار نبود بهش برسم، پس چرا عاشقش شدم؟

خیلی سخته آدم عاشق کسی باشه و نتونه اقدامی بکنه

عاشق یکی از زن های بازیگر سینمای ایران شدم

از سال دوم راهنمایی عاشق یه بازیگر مرد شدم

خاطرات عشق یک طرفه ای که داشتم داره خوردم میکنه


بعضی از پسران وقتی از دختری خوش شون میاد، به جای اینکه با خانواده برن جلو و خواستگاری رسمی بکنن، میگن که ما باید اول از نظر مثبت خود دختر مطمئن بشیم، و بعد قدم بعدی رو برداریم،  برای همین به دنبال این هستند که به روش های مختلف علاقه خودشون رو به دختر مقابل نشون بدن، گاهی اوقات هست که این ابراز علاقه ممکنه مورد پسند واقع بشه، گاهی اوقات هم توهین تلقی میشه.

بنابراین به پسران توصیه می کنم با توجه به اینکه شما شناختی از طرف مقابل ندارید و نمی دونید که طرف مقابل، در برابر ابراز علاقه مستقیم شما چه برخوردی با شما میشه، بهتره که ابتدا مخفیانه تحقیقاتی از دختر مورد علاقه تون بکنید، اگه دیدید که معیارهای اصلی شما رو داره، با خانواده برید جلو و رسما اقدام کنید.

وقتی شما توی خیابون، دانشگاه و ... ،به یه دختر میگید که از شما خوشم اومده، اون ممکنه احساس ترس بکنه، که این علاقه برای دوستی هست یا ازدواج، ممکنه روی این رو نداشته  باشن که از شما بپرسند، پس ممکنه دست رد به سینه شما بزنن،  یا ممکنه که از طرف خانواده اجازه پاسخ دادن نداشته باشن، بنابراین توصیه بنده به شما همونی هست که عرض کردم، در مورد این موضوع در پست های زیر بحث شده؛

مربوط به ابراز علاقه مستقیم از خود دختر:

خیلی رک و مستقیم به دختر مورد علاقه م ابراز علاقه کردم

در خیابون به دختر مورد علاقه م پیشنهاد آشنایی دادم، اما ...

اگه از دختری خوشم اومد، چکار کنم که همون اول جواب رد نگیرم؟

چرا بعضی از پسرها به دختر مورد علاقه شون پیشنهاد ازدواج نمیدن؟

اگه یه پسر تو خیابون شماره داد چه برخوردی بکنم ؟

چطور از یه دختر برای ازدواج، تقاضای آشنایی بیشتر کنم ؟

فعلا شرایط ازدواج ندارم اما به دوست خواهرم ابراز علاقه کردم

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا اکثر دختران اگه مستقیما ازشون خواستگاری بشه ناراحت میشن ؟

خواستگاری مستقیم از دختر همکلاسی

اگه مستقیما از خودم خواستگاری کردند چه جوابی بدم ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

پیشنهاد مستقیم مطلوب تره یا کمک گرفتن از واسطه ؟

خواستگاری پسر از خود دختر

کسب تکلیف از خود دختر قبل از خواستگاری رسمی

بدون داشتن شرایط ازدواج به یه دختر ابراز علاقه کردم


اصرار در خواستگاری از یک دختر یکی دیگر از مباحث مطرح در انتخاب همسر هست، اصرار کردن موافق و مخالفانی داره، ممکنه بعضی از دختران بگن ما جواب رد میدیم تا بفهمیم طرف مقابل چقدر ما رو میخواد، پسر هم ممکنه چنین فکری بکنه و بگه دختره می‌خواد عشق منو نسبت به خودش بدونه، اگه این طور باشه که مشکلی پیش نمیاد.

امام عده‌ای از پسران هم هستند که اصرار کردن رو نمی پسندند، اگه دختری یک بار به ان ها جواب رد بده، به قول معروف میرن و پشت سرشون رو هم نگاه نمی کند، با توجه به اینکه دو طرف از سیاست هم در این مورد خبر ندارند، ممکنه سوء تفاهم هایی پیش بیاد، مثلاً یک دختر وقتی به پسری جواب منفی میده، واقعا جوابش منفی هست اما پسر ممکنه این رو ناز کردن بدونه، و مجدداً خواستگاری بکنه که در این صورت بحث مزاحمت پیش میاد.

ممکن هم هست که دختری میخواد ناز بکنه، و به پسر نه میگه، پسر هم میره و پشت سرش رو هم نگاه نمیکنه!، دختر با خودش میگه که چه اشتباهی کردم، یا این طور خودش رو قانع کنه که من رو نمی خواست، بنابراین توصیه بنده به دختران این هست که ناز کردن رو بذارن برای یه وقت دیگه و به خواستگار جواب واقعی شون رو بدن؛

اصرار در خواستگاری از یک دختر:

اثبات عشق وجود نداره، پسرها لطفا دوشاخه محبت رو بکشید!

چطوری خودم رو به دختر عموم اثبات کنم ؟

تلاش دختر برای اثبات خودش به خواستگار منصرف شده زشته ؟

با اصرار و پشتکار، هر دختری رو میشه عاشق کرد ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

عذرخواهی از دختری که در خواستگاری از اون بیش از حد اصرار کردم

آیا اصرار در خواستگاری نظر منفی خانم ها رو عوض نمیکنه ؟

دختران، ممکنه با اصرار یه پسر نظرتون در موردش عوض بشه ؟

اصرار بر خواستگاری از دختری که بلاکم کرده

اصرار کردن ممکنه نظر دختران رو برای ازدواج عوض کنه؟


همون طور که عرض کردم دختران اگه جواب شون منفی هست با لحنی جواب منفی شون رو ارائه کنن که پسر ، کلاً قطع امید بکنه و مجددا خواستگاری نکنه، عده ای از پسران هستند که نسبت به رفتار بعضی از خانواده های دختر دار گله مند هستند، میگن که اگه جواب شما منفی هستریال جواب منفی تون رو محترمانه بگید و بی احترامی نکنید؛

مرتبط با جواب رد به خواستگاری پسر:

آیا دختر مورد علاقه م، مؤدبانه ردم کرده؟

دختران گرامی، لطفا موقع جواب "نه" دادن به پسر، ادب رو رعایت کنید!

می خواستم به دختری ابراز علاقم کنم که مغرورانه و قلدرانه جوابم رو داد

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا آقایون علت جواب نه رو نمی پرسند؟

ممکنه الان از جواب ردی که بهم داده پشیمون شده باشه ؟

تا از کسی جواب قطعی رد نشنیدیم یه خواستگاری دیگه بریم یا نه ؟

چطور به پسری که خیلی دوستم داره جواب رد بدم ؟

چطور میشه فهمید جواب رد قطعیه یا ناز کردنه؟

وقتی یک پسر خواستگاری میکنه چه جوابی بدیم؟

رفتم خواستگاری، نه جواب مثبت دادن نه منفی

اگه جواب رد شنیدید نفرین نکنید

دختر مورد علاقم جواب درستی نمیده

چطوری ردشون کنم که آسیب کمتری ببینند ؟

چطوری بهش بگم از ظاهرت خوشم نیومده که ناراحت نشه ؟

به امید ازدواج با دوست پسرم خواستگارهای ایده آلم رو رد می کنم

نه میتونم جواب منفی بدم نه مثبت

به خاطر خواست پدرم ، خواستگار دلخواهم رو رد کردم ولی ...

چرا بعد از رد کردن خواستگار پشیمون میشم ؟

احساس میکنم فقط به خاطر شغلم به خواستگاریم اومده

یکی رو دوست دارم ولی داره برام خواستگار میاد

الان متوجه شدم به پسری که قول ازدواج دادم علاقه ندارم

پسر مورد علاقم رو رد کنم با وجود اینکه دوستش دارم؟


بعضی از دختران هستند که به قصد ناز کردن به خواستگار جواب رد میدن، خواستگار هم جزو اون پسرانی هست که وقتی با جواب رد مواجه میشن، اصرار نمی کنن، و یا اینکه بعد از جواب رد دادن از عملکرد خودشون به هر دلیلی پشیمون میشن، بنابراین به دنبال این هستند که به طریقی این پشیمان شدن رو به اطلاع طرف مقابل برسونن، و اگه بشه خواستگار رو برگردونن؛

مرتبط با برگرداندن خواستگار:

به خواستگارم جواب منفی دادم ولی الان پشیمونم

بیشتر از 2 ماهه که از خواستگارم خبری نشده، ممکنه برگرده ؟

پسری که از خودم دورش کردم، حالا مشکلاتش حل شده، میترسم تحویلم نگیره

چکار کنم که دوباره بیاد خواستگاریم ؟

چیکار کنم پسر مورد علاقم دوباره ازم خواستگاری کنه ؟

آیا برگردوندن یه خواستگار مناسب درسته ؟

آقا پسرتون تشریف نمیارن برای خواستگاری مجدد

چطور میتونم بهش بفهمونم که از رد کردنش پشیمونم؟

خواستگارم در جواب واسطه گفته که دیگه شرایط ازدواج ندارم

دوسش دارم اما امیدی به برگشتش ندارم

همه خواستگارامو دارم رد میکنم امید به بازگشتش دارم

تا حالا شده که خواستگارتون رو دوباره برش گردونید؟

چطوری خواستگاری رو که رد کردم برگردونم ؟

چطور سر راه پسر مورد علاقم که پدرم ردش کرده قرار بگیرم؟

به خواستگاری که رد کردیم چطوری بفهمویم دوباره بیاد؟

چطوری به خواستگارم بفهمونم که من اون رو رد نکردم؟

تا حالا شده کسی خواستگارش برگرده؟


وقتی در دختران عشقی یک طرف شکل میگیره، این سوال رو می پرسند که چرا ما دختران حق نداریم ابراز علاقه بکنیم؟، چرا در فرهنگ ما غالبا فقط پسران حق انتخاب دارند؟، برای همین یکی دیگه از مباحثی که در خانواده برتر مطرح هست بحث اینکه آیا دختر از پسر مورد علاقه ش خواستگاری بکنه یا نه، اگه این کار رو بکنه چه برخوردی با اون میشه، دیگران چه نظری نسبت به اون خواهند داشت و ...، دغدغه های تعدادی از این دختران رو میتونید در پست های زیر رو بخونید؛

مرتبط با خواستگاری و ابراز علاقه دختر به پسر:

آقای محترم، من شما رو دوست دارم، جرمه؟

خودم اقدام کنم یا منتظر بمونم پسر مورد علاقه م خودش قدمی برداره

معایب خواستگاری دختر از پسر چیه ؟

آیا دختران می تونن خواستگاری کنن ؟

نمی دونم همکارم نظرش راجع به من چیه

می خوام به پسر مورد علاقه م پیشنهاد بدم ولی غرورم اجازه نمیده

اگه دختری از شما درخواست ازدواج بکنه چه برخوردی می کنید ؟

چرا ما دخترا نباید از پسرا خواستگاری کنیم ؟

ترس از عواقب خواستگاری دختر از پسر

چه طوری بدون سبک شدن، به پسری که ردش کردم ابراز علاقه کنم ؟

چه طوری پسر مورد علاقه مون رو به ازدواج ترغیب کنیم؟

تحت چه شرایطی خودم میتونم اقدام به خواستگاری از پسری کنم؟

چشم تو چشم شدن با پسری که درخواست ازدواجم رو رد کرد

نگران اینم که بهم بگه من هیچ حسی بهت ندارم

چه جوری به پسر مورد علاقم بفهمونم که دوستش دارم

چرا ما دخترا نباید از پسرا خواستگاری کنیم؟


همیشه این دختران نیستند که جواب رد میدن، گاهی اوقات که دختران به صورت یک طرفه علاقه مند میشن، و پسران به هر دلیلی مایل به ازدواج با دختر نیستند و یا امکانات ازدواج کردن رو ندارن، مجبور هستند که به دختر جواب رد بدن؛

جواب رد به دختری که ابراز علاقه کرده؛

چطوری یک دختر رو محترمانه از سر خود باز کنم ؟

نگرانم با احساسات دختر داییم بازی کرده باشم

چطور یه نفر رو محترمانه از سر خودم باز کنم ؟

می خوام محترمانه، دختری که عاشقم شده رو از خودم دور کنم

دلایل پسند نشدن دختران در خواستگاری از زبان آقایان

می خوام محترمانه، دختری که عاشقم شده رو از خودم دور کنم

چطور به یه دختر بگم که نمی خوامش؟


معمولا وقتی پسران و دختران در انتخاب همسر ناکام می مونن، ممکنه رو بیارن به کمک گرفتن از واسطه های ازدواج؛

در مورد واسطه گری در ازدواج:

برقراری ارتباط با واسطه های ازدواج در سراسر کشور

معرفی موسسه یا واسطه ازدواج در اصفهان

کجا باید دنبال واسطه ازدواج باشم که دختر مذهبی بهم معرفی کنه؟

بحث در مورد کانال های واسطه در ازدواج دائم

ازدواج با واسطه گری نهاد رهبری دانشگاه

بحث در مورد واسطه گری برای ازدواج

برای ازدواج می خوام از واسطه کمک بگیرم

یه ایده دارم برای واسطه گری ازدواج دانشجویی

فرهنگ سازی در مورد بحث واسطه گری

آغاز همکاری خانواده برتر با گروه واسطه گری ازدواج آدم و حوا


ممکنه که دختر یا پسر بعد از تلاش های زیاد موفق به ازدواج نشن و اصطلاحاً دچار مشکلات عاطفی و یا همون شکست عشقی بشن؛

شکست عشقی در پسران:

پسران بعد از چند وقت عشق خود را فراموش می کنند؟

پسری که خاطرخواهم بود رو نا امید کردم ، حالا پشیمون شدم

آقا پسرتون تشریف نمیارن برای خواستگاری مجدد

چطور میتونم بهش بفهمونم که از رد کردنش پشیمونم؟

چکار کنم که دوباره بیاد خواستگاریم ؟

فراموشی عشق اول برای آقایاون سخت تره یا خانم ها ؟

میخوام به برادر متاهلم کمک کنم عشق قدیمیش رو فراموش کنه

اگه ازدواج کنم می تونم عشق سابقم رو فراموش کنم ؟

شکست عشقی و تاثیرات آن بر زندگی آینده یک مرد

ای کاش دختر مورد علاقه م، عشقم رو میتونست درک کنه


مرتبط با شکست عشقی در دختران:

یعنی به همین راحتی ولم کرد؟

من تنها و اون با یارش، چیکار کنم آروم بشم؟

تصمیم دارم تا وقتی کسی ازم خاستگاری نکرده بهش حسی نداشته باشم

به پای عشقی که فکر میکردم درسته همه خواستگارهام رو رد کردم

چرا خدا منو به پسر مورد علاقم نرسوند ؟

عاشق پسر داییم شدم ولی اون بی توجهی می کنه

عشق یه طرفه سخته واسه دختر ...

پسر مورد علاقم منو خواهر خطاب کرد

انگاری فقط اومده بود تا دلِ منو ببره

شکست عشقی برای خانم ها سخت تره

چطور بعد از شکست عشقی و عاطفی خودم رو جمع و جور کنم؟

کمک به فراموشی شکست عشقی یه دختر

اگه اون مال من نبود، چرا خدا گذاشت اینقدر وابسته ش بشم؟


بعد از شکست های عاطفی، خیلی مهمه که اون افراد چطوری دوباره به زندگی عادی خودشون برگردند، در بین مطالبی که در خانواده برتر وجود داره در تعدادی از پست ها به این موضوع پرداخته شده، در این پست ها کاربران خانواده برتر اومدن در مورد روش های مختلف فراموش کردن عشق قبلی به همدیگه مشورت هایی دادند؛

فراموشی عشق قبلی افکار مزاحم :

بخاطر عشق قبلیم دیگه نمیتونم عاشق بشم

چگونگی حذف صحنه ی ناخواسته از ذهن

خلاص شدن از افکار ناخواسته ای مثل عشق قبلی، خاطرات بد و ...

با خاطره های عشق قبلی چه کار باید کرد ؟

روز اول فروردین یاد عشق قدیمی افتادم

فکر میکردم عشق اول رو فراموش کردم ولی ...

عشقم ازدواج کرد، چه جوری فراموشش کنم ؟

میخوام فراموشش کنم اما ...

برای فراموش کردن یک شخص آیا راه حلی دارید؟

چطوری کسی رو که دوسش دارم فراموش کنم ؟

ذکر یا دعا برای فراموش کردن کسی سراغ دارید ؟

من نمیتونم عشق اولم رو فراموش کنم

مگه عاشق میتونه معشوق رو فراموش کنه ؟

راه فراموش کردن یا متنفر شدن از یه نفر چیه ؟


یکی از بهترین راه هایی که میشه با اون خاطرات بد رو فراموش کرد کنترل فکر هست، به این معنی که اجازه ندیم افکار منفی و ناراحت کننده در ذهن مون باقی بمونن و پرورش پیدا کنن، باید تلاش کنیم به محض ورود یک فکر منفی، اون رو از ذهن مون خارج کنیم و به موضوعات دیگه ای فکر کنیم، به مرور زمان میتونیم روی افکارمون مدیریت داشته باشیم، به طوری که بعد از مدتی افکار منفی و خاطرات بد کمتر ما رو اذیت خواهند کرد؛

مرتبط با مدیریت افکار مزاحم:

نمی تونم مسائل رو در ذهنم دسته بندی و کنترل کنم

چطوری ذهنم رو کنترل کنم تا فکرم به سمت یه دختر نامحرم نره

مبارزه با افکار مزاحمی که بی اختیار وارد ذهن میشه

روش های تجربی آرام شدن ذهن و رهایی از افکار منفی

چه طور از شر افکار منفی خلاص بشم و ذهنم آروم بشه


در این پست سعی کردم که کلیه جوانب رو مطرح کنم، امیدوارم مطلب آموزش خوبی شده باشه، با توجه به اینکه در این پست به ریز مسائل مربوط به انتخاب همسر پرداخته شده، در صورت تمایل این پست رو به دوستان تون معرفی کنید

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)