برای شروع بحث بهتر است بدانیم اعتماد ب نفس چیست ؟ برای فهم بهتر، اعتماد به نفس را با مثالی توضیح میدهم . تصور کنید در یک جمع نشسته اید ،  میزبان می خواهد شما رو به دوستانش که شما را نمیشناسند معرفی کند . پس از گفتن نام شما ، اگر شما مثلا یک برق کار حرفه ای باشید میزبان به دوستانش می گوید دوست من یک برق کار حرفه ای و اهل کار می باشد . در این حین به دلیل تمجید و تعریف از شما ، نحوه نشستن، نحوه صحبت کردن شما در نتیجه این تعاریف متفاوت می شود شما می توانید با قاطعیت تر صحبت کیند . شما میتوانید روابطتان را در آن جمع بهتر کنید و بهتر رابطه برقرار کنید و حس اعتماد به نفس به شما دست می دهد .
 به طور کلی به این حس که باعث می شود شما احساس اقتدار بیشتری کنید اعتماد بنفس میگوییم.
 بنابراین برای داشتن اعتماد به نفس بهتر است یک شاخه یا یک حرفه و یا یک تخصص داشته باشد . این باعث خود باوری شما خواهد شد . همین که شما  احساس کنید که می توانید و از درون از خود احساس رضایت داشته باشد  به شما کمک میکند که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.
بنابراین اعتماد به نفس یعنی اعتماد به خود ، اعتماد به این که من میتوانم . اعتماد به توانایی هایتان .
اگر در درونتان بگردید حتما ی نقاط مثبتی را در خود خواهید یافت . مثلا ممکن است شخصی در زمینه خیاطی مهارت داشته باشد یا ممکن است شخصی در زمینه خوش نویسی مهارت داشته باشد . هنر فقط این نیست که شما نوازنده ماهری باشید ، هنرمیتواند خوب زندگی کردن باشد . اگر به درونتان بنگرید و نقاط مثبت خود را بیاید و آنهارا تقویت کیند ان وقت توانسته اید احساس مفید بودن بکنید . این یک راه حل مناسب برای افزایش اعتماد ب نفس می باشد .
نگرشتان را نسبت به مردم ، اقوام ودوستانتان مثبت کنید . یادتان نرود منفی اندیشی نسبت به خود ودیگران یکی از دلایل نداشتن اعتماد ب نفس می باشد.
سعی کنید در ابتدا خودتان را دوست داشته باشد ، برای دوست داشتن خود رابطه تان را با مبدا آفرینش یعنی خدا بیشتر کنید به مرور این ایمان سبب می شود خودتان را دوست داشته باشید .
اگر پای حرف های شخصی که اعتماد ب نفس ندارد بنشینید می شنوید که از نداشتن ارتباط با دیگران رنج میبرد و اینکه نتوانسته با دیگان ارتباط برقرار کند در زندگی روزمره و حتی ازدواجش تاثیر گذاشته است .
اشخاصی که اعتماد به نفس ندارند نمی توانند با دیگران رابطه برقرار کنند و از جمع ها مخصوصا جمع های خانوادگی گریزان هستند . برای از بین رفتن این حالت پیشنهاد می شود برای شروع کار برای از بین بردن این حالت در خود در جمع های خانوادگی حضور پیدا کنند و سعی کنند ( هر چند سختشان باشد ) شروع به صحبت با اقوام در مورد علم ، هنر یا شرایط جامعه سخن بگویند . به مرور این روابط کوچک آنها را از این حس آزار دهند نجات می دهد و آن ها می توانند در جمع ها حضور داشته باشند و روابطشان با اطرافیان گسترده تر می شود.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)