سلام

لطفا همه صادقانه جواب بدین . من سوم تجربی ام یک سوال که ذهنم رو مشغول کرده . در ارتباط با رشته و شغل آینده م هست . از وضعیت تحصیلم هم بگم که در شهر خودم که مرکز استان هست دبیرستان نمونه درس میخونم که تو شهر ما بهترینه من تو این مدرسه تقریبا جز 3 تایی اولم . غیر از این تراز آزمون های قلمچی هم از 6500 تا 6900 هست . امسال البته از 2 ماه پیش خیلی این فکر منو اذیت میکنه و میخوام تغییر رشته بدم . یا به رشته ی انسانی و یا رشته ریاضی، علتشم عدم علاقه یا استعداد نیست  چون اولا در فهم هیچ درسی مشکل ندارم و دایره علایقم هم گسترده هست  پس لطفا نگین برو سراغ علاقه ت .

من در فهم و یادگیری هیچ درسی مشکلی ندارم که بگم استعداد ندارم و تا امروز هم هر فعالیت جانبی انجام دادم جزء افراد موفق بودم . چه زمانی که مسابقه قرآن میرفتم تو کشور چند بار اول شدم . و چه زمانی که کلاس زبان میرفتم همیشه چون 100 میشدم ازم تقدیر میشد . یعنی به نظر خودم استعداد نه اینکه بگم خیلی عالیم نه ، ولی در حدی که بتونم از بس کارام برا بیام رو دارم  . علت تغییر رشته ام هم اینه که به فرض اگر امسالو عالی بخونم و پزشکی بیارم به فرض و این همه زحمت بکشم و هزینه کنم .

آیا این ممکنه که تا زمانی که ما فارغ التحصیل بشیم بازار کار اشباع بشه ؟ آیا در رشته انسانی و ریاضی آیا به فرض دانشگاه معتبر قبول شدن شرایط کار خوبه ؟ کدوم رشته  در این زمینه ها توصیه میکنید و چرا ؟

توی یکی از کامنتا خوندم که نوشته بود الان همه هجوم آوردن به تجربی تا چند سال دیگه بعید نیست که پزشکا خونه نشین باشن  . لطفا نظرتون رو در این مورد بگین . نمیخوام یک عمر وقت و انرژی پای درس های بذارم که به دردم نخورن ، مثل خیلیا که با مدرک مهندسی برگشتن دوباره کنکور تجربی میدن  .

خواهشا نظرتون رو صادقانه بهم بگین که خیلی این سوالات درگیرم کردن

متشکرم

مرتبط با رشته انسانی:

انسانی خوندم ولی میخوام واسه ارشد صنایع شرکت کنم

درخواست معرفی کتاب کنکور و تست برای رشته انسانی

چرا دانشگاه آزاد ،تکمیل ظرفیت برای رشته ریاضی و انسانی ندارد؟

آموزش روش های درس خواندن برای کنکور رشته انسانی

می خوام برای کنکور رشته انسانی آماده بشم

دیپلم انسانی دارم، چطور دیپلم ریاضی بگیرم و کوانتوم بخونم؟

برای معلم شدن رفتم انسانی اما ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه) کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)