با سلام

همان طور که مستحضر هستید در طبیعت نرها دارای یک نوع تقسیم بندی بر اساس قدرت در اکوسیستم هستند، در این پست قصد دارم به سلسله مراتب مردان در جوامع بشری با توجه به تیپ شخصیتی شون در مکتب یونگ بپردازم. 

مردان آلفا (alpha male):

بالاترین مردان در هرم قدرت، مردان آلفا هستند. جاه طلب، شهرت گرا که علاقه دارند رئیس یا رهبر گروه های انسانی باشند، اصولا در رده های بالای جامعه با درآمد و شغل های سطح بالا هستند پس طبیعتا جذاب و قدرت بالایی در تامین نیاز های مادی زنان دارند، رمانتیک نیستند و دوست دارند زنان مطیع و فرمانبر داشته باشند البته گاهی مثل همتایان نر خود در طبیعت گرایش به چند همسری دارند. تیپ های entp ,entj ,estj ,estp که طبیعتا زئوس بالایی دارند در این دسته قرار می گیرند. 

مردان سیگما (sigma male):

مردان سیگما همان مردان آلفایی هستند که گرایش به رهبری و شهرت ندارند و بیشتر دوست دارند  در سایه قدرت باشند. پست های زیادی در خانواده برتر مبنی بر تحلیل رفتاری پسرانی که فقط فکر کار و تحصیل هستند و با تمام موفقیت هاشون نه اهل رفیق بازی هستند و نه به آمار دادن دختران به خودشون توجه می کنند وجود داره.

جذابیت این مردان ریشه در شخصیت مرموز و کاریزماتیک شون داره. مثل آلفاها رمانتیک نیستند ولی اهل خیانت هم نیستند اما قابل ذکره که بین کار و عشق ،شغل شون رو به پارتنر ترجیح میدن. تیپ شخصیتی intj که آپولو بالایی داره به احتمال خیلی بالا یک نر سیگماست اما گاهی istp ها هم پتانسیل تبدیل شدن به نر سیگما رو دارند . 

مردان دلتا (delta male):

مردانی هستند سخت کوش که جاه طلب نیستند فقط به فکر داشتن یک زندگی آرام و بدور از تنش در سال های پایانی زندگی خود هستند، به دلیل عدم گرایش به هیجان اصولا مردانی غیر جذاب از دید خانم ها هستند اما زن ها نقش فوق العاده خاصی در زندگی این مردان دارند، به طوری که می توانند با سایه خود نیز ازدواج کنند چون خواست همسرشان را به خواسته های خودشون ترجیح می دهند ولی باید توجه کنید که ذات شخصیتی این مردان تغییر نمی کنه در فرهنگ های مرد سالار به این مردان زن ذلیل می گویند تیپ های شخصیتی istj ,isfj با هفائستوس بالا در این دسته قرار دارند . 

مردان بتا (beta male):

بیشتر جامعه مردان رو مثل طبیعت این دسته از مردان تشکیل می دهند . مردانی هستند که یا مطیع آلفا ها هستند و یا در نبرد با آلفا ها شکست خوردند در تامین نیاز های مادی بانوان ناتوانند، ولی بسیار خوش قلب و با احساس هستند که می توانند شب هایی رمانتیک و فراموش ناشدنی رو برای خانم ها بسازند مردان احساسی و یا درون گرا می توانند مستعد قرار گیری در این دسته باشند . 

مردان امگا (omega male): 

مردانی فوق العاده، کمیاب و عالی که ترکیبی از مردان آلفا و بتا رو تشکیل می دهند هم در جامعه رهبرانی قدرتمند هستند و هم در خانه برای همسرنشان رمانتیک و احساسی هستند. در سینما دون کورلئونه و در واقعیت امام خمینی (ره) مثالی برای این دسته نادر از مردان هستند. تیپ شخصیتی infj که اصولا هادس بالایی دارند مردان گامایی نام دارند البته تیپ های enfj و حتی به ندرت infp هم می توانند در این دسته باشند. البته بنده نسبت به infp ها تردید دارم. 

مردان گاما (gamma male):

پایین ترین رده در سلسله مراتب قدرت مردان هستند نه جذاب هستند نه قدرت دارند. طبیعت گرایش به پاک کردن این دسته از دامن خودش رو داره . چاپلوسی ،دروغ و دورویی از خصیصه اصلی این مردان هست. این مردان زنان را قدیسه هایی پرستیدنی می دانند ولی متاسفانه این حس رو نسبت به تمام زنان عالم دارند از این رو ممکنه با تفکرات فمنیستی خودشون زنان رو فریب بدهند.

جایی می خوندم مردان فرانسوی نمونه های خوبی برای مثال گاما ها هستند در حالی که دست همه مادمازل ها رو بوس می کنند ولی به سیاست مدار متاهلی که با معشوقه هم سن دختر خودش در انظار عمومی بدون ترس ظاهر میشه مثل سارکوزی اعتماد دارند. البته تجربه نشون داده جوامعی که جنس مخالف مثل هیولا میمونه و عدم شناخت از جنس مخالف به طور مشخص وجود داره به گاما پروری محکومه. 

رفتار پسران در ترم یک دانشگاه رو به یاد بیارید حتی بعضی ها برای جلب توجه دختران عقاید مذهبی خودشون رو هم مخفی می کردند. 

مردان لاندا (lambda male):

مردانی هستند که نه گرایش به جاه طلبی دارند و نه گرایش به زن ها به نظر هوش منطقی بالا این بلا رو سرشون آورده .intp ها که باهوش ترین تیپ در mbti هستند که شخصیت بسیار تک بعدی دارند با این که نابغه هستند می توانند  در این دسته باشند .

مردان زتا (zeta male):

مردی رو تصور کنید که در سال های نوجوانی خود به دلیل عدم شناخت مناسب از روحیه خانم ها و صرفا به دلیل گرایشات جنسیش تبدیل میشه به یک نر مشمئز کننده گاما ولی پس از کمی تجربه و شناخت بیشتر خانم ها تصمیم میگیره به یک مرد بتای متعهد برای خانم ها تبدیل بشه و زمانی که پارتنرش توسط یک مرد آلفا اغوا میشه با طی کردن پله های ترقی و پیشرفت خودش رو در رده آلفا قرار میده و شروع می کنه به برقراری رابطه با دختران متعدد و زیبا رو ولی پس از مدتی چون ذاتا آلفا نیست خسته میشه و تبدیل میشه به منتقد سلسله مراتب مردان با این رویکرد که رقابت مردان در این هرم قدرت ،مردان رو از خود بیگانه کرده.

توجه کنید این مردان ضد فمنیست هستند ولی زن ستیز نیستند بلکه معتقدند زن ها باید اون ها رو همانطور که هستند بخوان و این مردها حاضر نیستند برای جلب نظر خانم ها در نقش آلفا ، بتا و ..‌ در بیان. توجه داشته باشید تیپ های شخصیتی ذکر شده در هر دسته مطلق نیست و هر مردی با هر تیپ شخصیتی میتونه هر جای هرم قدرت باشه .


مرتبط با شخصیت شناسی:

برای تست IQ و mmpi (مینه سوتا) باید کجا برم؟

در مورد اختلال شخصیت مرزی چی می دونید؟

در انتخاب همسر، تیپ شخصیتی رو اولویت اول قرار ندید

ورک شاپ شخصیت شناسی

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ اصلاح گر

ورک شاپ شخصیت شناسی، تیپ مددکار

ورک شاپ شخصیت شناسی ، تیپ موفقیت طلب

ورک شاپ شخصیت شناسی ، تیپ رمانتیک

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ حامی

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ کنجکاو

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ شکاک وفادار

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ خوش باش

ورک شاپ شخصیت شناسی - تیپ میانجی

شخصیت شناسی مکتب یونگ به طور خاص MBTI

زئوس تایپ ها، رابطه عشق و قدرت

شخصیت شناسی مکتب یونگ از زبان اسکیزوئید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه) مسائل زنان (۱۸۵ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل مردان (۵۱ مطلب مشابه)