سلام

من 25 سالمه، جنسیتم خانوم هست.

یه سوال داشتم که امیدوارم از دوستان مشورت های خوبی کسب کنم، مشکل من استرس هست. اما تاریخچه استرس من از کجا اومده؟، من قبلا از دوم دبیرستانم اصلا استرس نداشتم به هیچ عنوان حتی نمیدونستم چیه و اعتماد به نفس کامل و ایمان به خدا و خودم داشتم.

اما متاسفانه دوم دبیرستان با یه دختری دوست شدم که بی نهایت استرسی بود در حد اینکه از استرس بدنش میلرزید، واقعا میرزید تن و بدن و دستش و دندون هاش به رعشه می افتاد. هر چه قدر اوج استرس اون دختر رو بهتون بگم کم گفتم، اونقدر که حس میکردی برق اون رو گرفته.

خلاصه من برام عجیب بود که چرا برای  نمره یا امتحان یا هر چیز دیگه استرس داره و هیچ وقت خودم از این اخلاق ها نداشتم. 

در نهایت قضیه دوستی من با این دختر خانم من درست شبیهش شدم و انگار تو روح جسمم پر از استرسه و اصلا حالت طبیعی نیست در حدی که مواقع هیجان انگیز یا استرس دستانم میلرزه و لبام و دندون هام میلرزه و حس میکنم قلبم داره از حرکت میافته.

قبلا موقع استرس قلبم تند تند میزد اما الان با استرس قلبم کند میزنه، اونقدر که حس میکنم ضربان بعدی می ایسته. خواستم بدونم چیکار کنم با این اخلاق از سرم نمیره که نمیره سعی میکنم.

اگر تجربه ای یا کتاب و یا راهکار مفیدی یا ذکری برای آرامش در این باره دارید راهنماییم کنید.

ممنونم


مرتبط با اضطراب و استرس:

تجربیات شما در درمان اضطراب و استرس شدید

در روابط اجتماعی دچار اضطراب شدید میشم

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

تجربیات شما در مورد درمان اضطراب

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب

چیکار کنم تا استرسم پایین بیاد

برای کوچیکترین مسائل استرس دارم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اضطراب و استرس (۲ مطلب مشابه)