سلام

من دختری بودم با روابط اجتماعی تا حدی خوب. حدود 2-3 سال هست که بابت مسائل مختلف دچار فکر و خیال زیاد هستم. البته قدری هم حس میکنم حساسیتم بالاست و بیشتر از حد نرمال در برابر مشکلات دچار ناراحتی و فکر و خیال میشم.

الان حدود 2 ماهه که دچار اضظراب شدید میشم در روابط اجتماعیم . به حدی که نمیتونم وارد مغازه ای برای خرید بشم مخصوصا با دیگران . یعنی تنها که میرم راحت تر هستم . نمیتونم ارتباط چشمی راحتی با افراد داشته باشم و تو روابط اجتماعیم دچار ترس عجیبی میشم حتی ایام عید سعی میکنم تا ممکنه نرم عید دیدنی.

میترسم این مسئله برا ازدواجم مشکل ساز بشه. از روبوسی تو اجتماع هم به شدت میترسم شاید خنده دار بیاد از نظرتون . مثلا تو مهمونی اضظراب دارم که نکنه بیان به سمتم برا رو بوسی. از روبوسی بدم نمیاد فقط اضطراب بدی میگیرم به طوری که این حالت رو دارم که انگار منو به صندلی بستن و یه لشکر آدم از روبرو میان به سمتم و من نمیتونم فرار کنم.

اینجور مواقع انگار بدنم قفل میشه و دیگران که ببینن فک میکنن سرگیجه گرفتم. خیلی ناراحتم بابت این مورد . قبل اینکه بخوام برم جایی این صحنه ها هی جلو چشم میاد و عذاب میکشم. به نظرتون مشکلم چیه؟


مرتبط با اضطراب و استرس:

تجربیات شما در درمان اضطراب و استرس شدید

مبتلا به بیماری اختلال اضطراب، افسردگی و وسواس فکری هستم

تجربیات شما در مورد درمان اضطراب

معرفی کتاب برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب

چیکار کنم تا استرسم پایین بیاد

برای کوچیکترین مسائل استرس دارم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)