سلام
الآن نسبت به قبل یک دختر و پسر در محیط های مختلفی می تونن همدیگه رو ببین . مثلا تو دانشگاه , محیط کار , فیسبوک , اینستاگرام و تلگرام و ...
در چنین شرایطی یک دختر می تونه خیلی پیشنهادهای دوستی از طرف پسرها داشته باشه. مثلا یک دختر که در یک گروه تلگرام عضوه رو در نظر بگیرین هر کدوم از اعضای گروه می تونن خیلی راحت بهش پیام خصوصی بدن!
تو فیسبوک هم می شه به هر دختری پیام خصوصی داد ( هر چند می شه تنظیماتش رو یه جوری دستکاری بشه که پیام گرفتن رو محدود کرد ولی خیلی ها این کارو نمی کنن!).
تو دانشگاه یا محل کار و خیابون هم که مستقیم می تونن پیشنهاد دوستی بدن. به هر حال فرض کنین یک دختر سرسنگین هم که باشه وقتی مثلا 20 تا پسر بهش پیشنهاد میدن 19 تاش رو رد کنه اونوقت شاید یک پسر باشه که دختره ازش خوشش بیاد.

حالا از اون طرف من خودم پسرم و دوستام اکثرا دوست دختر دارند ! بعضی هاشون یکی بعضی ها شون بیشتر! بعضی هاشون دوست دخترشون رو می بینم باورم نمی شه چون اون دختره سرسنگین و سر به زیر از دور هرگز بهش نمیاد که اهل ارتباط با نامحرم باشه. 

اکثر دوستام هم اصلا هدفشون از دوستی با دختر ازدواج نیست ولی خیلی راحت به دختر مردم قول ازدواج می دن و حرفهای عاشقانه بهشون می زنن. وقتی به اون دوستام که قصد ازدواج با دختره ندارم می گم این کارتون شاید باعث بشه که دختر مردم به خاطر تو خواستگارهاش رو رد کنه و زندگیش خراب بشه بهم می گن مهم نیست!

 حالا هم اینها رو بزارین کنار هم؛
1- ارتباط آسان دختر و پسر 2- محیطهای مختلط 3- پسرهایی که با دخترها دوستند 4- دخترهایی که بهشون نمیاد ولی اونها هم دوست پسر دارند.

سوال اول : من خودم هرگز اهل ارتباط با دخترها نبودم و تمایلی هم ندارم که با دختری  که قبلا با پسر دیگه ای ارتباط داشته ازدواج کنم.  با این شرایط من چه جوری قبل ازدواج بفهمم که دختره ارتباط با پسر داشته یا نه؟ چون حدس من اینه که 90 درصد دخترها دوست پسر دارند. آیا این حدس من درسته؟ آیا من بی خودی دارم سخت می گیرم و باید با شرایط جدید کنار بیام؟

سوال دوم : فرض کنید من عاشق یک دختری شدم و یا به خواستگاریش رفتم ؛ این دختر اگه دوست پسر داشته باشه در قبال خواستگاری و ابراز علاقم احتمالا چه واکنشی نشون می ده؟ آیا بی خیال دوستش می شه ومیاد سمت من یا پای عشقش می مونه؟ و اصلا" اگه جواب منفی بده این اتفاق خوبی نیست و ناراحت کنندست و اگه جواب مثبت بده هم از یک بعد دیگه می شه گفت که خوب نیست. اگه این دوستیها به ازدواج ختم بشه که هیچی . ولی اگه به ازدواج ختم نشه آیا این خراب کردن وجهه خود برای ازدواج خود در آینده نیست؟

سوال سوم : الآن جدیدا" تو تلگرام یک چالش راه افتاده به نام من حامله ام. داستانش اینه که دختره موبایلش رو میزاره رو ضبط صدا به پدر یا مادرش می گه من توسط دوست پسرم حامله شدم! یا پسر به پدر و مادرش می گه من دوست دخترم رو حامله کردم !بعد صدای ضبط شده از واکنش پدر و مادر رو می زاره تو تلگرام!

من چند تا از اینها رو گوش دادم . متوجه شدم اکثر پدر و مادرها از این که دختر یا پسرشون با جنس مخالف دوسته خبر دارند و مشکلی هم با قضیه ندارند! این که هیچ؛ حتی بعضی ها از حامله شدن دخترشون هم ناراحت نمی شن و می گن تقصیر پسرست! (البته شاید این صداهای ضبط شده ساختگی باشه) .

کاری به درست بودن یا  نبودن و ساختگی بودن یا واقعی بودن این چالش ندارم ولی برام سوال پیش اومده که مثلا خانواده دختر چند در صدشون از ارتباط دخترشون با پسر آگاهی دارند؟ چرا بعضی هاشون مشکلی ندارند با این قضیه؟ آیا اونها هم نگران کمبود شوهر هستند یا قضیه فرزندسالاریه؟

با تشکر ؛ برادر کوچک شما {{{حامد از خوانندگان وبلاگ خانواده برتر.

مرتبط با خطرات دوستی با جنس مخالف:

به شوهرم گفتم قبلا با چند نفر بودم، الان بهم اعتماد نداره

وقتی بهش میگیم بیا خواستگاری بهانه میاره

خواستگارم به دختری که قبلا باهاش رابطه داشته باج میده

نمی تونم به شوهرم اعتماد کنم، چون تا قبل از ازدواج به یه دختر دوست بوده

خطر انتخاب تحمیلی همسر در روابط با جنس مخالف

به 11 دلیل دوستی های قبل از ازدواج ممنوع

به هیچ وجه پیشنهاد نکنید که کسی بره دوست دختر یا پسر بگیره

در خواستگاری، گناهان گذشته رو باید فاش کنیم ؟

می ترسم شوهرم متوجه گناهان گذشته ام بشه

گناهان دوران بچگیم باعث شدند که خواستگارانم رو رد کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

فهمیدم نامزدم قبلا دوست پسر داشته ، در مرحله قبل طلاق هستیم

متاهلم ، چطور جلوی تماس های دوست پسر سابقم رو بگیرم ؟

دروغگویی بعضی از دختران دوست پسر دار به خواستگار

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

اگه در گذشته دوست پسر داشتی زن من نشو ...

ازدواج با پسری که دوست دختر داشته عاقلانه است؟

میخوام برم دوست دختر پیدا کنم تا از فکرها و فشار ها خلاص بشم

دوستی به قصد ازدواج با اطلاع خانواده

دخترهایی که سابقه دوستی دارند جذاب تر هستند ؟!

نمک روی زخم ما دخترها و پسرهای توبه کرده نپاشید

چند سوال راجع به دوستی قبل ازدواج یا حتی نامزدی

 عوارض ازدواج های بر پایه دوستی چیه ؟

در 14 سالگی به یه پسر قول ازدواج دادم، الان پشیمونم

دوستی به قصد ازدواج چه تعریفی داره؟

نظر شما در مورد دوستی سالم تا زمان ازدواج

از دوست پسرم خواستم بیاد خواستگاری ولی ...

با یه پسر دوست هستم ولی یه خواستگار بهتر برام اومده

کسی که چندین رابطه رو تجربه کرده مناسب ازدواج نیست


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)