توی سایت های مختلف که میریم می بینیم که  روانشناس ها و مشاورین زیادی نظرات شون رو در این باره نوشتن و متداول ترینش اینه که میگن جزئیات رو نگید. تو سایت های گفتگو و ... هم همیشه سرش بحثه و هیچ وقت هم این بحث ها به نتیجه نمی رسه و خیلی ها هم ربطش میدن به دین و ... .

اول از همه بگم که من خودم مذهبی نبستم و اصلاً به دین اسلام اعتقادی ندارم(هر چند تو دنیای واقعی اگه بگم مرتد میشم و حکمم اعدامه) و به هیچ روی نمی خوام فکر کنید جبهه گیری دینی کردم. بگذریم ...

خیلی زود توی یه جمله بگم: "گذشته خیلی مهمه"

این خیلی مهمه که شما نفر اول یک رابطه باشید. مردان و زنان زیادی توی همین کشور هستن که با داشتن همسر خوب و بچه دل شون یه جای دیگه ست و هنوز عاشق رل قبلی شون هستن و این یعنی آدم های بسیار زیادی قربانی این هستند که نفر سوم یه رابطه شدن. این نوع خیانت بدترین نوع خیانته و ممکنه ده ها سال ادامه پیدا کنه.

تو همین سایت هم می تونید سرچ کنید ببنید. خانمی که با داشتن بچه هنوز تو فکر دوست پسر قبلیشه و موقع روابط احساسی و جنسی دوست پسرش رو به جای شوهرش تجسم می کنه.

از یه طرف دیگه دختران زیادی هم هستن که هنوز عاشق دوست پسرشونن و با اولین خواستگار پولدار عشق شون رو ول می کنن و بعدا گند میزنن تو زندگی شوهرشون چون هنوز عاشق قبلی هستن.

برای مردها اوضاع فرق می کنه. مردها خیلی سخت عاشق میشن و عشق اول شون رو با هیچی عوض نمی کنن و ممکنه عشق قبلی رو تو دل شون نگه دارن برن با یه دختر دیگه ازدواج کنند تا اون دختر براشون نقش مترسک رو بازی کنه.

من خودم به عنوان یه پسر دارم اطرافم می بینم که پسرهای زیادی تو دوران مجردی شون صیغه می کنن و این برای هیچ زنی قابل تحمل نیست که شوهرش قبلا صیغه کرده باشه.

و دخترهای زیادی دارن به دوست پسرشون سرویس جنسی میدن و مطمِیِنا برای یه پسر خیلی سخته که بعدا یه نفر بیاد بهش بگه زنت قبلا با من بوده. 

خودتون رو با جملات "باغچه هر کس رو بیل بزنی کزم داره" و "گذشته ها گذشته" گول نزنید و ای کاش افرادی که این دوستی ها رو خوب می دونن نیان هی نظرشون رو به دیگران تحمیل کنن. (البته نظر اون ها هم محترمه ولی برای افراد شبیه خودشون صدق می کنه نه همه). 

هنوز هم شمار زیادی پسر و دختر توی همین کشور ما هستن که سراغ هیچ گونه رابطه ای نرفتن. خیلی از اون ها هم مذهبی نیستن.

یه چیزی برای من خیلی عجیبه. اون هم تناقض هایی که در حرف بعضی پسرها و دخترها می بینم. مثلا بعضی پسرها خودشون هر گندی تو گذشته میزنن و آخرش هم میرن دنبال دختر آفتاب مهتاب ندیده.

یا بعضی از دخترها به هیچ وجه با صیغه کنار نمیان ولی با رابطه بدون صیغه کنار میان. و بزرگترین جمله ی متناقضی که تاکنون تو عمرم شنیدم اینه که میگن؛ 


      "گذشته ها گذشته و مهم نیست ولی عشق اول یه چیز دیگه ست"


و امّا حرف آخر:

این که آدم تو گذشته ش رابطه داشته باشه نشانه جهان اولی بودن نیست و این که رابطه نداشته باشه جهان سومی نیست. بعضی ها (که اکثرشون دخترن) همین طوری رو هوا میان میگن توی آمریکا و اروپا گذشته مهم نیست و مردم شون خیلی راحت کنار میان ولی ما ایرانی ها عقب افتاده ایم.

در حالی که اگه همین الآن برید به بعضی از سایت های تبادل نظر اون ها و گفتگوها شون رو ببینید متوجه میشید که هنوز هم برای شمار بسیاری از پسزها و دخترهای اون جا خیلی خیلی مهمه که نفر اوله زندگی زن شون یا شوهرشون باشن.

برای بعضی ها هم مهم نیست. این که آدم هر روز با یه نفر باشه همه جا به عنوان هرزگی شناخته میشه و برای توصیفش از واژه هایی استفاده می کنن که اگه بگم آقای نجفی ثبت نمی کنه. 

گذشته خیلی خیلی مهمه خودتون رو گول نزنید.

هر چند اکه این وضعیت اقتصادی تا ده سال دیگه ادامه پیدا کنه ما اولین کشوری خواهیم شد که بنیان خانواده در آن گسسته شده و چیزی به نام خانواده باقی نخواهد ماند.


مرتبط:

به خواستگارم بگم که قبلا رابطه ی نامشروع داشتم؟

آیا باید به یه پسر پاک راستش رو گفت؟

می ترسم خواستگارم بعدا با سابقه دوستی من مشکل پیدا کنه

اگه بعد از ازدواج فهمیدید همسرتون سابقه دوستی داره، چه می کنید؟

دختر مورد علاقه م 5 سال سابقه دوستی داره

آیا مشکل از منه که نمی تونم گذشته ی ناپاک دختری رو ببخشم ؟

نمیخوایم با یه تواب ازدواج کنیم، مگه زوره ؟

گذشته هر کس به خودش مربوط نیست، من واسم مهمه

علت دروغ گفتن دختری که به خواستگاریش رفتم چی بود؟

نمی دونم از گذشته ی خودم در خواستگاری بگم یا نه ؟

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

چقدر باید برا ازدواج گذشته ی دختر رو بررسی کرد؟

بالاخره گذشته ی طرف مهمه یا نه ؟

وقتی به گذشته ی همسرم فکر می کنم به هم میریزم

آیا خانم ها روی گذشته شوهرشون حساسند ؟

گذشته خانم تون چقدر برای شما مهمه ؟

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

با دختری که قبلا دوست پسر داشته ازدواج نمی کنم

من یه دختر ترسو هستم و خیلی میترسم گذشته م لو بره

بعد از ازدواج فهمیدم که همسرم قبلا ...

به پسر مورد علاقه م بگم که قبلا دوست پسر داشتم

در خواستگاری باید روابط قبلی رو فاش کنیم؟

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

ازدواج با دختری که تلفنی با دوست پسرش رابطه داشته

نسبت به گذشته پسر مورد علاقه م احساس نا امنی می کنم


مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف قبل از ازدواج:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

چند مورد از رازهای پنهان انگیزه ی دوستی پسرها با دخترها

انتقال تجربه ناموفقم در دوست دختر شدن

دوست دختر سابق شوهرم دست بردار نیست

مثل یه دستمال کاغذی باهام رفتار کرد و منو انداخت دور

به خاطر ترس از تلافی پسری که دوستم داره، نمیتونم کات کنم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)