سلام 

دخترم و کلاس دهم هستم و رشته م هم انسانی هست، مشکلم اینجاست که هر کس ازم میپرسه رشته ت چیه و میگم انسانی، یه جوری نگاه و برخورد میکنه که انگار من خیلی تنبل بودم که رفتم انسانی و این اذیتم میکنه و تا حدی میشه گفت اعتماد به نفسم رو آورده پایین.

حتی بعضی از اون ها که خودشون میدونم با اینکه بچه هاشون تجربی هستند ولی درس شون ضعیفه در حالی که من درسم واقعا خوب بود، آره بود، چون دیگه نیست.

کلاس هفتم درسم واقعا خوب بود گوشیم هم داشتم، هم به گوشیم میرسیدم و هم به درسم و مشکلی هم نبود ولی از کلاس هشتم که شروع کردم رمان خوندن، اینقدر تو اونا غرق شدم که انگار زندگی واقعیم تو اون ها بود ... تا رسیدم به کلاس نهم و رفتم انسانی، نه اینکه نمیتونستم برم تجربی ولی هم خودم رشته انسانی رو دوست داشتم هم چون ریاضیم خیلی ضعیف بود حتی مشاور مدرسه هم گفت تجربی نمیکشی منم رفتم انسانی.

الانم مشکلم یکی نگاه های فامیل به منه، یکی هم اینکه دلم میخواد دوباره شروع کنم درس خوندن و زرنگ بشم، اما اصلا اراده ای برام نمونده و اینکه من هدفم رفتم به دانشگاه فرهنگیان و دبیر شدن هست، ولی حس میکنم چون اونم حقوقش به اندازه ی پزشکی و بعضی دیگه از مشاغل نیست بازم ممکنه تحقیر بشم.

راستش من تو یه شهر عقب افتاده هم زندگی میکنم که هر رشته ای توش آینده نداره، آخه چند تا از دخترهای فامیل هم تو کنکور رتبه های عالی آوردن و دارن و الان دانشجوی پزشکی و مهندسی هستن میترسم که از اون ها کم بیارم، واقعا این فکرها داره داغونم میکنه، راستی من وسواس فکری و عملی هم دارم که اونم باعث میشه که من همیشه تو خیالات سیر کنم و اصلا حواسم به خود واقعیم نباشه خواهش میکنم  کمکم کنید اگه راه حلی دارید


مرتبط با افزایش اعتماد به نفس:

با تمرین کردن میشه اعتماد به نفس رو بالا برد ؟

راه هایی برای تقویت اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم

چطور اعتماد به نفس خود را بالا ببریم

چگونه اعتماد به نفس خود را زیاد کنیم

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

راههای افزایش اعتماد به نفس

چه جوری اعتماد به نفسمون رو زیاد کنیم؟

چه جوری اعتماد به نفسمو برگردونم؟

گفتید اعتماد به نفس داشته باش ولی نگفتید چطوری ؟


مرتبط با رشته انسانی:

انسانی خوندم ولی میخوام واسه ارشد صنایع شرکت کنم

درخواست معرفی کتاب کنکور و تست برای رشته انسانی

آیا در رشته انسانی و ریاضی شرایط کار خوبه ؟

چرا دانشگاه آزاد ،تکمیل ظرفیت برای رشته ریاضی و انسانی ندارد؟

آموزش روش های درس خواندن برای کنکور رشته انسانی

می خوام برای کنکور رشته انسانی آماده بشم

دیپلم انسانی دارم، چطور دیپلم ریاضی بگیرم و کوانتوم بخونم؟

برای معلم شدن رفتم انسانی اما ...


مرتبط با وسواس:

به خاطر وسواس هم دنیام رو از دست دادم هم آخرتم رو

درمان وسواس شستشو ، طهارت و نجاست

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

من دچار وسواس فکری و کمال گرایی بیش از اندازه هستم

متاسفانه وسواس فکری دارم طوری که واقعا منو منزوی کرده

نسبت به همه چیز وسواس فکری گرفتم

دختر ۲۰ ساله ای هستم که از وسواس فکری رنج میبرم

تکنیک هایی برای درمان وسواس فکری و جبری



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
چگونه درس بخوانم (۸۰ مطلب مشابه)