کسی که به بلوغ فرهنگی رسیده باشه ، سرشار از اشتیاق و شور و نشاط به زندگی است . خوب می بینه ، خوب فکر می کنه ، خوب تحلیل می کنه ،‌ نگاه مثبت در افکارش ، گفتارش و کردارش  به وضوح دیده میشه . روی راه حل ها تمرکز می کنه . مدام در پی درس گرفتن و عبرت گرفتن از دنیای پیرامونشه .

کسی که به بلوغ فرهنگی نرسیده باشه، منفی نگاه می کنه ، منفی تحلیل می کنه ، اشتیاقی برای زندگی نداره . نشاطی در تلاش های اون دیده نمیشه . مدام آه و ناله می کنه . تمرکز اون بر نداشته ها ، مشکلات و چالش هاست . مدام از شرایط و این آن گلایه می کنه . همیشه آه و ناله می کنه . رفتارش طوری هست که بعضا از زمین و زمان متکبرانه ایراد میگیره . درصد بالایی از انسان ها از نظر او قابل تحقیر شدن هستند . چنین آدمی می خواد از همه ایراد بگیره . این نشانه های نرسیدن به بلوغ فرهنگی است .

من خیلی جاها رو دیدم . سطح مالی و زندگی مردم اروپا از ما خیلی پایین تره . آواز دهل شنیدن از دور خوش است . میزانی که مردم ما مرغ  می خورن ، گوشت می خورند ، میوه می خورند .

سطح زندگی و فرهنگ ما از اونا بهتره . من بی تربیتی هایی از اونا دیدم که اصلا باورم نمیشه ! اینا آدم ها متمدن هستند و ما جهان سومی ؟! اگر درست نگاه کنیم درست تحلیل می کنیم . من اون جا دیدم یه ماشین کوچکی تو پیاده رو می رفت . یه خانمی توش نشسته بود . این ماشین لا به لای پاهای آدم ها می رفت . بعد هر جا آشغالی روی زمین بود با لوله ای که داشت از روی زمین بر میداشت . این یعنی اون جا هم مثل مردم ما توی خیابون آشغال می ریزند . شما فکر می کنید کسی که توی آمریکا از چراغ قرمز رد نمیشه آدم باشعور و با فرهنگیه ؟‌ نه ! اون فقط از ترس پلیس این کار رو نمی کنه . سیستم های کنترلی اون جا به شدت پیشرفته است .

کسی که به بلوغ فرهنگی برسه به جای این که تمرکز بکنه روی ایرادها و نداشته ها ،‌ تمرکز می کنه بر روی داشته ها . من به خاطر داشته ها باید خدا رو شکر کنم .

یه متن قشنگ توی اینترنت خودم که به دلم نشست :
خدایا شکر که هر شب صدای خر خر شوهرم را می شنوم ، این یعنی او زده و سالم است .
خدایا شکر که لباس هایم کمی برایم تگ شده است ، این یعنی غذای کافی برای خوردن دارم .
خدایا شکر که گاهی اوقات بیمار می شوم ، این یعنی در اغلب اوقات سالمم .
خدایا شکر که خرید های قبل از عید جیب هایم را خالی خالی می کند . این یعنی عزیزانی دارم که برایشان هدیه بخرم .
کسی که به بلوغ فرهنگی رسیده ، مثبت نگاه می کنه . مثبت تحلیلی می کنه .

تایپ شده از روی سخنرانی ازدواج موفق دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


مرتبط:

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اجتماعی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ عاطفی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوع ذهنی یا فکری یا عقلی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اقتصادی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ اخلاقی

انواع بلوغ در ازدواج ← بلوغ جنسی



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) بلوغ های لازم برای ازدواج (۱۳ مطلب مشابه)