اعتماد به نفس چیست؟ چگونه اعتماد به نفس مان را افزایش دهیم ؟
معنایی که از اعتماد به نفس در ذهن ما جا افتاده است ، جمله من می توانم است یا فکر به اینکه فردی که خوب صبحت می کند و از خودش راضی است ،اعتماد به نفس دارد ما در این متن میخواهیم اعتماد به نفس را تعریف کنیم و چندین راه برای افزایش آن معرفی کنیم .
اعتماد به نفس : قدرتی که درون هر کسی وجود دارد که با آن به خلق چیزهایی می پردازد که احتیاج دارد.
نکاتی پیرامون ایجاد وافزایش اعتماد به نفس
باور مثبت داشته باشیم :
باور به اینکه همه چی خوب است ،اهداف مثبت خود را بنویسیم افکار مثبت خود را بنویسیم و در مقابل چشمان خود روی دیوار بچسبانیم. حتی اگر چیزی اتفاق بیفتد که بر وفق مراد نیست باور داشته باشید که خیر شما در چیزی است که اتفاق میفتد ، باور کنید که همه چیز روبراه می شود ، ذهن شما کم کم به این باور معتقد می شود و به شما کمک میکند در جهت آن قدم بردارید .
شادی عامل مهم در اعتماد به نفس:
ابتدا باید از آنچه هستید خوشحال باشید لازمه این خوشحالی رضایت از خود است ،قبول تفاوت های فردی خود با دیگران و مقایسه نکردن خود با دیگران ،حرکت کنید و برای رسیدن به خود ایده آل تان تلاش کنید و خود را با گذشته خود مقایسه کنید.
خود را سرزنش نکنید :
برای دست یافتن به اعتماد به نفس راهی طولانی در پیش است خطا و اشتباه ،ممکن است اتفاق بیفتد ، از خطاها درس بگیرید و در راه پیروزی از آنها استفاده کنید .
قدرت نه گفتن داشته باشید :
افرادی که میخواهند همه را از خود راضی نگه دارند و دل همه را بدست آورند وجرات نه گفتن ندارند از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند ،افراد دارای اعتماد به نفس می توانند بین دوستی و روابط خود با دیگران و درخواست آنها تمایز قائل شوند و به راحتی نه بگویند و می دانند که این نه گفتن، به درخواست فرد است نه خود فرد.
نحو صحبت کردن
به کلماتی که درباره ی خود می گویید دقت کنید ،تاثیری که این کلمات بر شما می گذارند بیشتر از تاثیر حرفی است که دیگران به شما می گوید پس از خود به عنوان فردی توانا و باهوش و با استعداد یاد کنید.
ضمیر ناخودآگاه شما پیام های منفی را مثل« من نمیتوانم » را می شنود و این را نشانه ضعف شما می دانند.
خطر کنید و با ترس های خود مواجهه شوید :
افرادی که می ترسند خطر کنند همیشه با نوعی درماندگی رو به رو هستند واین درماندگی بیش از خطری است که می خواهند با آن مواجهه شوند و چنین ترسی این افراد را برای انجام هر کاری فلج میکند.
با کسانی دوست شوید که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند ؛ دوستان ما آینه ای از رفتار ماهستند و ما از آنها تاثیر می پذیریم.
شروع کنید به انجام کارهای کوچک:
کارهایی که فکر می کنید به تنهایی نمیتوانید انجام دهید و از مواجهه شدن با آنها احساس ترس می کنید مثل رفتن به مکانی خاص ،کنفرانس دادن سر کلاس و دانشگاه
تمام کردن کارهای نیمه تمام :
لیستی از کارهای نیمه تمام خود را تهیه کنید ، به پایان رساندن آن کارها به شما احساس خوبی و انرژی می دهد.
داشتن شغل نیز به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می کند :
همیشه مقداری پول در جیبتان داشته باشید ولو مقدار اندکی و اگر این پول حاصل دسترنج خودتان باشد حس فوق العاده ای را تجربه می کنید.
صبور باشید و تمرین کنید و بدانید هر هدفی با تمرین قدم قدم بدست می آید.
با توجه به نکات بالا و تمام نکاتی در دنیای علم و اطلاعات درباره ی اعتماد به نفس و افزایش آن وجود دارد، انتخاب با شماست می خواهید فردی با اعتماد به نفس باشید فردی با انگیزه و تلاشگر که از خودش راضی است و به آینده امیدوار، و به خود و کارهایش  ایمان دارد ، یا نعه ، فردی ضعیف و بی اعتماد به نفس ؟ پس این انتخاب ماست که اعتماد به نفس داریم یا نداریم ، پس اولین مواجهه ما برای داشتن اعتماد به نفس ،انتخاب اعتماد به نفس است و وقتی چیزی را انتخاب کردیم باید پای انتخاب خود بمانیم و با چالش های آن مواجه شویم و درصدد حل آنها برآییم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) خودسازی در دختران (۵۳۷ مطلب مشابه) خودسازی در پسران (۲۳۱ مطلب مشابه)