کفویت ظاهری رو در سه قسمت شرح میدیم :
1 - با کسی ازدواج کنید که بهره ی او از زیبایی با شما ،‌ نزدیک باشد . وقتی می خوای ازدواج کنی ، لطف کن برو چند دقیقه ای در آینه خودت رو نگاه کن . دنبال یکی بگرد نزدیک به زیبایی خودت . قرار نیست دیو و دلبر با هم ازدواج کنند .  با کسی ازدواج کن که تناسب ظاهری در شکل و چهره با تو داشته باشه . 
دنبال کسی که خیلی از تو زیباتره نباش . می دونی چرا ؟
من با یه چهره ی معمولی با یه خانمی ازدواج می کنم که خیلی زیباست . خب داریم کنار هم میریم تو خیابون . هر چی مرد تو خیابونه ،‌ حالا اقلا بیشترشون ، چون خانم من خیلی خوشگله !،‌ مردا چهار چشمی خانم منو نگاه می کنن . خانم یه نگاه به من می کنه ،‌ یه نگاه به اونا می کنه که بهش زل زدند ! بعد میگه من دیونه بودم به این ازدواج کردم ؟ مردهای تو خیابون هی غش می کردن واسه ما ! .
یکی دو سال که از ازدواج بگذره تازه سر و کله ی این چیزها پیدا میشه . کافیه یه کمی از دست هم دلگیر بشید . تازه اونی که خوشگل تره ، خانم یا آقا ، این قدر آدم بود که من باهاش ازدواج کنم ! چرا با این ازدواج کردم ؟! 
ولی اگه هر دو خوشگل باشند . تو خیابون ، خانم ها به آقا و آقایون به خانم نگاه می کنن . ای دو تا هم با هم می خندن ! کلی با هم ذوق می کنن .
اگه با کسی ازدواج کردی که خیلی خوشگل تر از تو باشه ، باید بگم که اون همسر تو نیست . اون همسر همه ی همجنس های توست . همه تو خیابون نگاش می کنند . با خودش میگه ، حق دارند چون خوشگلم . همسرم قدرم رو نمی دونه .  پس با کسی ازدواج کن که از لحاظ زیبایی ظاهری تقریبا در یه سطح باشید .
2 – تناسب در قد
قد خانم یا آقا یا باید اندازه ی هم باشه یا این که خانم از آقا کوتاهتر باشه . اگه خانم از آقا بلند تر باشه ،‌وقتی که می خوان با هم صحبت کنند ، آقا سرش رو بالا میگیره و میگه عزیزم شام چی داریم ؟! در چنین شرایطی آقا احساس حقارت می کنه . بعد روانی داره . اگه قد خانم کوتاهتر باشه ، به شوهرش نگاه می کنه و میگه امشب بریم پیتزا بخوریم ؟  این خانم احساس حمایت می کنه . 
چقدر کوتاهتر ؟ تا گوش . کمتر از این نه .
سخت نگیرید . در جمع بندی معیارها بهتون میگم اگه این کفویت ها وجود نداشت چطور تصمیم بگیرید . اول سخت میگیریم بعد یادتون میدیم چطور میشه از کنار اینا عبور کنید . بدون تعارف ، می خوام یا شما ازدواج نکنید ، یا اگه ازدواج می کنید ازدواج موفق بکنید . پس اجازه بدید چیزهایی که باعث اختلال می کنه رو بهتون بگم .
3 – تناسب در هیکل
اگه تناسب نداشته باشید ، در روابط زناشویی به مشکل می خورید  در تفریح به مشکل می خورید . اونی که هیکلش بزرگتره ( چاق تره ) نمی تونه پا به پای اونی که لاغرتره راه بره و زود خسته میشه .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


معرفی انواع کفویت های لازم برای ازدواج :

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اعتقادی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت ادراکی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت اقتصادی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت فرهنگی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت سیاسی

انواع کفویت در ازدواج ← کفویت شخصیتی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) کفویت در ازدواج (۱۶ مطلب مشابه)