سلام به دوستان خانواده برتر

من همونی هستم که دو سال پیش دقیقا بهار ۹۷ اینجا سوال کردم که دنبال دختر چادری هستم نمیتونم پیدا کنم تا حالا با کسی دوست نشدم و ...

یادمه خیلی ها من رو راهنمایی کردید که برم دوست بشم، یادمه خیلی ها بهم گفتن خشکم تفکراتم و باید تغییر بدم، از روی ظاهر نباید انتخاب کرد، و خیلی از این چیزها اما من امروز از همه اون هایی که این چیزها رو بهم گفتن ناراحتم، دلم شکسته، دلخورم، گله دارم. من خشک مذهب نبودم مذهبی هم نبودم فقط چادری دوست داشتم، بگذریم ...

بعد اینکه اینجا کلی بحث کردیم در اون پست و پست های دیگه یادتون باشه بلاخره تصمیم به تغییر گرفتم و به خودم گفتم اصلا شاید اشتباه کنم، چادری و غیرچادری نداره، ذات آدم مهمه و ...

بهم گفتن که باید عاشق بشی و اگه یکی عاشق بشه با شرایط کنار میاد و دختر چادری و معرفی و ازدواج سنتی معامله هست و احساس و عشقی نیست و ...، اما من دقیقا دو سال تجربه و جستجو کردم دو سال به این حرف ها پیش رفتم و آخرش فهمیدم همه اینها غلط بود ...

در این دو سال چند بار عاشق و فارغ شدم، رفتم و با دخترهای زیادی دوست شدم، البته یه حدودی هم نگه داشتم و رابطه ج نداشتم، اما آخرش فهمیدم هیچ فرقی بین ازدواج سنتی و مدرن نیست.

همه ش دروغه که ازدواج سنتی درش عشق نیست و ازدواج مدرن و دوستی عاشقانه ست و یکی دوست بشه عاشق بشه شرایط هم در نظر نمی گیره و ...، هیچکدام این ها حقیقت نداره.

هیچ فرقی نداره، بی خود به اون هایی که سنتی ازدواج میکنن تهمت ازدواج بی عشق نزنیم، چون عشق ساده ست، بالاخره اون ها رو هم مجبور نکردن، اون ها هم هم رو میبینن و می پسندن و خوش شون میاد و عاشق میشن بعد ازدواج می‌کنن.

در دوستی هم همینه، با هر دختری دوست شدم، شما هم بشید. به پول شما نگاه نمیکنه؟ میکنه. موقعیت اجتماعی شما رو در نظر نمیگیره؟، میگیره، کدوم عشق؟ هیچ فرقی نداره

توی این دو سال توی همین عاشق و فارغ شدن ها و توی همین دوستی ها و توی همین ارتباطات و حرف ها و بحث ها، به قطعیت فهمیدم هیچ فرقی نیست من وقتی با یکی دوست هم بخوام بشم اگه ماشینی زیر پام باشه دبدبه و کبکبه ای داشته باشم و ... باشخصیت ارزیابی میشم!، اون وقت از اون مذهبی گرفته تا غیر مذهبیش خیلی ها انتخابم میکنن و میشم پسر گل. وقتی هم این ها نباشه میشی یه بی سر و پا که کسی عاشقت نمیشه.

هر چقدر هم بخوای شخصیت نشون بدی، می‌خوام بگم دلم درد می‌کنه، دلم درد داره از افرادی که من رو دو سال به سمت پوچ فرستادن.

داشتم به زندگی یکی از دوستانم نگاه میکردم، چقدر همه بهش تهمت زندگی غیرعاشقانه میزنن، به خاطر ازدواج سنتیش، ولی چقدر هم راحت با آسایش با یه زن زندگی داره زندگی میکنه، انصافا چند درصد این دوستی ها درس عشق ناب و خالصه؟

چند درصدشون پسره پول خرج نمیکنه؟، چند درصدشون عاشق نابه و پول و موقعیت پسر مهم نیست؟، بله عشق، یه جوری میگفتن عشق انگار فقط توی دوستی عشقه، اتفاقا خیلی ها زده م کردن، چون ماشین خوب نداشتم چون درآمد مدنظر رو نداشتم. سنتی هم نبود از دوستی بود. چادری هم نبودن مانتو پوش و ...، و یه این نتیجه رسیدم از ظاهر آدم ها هم میشه به شخصیت وی برد، کی گفته مهم نیست مهمه.

هر کسی فکر و باور و اندیشه ای داره که در راستای اون میپوشه، کمتر خانم دکتر و استاد دانشگاه خانمی رو می‌بینید مانتو جلو باز بیاد بپوشه، تیپ های سنگین و شخصیتی تر میزنن. آخرش به این نتیجه رسیدم و اصلا نفهمیدم کی دو سال گذشت و من درگیر چه سرابی بودم.

دو سال از زندگیم نابود شد به خاطر اینکه خواستم تغییر کنم و مدرن باشم و گول بخورم، در این مدرن ها هم عشقی نیست یا اگه هست باز پوله پول پول، پس هیچ فرقی که نیست. چه فرقی داره همون سنتی بهتر

حداقل دختری پیدا میکنم که دختر باشه و اهل زندگی، شاید فکر کنی. این سوال منظور دار بوده نه هیچ منظوری نداشتم برید پست دو سال پیشم رو بخونید، من فقط امروزی شدم، این مدلی شدم، اما آخرش فهمیدم فرقی نیست الکی شعاره .

از این یه بعد دیگه در جستجوی اون عشق خفته نمی‌گردم، زحمت میکشم رشد کنم بیشتر و آخرش میرم دنبال دختر ساده مثل خودم، این دو سالم صادقانه میگم بهش، و دلم برای خودم میسوزه، ای کاش هرگز نمی‌رفتم سمت شعرهای روشنفکرانه و خودم میموندم.

خواهش میکنم درک کنید که با دلی شکسته این سوال رو نوشتم، من هیچ جایی به غیر اینجا نداشتم، اینستاگرام که فضاش خیلی بده، باز دوستان اینجام رو بیشتر دوست دارم، خواهران و برادرانم، از دلم چی بگم که می‌خوام یه دل سیر گریه کنم.

دلم بدجوری آشوبه و درد میکنه، امیدوارم امسال بانوی خودم رو پیدا کنم، همون گل پاک و خوب ...


مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست

چند مورد از رازهای پنهان انگیزه ی دوستی پسرها با دخترها

انتقال تجربه ناموفقم در دوست دختر شدن

دوست دختر سابق شوهرم دست بردار نیست

مثل یه دستمال کاغذی باهام رفتار کرد و منو انداخت دور


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
دوستی به قصد ازدواج (۱۲۵ مطلب مشابه) ازدواج سنتی (۲۹ مطلب مشابه) ازدواج غیر سنتی (۲۹ مطلب مشابه) مضرات دوستی با جنس مخالف (۴۶ مطلب مشابه)