چند وقت پیش یه خواستگار داشتم که چند سال بود چشمش دنبالم بود. در کل پسر خوبی بود ولی من ازش خوشم نمیومد. واسه همینم بهش جواب رد دادم.
یه روز که تو فیس بوک بودم, اتفاقی اسمش رو دیدم. از روی کنجکاوی صفحه شو باز کردم. تو اکثر پست هاش نوشته بود: آرزو میکنم توأم یه روز عین من, شبا از گریه خوایت نبره. دلمو شکستی. یه روز یکی پیدا میشه که دل تو رو همینجوری میشکنه.
یعنی تو اکثر نوشته هاش آرزو کرده بود که یکی همین کارو با خودم بکنه.
خیلی ناراحت شدم. من که از اولم ازش خوشم نمیومد, اینارو که خوندم بیشتر زده شدم.

* منم یه آدمم. حق انتخاب دارم. دلیل نمیشه چون ازش خوشم نمیومد و ردش کردم, بدبخت بشم! میخوام به همه ی اون کسانی که تو شرایط این آقا پسر هستن بگم: اگه میرین خواستگاری و جواب رد می شنوین, نفرینش نکنین. برای اون دختر از خدا طلب خیر کنین. براش آرزوی خوشبختی کنین. اینطوری هم دعای خیرتون به خودتون برمیگرده و هم پیش خدا عزیز تر میشین. شاید اون دختر سهم شما نبوده و خدا یکی دیگه رو براتون در نظر گرفته.
این خیلی خودخواهانه ست که اگه یکی مال ما نشد آرزوی بدبختی شو داشته باشیم! اصلا وقتی حرفای خواستگارمو تو فیسبوک خوندم, به معنای واقعی از چشمم افتاد. واقعا خیلی ناراحت شدم.
اینم بدونین که نفرین ها, دامن گیر خودتون میشه. در حق هرکس, هر دعایی که بکنی به خودت برمیگرده. پس مراقب باشیم که از خدا برای دیگران چی میخوایم.

مرتبط :

دختران گرامی، لطفا موقع جواب "نه" دادن به پسر، ادب رو رعایت کنید!

می خواستم به دختری ابراز علاقم کنم که مغرورانه و قلدرانه جوابم رو داد

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا آقایون علت جواب نه رو نمی پرسند؟

ممکنه الان از جواب ردی که بهم داده پشیمون شده باشه ؟

تا از کسی جواب قطعی رد نشنیدیم یه خواستگاری دیگه بریم یا نه ؟

چطور به پسری که خیلی دوستم داره جواب رد بدم ؟

چطور میشه فهمید جواب رد قطعیه یا ناز کردنه؟

وقتی یک پسر خواستگاری میکنه چه جوابی بدیم؟

رفتم خواستگاری، نه جواب مثبت دادن نه منفی

دختر مورد علاقم جواب درستی نمیده

نه میتونم جواب منفی بدم نه مثبت


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)