سلام

شک نکنید که بهترین شیوه ازدواج به روش سنتی است. البته باید بعد از آشنایی خانواده ها اجازه بدن آقا پسر و دختر خانم از هم به شناخت لازم برسن.

اونم فقط منوط به رفت و آمد دوتا خانواده با همه. من خودم دوست پدرم بانی ازدواجم شد.چطور؟ می گم براتون پدر همسرم سال گذشته تو ایام تولد امام حسن می رن پیش دوست پدرم (دوست پدرم از معتمدین شهرک هستن) عنوان می کنن که ما یه آقا پسر گل داریم قصد ازدواج داره ایشون هم منو معرفی می کنن.

اون موقع من و خونوادم درگیر یه خواستگار دیگه بودیم اما با ایشون به توافق نرسیدیم. پدر همسرم با مادر همسرم در میون می ذارن و مادرشون یه روز صبح اومدن که منو ببینن به هر حال همون روز مامان همسرم تماس گرفتن که یه بار هم به اتفاق پسرشون بیان خونه ما اومدن و ما همدیگرو دیدیم.

حسابی تو صحبت های دو نفره مون پوست همو کندیم .من قبل از مراسم خواستگاری حسابی تو زمینه سوالاتی که باید می پرسیدم تحقیق کرده بودم و همسرم هم که مستمع دکتر فرهنگ و دکتر معظمی حالا نمی دونین چه اشکی از من درآورد:D اینارو برای این می گم که تو مرحله آشنایی نه من نه ایشون مراعات همو نکردیم به قول قدیمیا مو رو از ماست کشیدیم بیرون .

با چشمان باز تصمیم نهایی و گرفتیم.راستی اینو هم بگم تو مدت آشناییمون سعی کردیم پای محبت و عشق بینمون نیاد تا راحت تصمیم بگیریم . بعد از چند جلسه صحبت توکل کردیم به خدا و همدیگر و انتخاب کردیم.اما بعد از اون روز دیگه خیلی رو عیبهای همدیگه زوم نمی کنیم بیشتر قربون صدقه خوبیهامون میشیم البته همسرم بیشتر:D در ضمن اول رفتیم آزمایش بعد تو فامیل مطرح کردیم .من یه ازدواج فوق العاده عاقلانه کردم.راستش اون ابتدا احساس عاشقی نکردم اما بعد از خوندن خطبه عقد باور کنید خدا چنان محبتی از ایشون تو دلم انداخت که باورش الان برای خودم سخته .

اینطوری نبود یهویی نه آروم آروم....من یه دونه دخترم و به شدت بابایی . ما تولد حضرت رسول عروسی مون بود حدودا شش ماهه ازدواج کردیم اما من یک شب هم نمی تونم بدون ایشون سر کنم. تا حالا نه من نه ایشون تنهایی خونه پدر مادرامون نموندیم . تو فامیل ما مهمونی های دوره ای زنانه زیاده من هیچ کدومشو نرفتم یه موقع ایشون تنها نباشه.توی دوران عقدمون هروقت بیرون می رفتیم وقتی منو می بردن بذارن خونمون یه فیلم هندی تمام عیار بود .عشق هایی که کم کم آدمو درگیر می کنه ماندگارتره و البته نباید یادمون بره که خود خدا تضمین کرده محبتو تو دل زن و شوهر بندازه.عشق بین منو همسرم یه عشق خداییه.......خدایا شکرت.


مرتبط:

عشق برای دخترهای با حیا و محجبه هم پیش میاد؟

چند سوال از کسانی که به روش سنتی ازدواج کردند

از ازدواج سنتی اصلا خوشم نمیاد

کدوم ازدواج با دوام تره ، با عشق یا سنتی ؟

مزایا و معایب ازدواج های سنتی و مدرن

در جامعه امروز، ازدواج به روش سنتی جواب گو هست ؟

گاهی مواقع از خواستگاری سنتی به شدت متنفر میشم

عشقی که در ازدواج های سنتی فیلم ها وجود داره واقعیه ؟

بدترین چیز ازدواج سنتی همین فرایند طولانی بودنشه

سوال از دختر خانم ها و خانم های متاهلی که سنتی ازدواج کردن

چطوری نظرم رو نسبت به ازدواج سنتی تغییر بدم ؟

معیارهایی مدرن برای ازدواج در خانواده ای سنتی ...

من میتونم با یک ازدواج سنتی عاشق شوهرم بشم ؟

در ازدواج های سنتی، شناخت و علاقه شدید شکل میگیره ؟

در ازدواج سنتی میزان صمیمیت دختر پسر در چه حد باید باشه ؟

چه جوری تو خواستگاری سنتی بفهمم یه دختر بهم علاقه داره یا نه؟

روش کسب شناخت قبل از ازدواج

ازدواج باید عاقلانه باشه نه عاشقانه

ازدواج عاشقانه یا ازدواج عاقلانه

الان به این نتیجه رسیدم که شوهرم رو عاقلانه انتخاب نکردم

دلم میخواد عشقی داشته باشم و ازدواج کنم

ازدواج بدون عشق یه قمار بزرگه ؟!

آسیب های برخاسته از عشقِ قبل از ازدواج

ازدواج با کدومش، عشق، دوست داشتن یا خویشاوندی؟

اومدیم و این عشق بعد ازدواج به وجود نیومد !

عشق شما دوست دخترتان هست یا زنی که با او ازدواج میکنید؟

آیا عشق بعد از ازدواج از بین میره ؟

وقتی عشق وجود نداره چرا ازدواج کنم ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات زوج های موفق (۳۲ مطلب مشابه)