بنام خدا

موضوعی که مطرح میکنم ممکنه دغدغه یه عده ی دیگه ای هم باشه؛ 

واقعیت اینه که من با تمام وجودم عاشق خدا هستم، از وقتی یادمه دختر مذهبی بودم و سعی میکردم توی هر کاری بهترین راهی رو که خدا بهم نشون داده بود رو انتخاب کنم، نه راهی که بقیه فکر میکنن تنها راه درسته و خدا فقط همون یه راه رو نشون داده و هر کسی به غیر از اون راهی رو بره توی گمراهیه محضه. 

توی دنیای من دخترها میتونن چادری باشن و در عین حال کارهای بزرگی انجام بدن، میتونن دختر باشن اونم یه دختر مذهبی که راهی جز راهی که خدا دوست داره نمیره اما کارهایی کنن که خیلی از مردان نتونستن انجامش بدن، از نظر من میشه حیا داشت و تو اجتماع موفق بود، میشه به کارهایی فکر کرد که خیلی ها جرات فکر کردن بهش رو هم ندارن، میشه دختر بود و شجاع بود، من یکی از همون دخترهام که آرزوهای بزرگی تو سرش داره.

من عاشق فیلم سازیم و سرم پر از ایده های بزرگ و کوچیکه، میدونم که میتونم خیلی کارها بکنم، اما بعضی ها که با تفکرات قدیمی شون بزرگ شدن شاید نتونن این ها رو درک کنن، تا یه دختر چادری ببینن که داره تو اجتماع بین مردان کار میکنه بهش بگن چادرت بخوره تو سرت که صبح تا شب با نامحرم در ارتباطی، یا هزار جور انگ دیگه بهش بزنن.

گذشت اون زمان که خانوم ها فقط باید می نشستند تو خونه و کارهای خونه رو انجام میدادن و بچه بزرگ میکردن، حالا دیگه نصف بیشتر کارهای خونه رو ماشین های جور واجور انجام میدن و آشپزی کردن هم دیگه صرفا وظیفه خانوم ها نیست، تا جایی که خبر دارم الان آشپزی بلد بودن پسرها جزو جذابیت هاشون محسوب میشه، البته درسته که اگه یه چرخ کوچیک تو احادیث مربوط به وظایف زن و مرد بزنیم متوجه میشیم که این چیزهایی که متاسفانه تو جامعه ما صرفا وظیفه زن خونه دونسته میشه به هیچ عنوان جزو وظایفش نیست و خدا نکنه که یکی بخواد نه به ناحق که به حق بگه اینا وظیفه م نیست و انجامش نمیدم، اونوقت میشه بدکاره ترین زن دنیا.

اما من خودم احادیثی رو هم خوندم درباره نیکی و محبت زن به همسرش و اینکه انجام دادن کارهای خونه علی رغم اینکه وظیفه محضش نیست چقدر مقام و منزلتش رو پیش خدا بالا میبره، خوب با فکر کردن به این احادیث که عدالت خدا رو نشونه میده و اینکه همکاری بین زن و مرد و همدلی بین شون چقدر میتونه زندگی رو شیرین تر کنه خیلی دیدگاهم نسبت به این موضوع تعدیل میشه، اما بازم بعضی چیزها کفرم رو در میارن.

مادرم میگه هیچ مرد با غیرت و با ایمانی نمیاد با دختری که همچین کاری داره که معلوم نیست چه موقعی از شب و روز قراره سر فیلمبرداری باشه ازدواج کنه و اگه کسی پیدا بشه که قبول کنه قطعا اون آدمی نیست که تو دنبالشی، منظورش از لحاظ ایمان و این هاست، اما من میگم اگه عشق و اعتماد متقابل وجود داشته باشه زن خونه حتی اگه یه هفته تمام هم شب ها بیرون از خونه کار داشته باشه نه اون نگران همسرشه که شب کجاست و با کیه و نه همسرش نگران و ناراحت شب بیرون بودن خانومشه.

مادرم با این دیدگاهی که داره کاملا با کارگردان شدن من مخالفت میکنه و میگه نباید حتی این موضوع رو با خواستگارهام در میون بذارم که یه وقت یه موقعیت خوب رو به خاطر اهدافی که از نظر اون هیچ ارزشی نداره از دست بدم، اما من از وقتی یادمه و از وقتی خودم رو شناختم عاشق سینما بودم و هیچ وقت نمیتونم تصور کنم که کسی این حق رو ازم بگیره که بخوام ایده های رنگ و وارنگم رو به تصویر بکشم.

راستش من تصمیم گرفته بودم با کسی ازدواج کنم که بتونه درکم کنه و بتونه توی زندگیم مثل یه کوه پشتم باشه تا بتونم با خیال آسوده برم دنبال اهدافم، اما وقتی با خانواده پسری مواجه میشم همه ش دارم از نقطه نظر اون ها به قضیه نگاه میکنم و واقعا با یه فاجعه مواجه میشم، احساس میکنم حتی اگه یه مردی پیدا بشه که بتونه پشتیبانم باشه و درکم کنه هیچ مادری نیست که راضی بشه پسرش با دختری ازدواج کنه که شاید نه تنها نتونه بقول معروف زندگیش رو جمع و جور کنه بلکه زندگیش رو از حالت عادیش خارج کنه.

به نظرم آدم های بزرگ و موفق زندگی شون هیچ وقت هیچ شباهتی به زندگی آدم های معمولی نداشته، شاید آدم های معمولی موفقیت توی ازدواج شون رو در این بدونن که همسرشون خانه دار خوبی باشه و براشون خونه زندگی شون رو جمع و جور کنه و بچه هاشون رو بزرگ کنه، اما از نظر من این عشق و اعتماد و همراهیه که میتونه زن و مرد رو همیشه مثل دو تا رفیق شفیق به دور از هر گونه نگاه جنسیتی کنار هم شاد و خوشحال و خوشبخت نگه داره.

فکر نمیکنم زنی که توی زندگیش مجبور شده باشه از همه خواسته هاش بگذره بتونه نگاه مثبتی به اون زندگی داشته باشه، شاید خانوم های دوره های قبل رو مثال بزنید و بگید اون ها از همه چی شون میزدن بخاطر همسر و بچه هاشون و خیلی هم شاد و عاشقانه زندگی میکردن، اما باید بگم آدم ها همیشه باید مطابق زمان شون جلو برن، اون زمان ها مردان با سختی خیلی زیادی کار میکردن و علاوه بر اون فضایی هم برای حضور خانم ها بیرون از خونه و توی اجتماع فراهم نبود، هر چند که من معتقدم توی زندگی های قدیم هم تعادل بطور کامل بین زن و مرد برقرار نبوده و یه جورهایی مرد سالاری حاکم بوده، که باعث میشده خانم ها نه از روی رضایت بلکه از روی ترس و بی پناهی اون همه زجر و زحمت رو به جون بخرن. 

به هر حال بعد از گفتن همه این ها میخوام از آقایون این سوال رو بپرسم:

شما به عنوان یه مرد امروزی و مومن حاضرید با همچین دختری با این خصوصیات که گفتم، دختری که آرزوهای بزرگی توی سرش داره ازدواج کنید؟ با اینکه میدونید ازدواج با همچین آدمی سختی های خودش رو داره؟، خانواده هاتون چی؟، موافق خواهند بود؟ 

ممنون میشم نظرات تون رو دقیق بیان کنید.


مرتبط با شناخت دختر مذهبی:

نیت پاک پسر می تونه یه دختر مذهبی رو قانع کنه منتظر بمونه ؟

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن ؟

خودنمایی بعضی از دختران مذهبی و چادری

ازدواج دختران مذهبی با پسری که در زمینه موسیقی فعالیت داره

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

دخترای مذهبی بعد از ازدواج می تونن جلوی شوهر بی حیا باشن ؟

آیا یک دختر مذهبی بعد از ازدواج در دلبری کردن کم میاره ؟

چرا دخترای مذهبی از رابطه جنسی متنفرن؟

یه دختر مذهبی چطور در خواستگاری بحث مسائل جنسی رو پیش بکشه ؟


مرتبط با ازدواج با دختر مذهبی:

دخترهای خوب و سنگین، راه پسرها رو برای ازدواج باز بذارید

یه دختر محجبه حاضره با همچین مردی ازدواج کنه؟

با دختر های رنگارنگی رابطه داشتم، حالا عاشق یه دختر پاک شدم

پسری با ظاهر غربی شانس ازدواج با دختر مذهبی رو داره ؟

کجا باید دنبال واسطه ازدواج باشم که دختر مذهبی بهم معرفی کنه ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

جرات ندارم از یک دختر مذهبی خواستگاری کنم

چطور نظر یک دختر چادری رو در مورد خودم بفهمم؟

هنوز دختر چادری و مومن و ساده پوش برای ازدواج پیدا نکردم

پسرها توی یه دختر چادری چی می بینند که اصرار بر آشنایی دارند؟

چطور نظر یه دختر چادری بدون آرایش رو برای ازدواج جلب کنم ؟

پیدا کردن دختر چادری واقعی و مناسب برای ازدواج

پسران برای ازدواج فقط دختر چادری دوست دارن ؟

جمع بندی دو پست پیدا کردن دختر چادری و شروط ازدواج

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج بکنم

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

خودم رو حق یه دختر پاک میدونم

چرا برخی پسران با خانم های محجبه ازدواج نمی کنن؟

چطور از یک دختر محجبه خواستگاری کنم که احترامشان حفظ شود

نظر دانشجویان پسر نسبت به دانشجوی دختر محجبه چیه ؟

چرا بعضی از پسران دخترباز، تمایل به ازدواج با محجبه ها دارند


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) ازدواج با دختر مذهبی (۶۰ مطلب مشابه)