سلام

من یه مشکلی دارم و اون دسته بندی نشدن مسائل تو ذهنمه... ذهنم انگار یه اتاق در همه که همزمان به همه ی مطالب فکر می کنه بدون اینکه من توانایی کنترلش رو داشته باشم، مثلا بار ها پیش اومده روی مسئله ی فیزیک ساعت ها فکر کردم ولی نتونستم حلش کنم و شب که خوابیدم توی خواب به طور ناخودآگاه حلش کردم و بعد از بیداری چک کردم دیدم جوابش درسته. یا مثلا بار ها پیش اومده تو خواب مطالب درسی رو مرور کردم و کاملا تو خواب واقعیه انگار یعنی انگشت های من برگه های کتاب رو لمس میکنن و... و این برام مشکل ایجاد میکنه مثلا وقتی میخوام صبح پاشم برم درس بخونم خواب میبینم که پاشدم و رفتم خوندم یا مثلا مسواکم رو زدم در حالی که همه ش خوابه و این باعث میشه جدا شدن از خواب برام سخت باشه. انگار نمی تونم مرز بین خواب و واقعیت رو تشخیص بدم... انگار فعالیت مغزم متوقف نمیشه... 

خواب های آشفته هم زیاد میبینم، مثلا 3 بار خواب دیدم به طرق مختلف ولی هر بار با یه چاقوی خاص که تو هر سه خوابم یکی بود کسانی منو مجبور به خودکشی میکنن... و یا به شدت خواب میبینم دندون هام میریزن و این اتفاق خیلی واقعی و دردناکه و انقدر تکرار شده (یه مدت هر شب) که دیگه کلافه م کرده... باعث میشه زمان خوابم مفید نباشه... 

و جدا از خواب ازتون کمک میخوام بتونم روند خیال پردازیم رو هم متوقف کنم... اکثرا راجع به آینده خیال پردازی میکنم (به شدت و با جزئیات) و میگم من صددرصد به این نقطه می رسم ولی اکثرا نمی رسم چون با این کار دارم زمان حالم که باید توش تلاش کنم رو از دست میدم. و همین طور به شدت از تلاش کردن میترسم چون همه ش فکر میکنم اگه شکست بخورم چی؟! 

کسی هست که مثل من باشه؟ به نظرتون این مسائل عادیه و من الکی دارم بزرگش میکنم؟، آخه وسواس فکری هم دارم قبلا خیلی شدید بود ولی الان کم شده مثلا تو نماز خوندن به شدت اذیت میشم و همش به فکر اینم که آیا کلمات رو درست تلفظ میکنم یا مثلا نکنه یه جایی فتحه داشته من کسره خوندم !

شخصیتمم INTP هستش ...


مرتبط با کنترل ذهن:

چطوری ذهنم رو کنترل کنم تا فکرم به سمت یه دختر نامحرم نره

مبارزه با افکار مزاحمی که بی اختیار وارد ذهن میشه

روش های تجربی آرام شدن ذهن و رهایی از افکار منفی

چه طور از شر افکار منفی خلاص بشم و ذهنم آروم بشه


مرتبط با وسواس:

رمان خوانی و وسواس فکری باعث شدند حواسم به خود واقعیم نباشه

به خاطر وسواس هم دنیام رو از دست دادم هم آخرتم رو

درمان وسواس شستشو ، طهارت و نجاست

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

من دچار وسواس فکری و کمال گرایی بیش از اندازه هستم

متاسفانه وسواس فکری دارم طوری که واقعا منو منزوی کرده

نسبت به همه چیز وسواس فکری گرفتم

دختر ۲۰ ساله ای هستم که از وسواس فکری رنج میبرم

تکنیک هایی برای درمان وسواس فکری و جبری


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)