سلام

بعد از ازدواج فهمیدم همسر دوست پسر/دختر داشته ، بعد از ازدواج بهم گفتند همسر قبلا ... !

این ها جملاتی هستند که بعضی ها بعد از ازدواج میگن ، و معتقد هستند که سرشون کلاه رفته و همسرشون بعضی از سوابق خودش رو به اونا نگفته و حالا که فهمیدند می خوان جدا بشن .

به نظر بنده اصولا تحقیق بعد از ازدواج معنایی نداره . یعنی چی که بعد از ازدواج مرحله ی تحقیق رو ادامه میدن ؟! پرونده تحقیقات رو باید قبل از جاری شدن صیغه عقد بست . به محض جاری شدن صیغه عقد ، اون دختر/پسر همسر شماست ، می دونید یعنی چی ؟!

یعنی شوهر ، یعنی همسر ، یعنی ناموس نه همسایه ، دوست ، همکار و ...

اگه بعد از عقد کسی اومد و گفت همسر شما قبلا ... ، قبل از این که حرفش رو تموم کنه باید دهنش رو با خاک رس مرطوب پر کنید ! ، نه این که راه بیافتید و تحقیق کنید که اون ادعا راسته یا دروغ !!! باید بگید شما اجازه ندارید در مورد همسر من حرف بزنید . باید بگید به شما هیچ ربطی نداره ، باید بگید آخرین بارت باشه در مورد مسائل خصوصی من اظهار نظر می کنید .

بعد از ازدواج به همسر باید به چشم مادر ، پدر ، خواهر ، برادر و ... نگاه کرد ،  اگه خدای نکرده خواهر یا برادر شما خلافی بکنه طلاقش میدید ؟! از پدرتون جدا میشید ؟! از خونه بیرونش می کنید ؟

شما قبل از ازدواج یه وظیفه ای بر گردن تون بوده ، اونم تحقیق در مورد همسر آینده است ، حالا اگه تحقیق نکردید یا خیلی ساده ازش گذشتید ، تاوان تنبلی شما رو باید خانواده ی همسرتون بدن ؟!

دختر یا پسر خلاف کرده درست ، باید تاوانش رو پس بده ، ولی شما ؛

  • اجازه ندارید آبروی یه خانواده رو ببرید .
  • شما اجازه ندارید آبروی پدری که یه عمر جون کنده و آبروداری کرده رو ببرید .
  • اجازه ندارید آبروی مادری که یه عمر همه اون رو به پاکی میشناختند ببرید
  • اجازه ندارید شرایط ازدواج برادر یا خواهر اون رو سخت کنید ، که اگه خواستند ازدواج کنن مردم بگن اون خواهر/برادر فلانیه !
  • شما اجازه ندارید دایی ، عمو ... رو شرمنده کنید .

اگه شما قبل از ازدواج روند تحقیق رو یک سال هم کش بدید کسی نباید شما رو سرزنش کنه ، ولی وقتی پای سفره عقد نشستید ، این یعنی در مجموع اون دختر یا پسر رو به عنوان همسرتون قبول کردید ، یعنی من تحقیقاتم رو کردم ولی به مورد مشکوکی بر نخوردم ، این یعنی من روی این شخص به عنوان پدر یا مادر بچه هام حساب باز کردم و اون رو لایق می دونم .

بنده تعجب می کنم از کسانی که بعد از ازدواج هنوز پرونده تحقیقات رو نبستند ، خب اگه شما به همسرتون شک دارید یا در موردش مطمئن نیستید اصلا چرا سر سفره عقد نشستید ؟!

این جا یه سوال پیش میاد ؛

آیا باید قبل از ازدواج راستش رو بگیم ؟!

برای پاسخ دادن به این سوال باید به چند نکته توجه کرد :

1 - اعتراف به گناه فقط باید در مقابل خدا باشه

2 - اگه بنده خلافی کردم باید به این نکته توجه کنم که اون خلاف علنی بوده یا مخفیانه

3 - آیا امکان داره همسر بنده بعد ها متوجه خلافم بشه یا نه ؟

4 - آیا کسی که می خوام باهاش ازدواج کنم در مورد اون خلاف سوالی مطرح میکنه یا نه ؟

5 - آیا اون خلافی که کردم ، جزء خطوط قرمز کسی که می خوام باهاش ازدواج کنم هست یا نه ؟

اگه با توجه به موارد بالا دیدیم که باید قید ازدواج با طرف مقابل رو بزنیم ، بدون این که آبروی خودمون و خانواده مون رو ببریم به طرف مقابل بگیم که به درد همدیگه نمی خوریم . شما اون کسی نیستید که من می خوام ، من اون کسی نیستم که شما می خواید و ... .


نکته ای مهمی که در این جا میشه به بعضی ها گوشزد کرد اینه که میشه گفت ؟ ؛

به کسی ربطی نداره که من چکار می کنم

کارهایی که می کنم به کسی ربطی نداره .


مرتبط:

به خواستگارم بگم که قبلا رابطه ی نامشروع داشتم؟

آیا باید به یه پسر پاک راستش رو گفت؟

می ترسم خواستگارم بعدا با سابقه دوستی من مشکل پیدا کنه

اگه بعد از ازدواج فهمیدید همسرتون سابقه دوستی داره، چه می کنید؟

دختر مورد علاقه م 5 سال سابقه دوستی داره

آیا مشکل از منه که نمی تونم گذشته ی ناپاک دختری رو ببخشم ؟

نمیخوایم با یه تواب ازدواج کنیم، مگه زوره ؟

گذشته هر کس به خودش مربوط نیست، من واسم مهمه

علت دروغ گفتن دختری که به خواستگاریش رفتم چی بود؟

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

با دختری که قبلا دوست پسر داشته ازدواج نمی کنم

من یه دختر ترسو هستم و خیلی میترسم گذشته م لو بره


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه)