سلام

خواستگاری دارم که انسان متدین و مذهبی و باتقوایی هستن. سنتی خواستگاری کردن. از هر نظر هم‌کفو هستیم. ایشان را بسیار پسندیدم. خیلی به این وصلت متمایل هستم. ولی وسواس خاصی در مورد حقوق و وظایف زن و مرد در زندگی زناشویی دارن. 

در مورد مهریه گفتن باید در حد استطاعت باشه و ۱۴ سکه باشه. ما پذیرفتیم. با من شرط کردن که ادامه تحصیل ندم و خانه‌دار بشم. این رو هم پذیرفتم. گفتن استطاعت شون در حد اجاره یک خانه ۵۰ متری در جنوب شهر تهرانه. پذیرفتم. گفتن توان مالی ندارن برای جشن عروسی و طلا خریدن. ما قبول کردیم. با من شرط کردن که اگر کوچکترین قصوری در مورد تمکین عام و خاص داشته باشم نفقه رو قطع می کنن و کسی رو برای خودشون صیغه می کنن. 

شرط کردن که اگر کوچکترین قصوری در کارهای خانه داشته باشم اجرت‌المثل رو قطع می کنن. شرط کردن که بدون اجازه ایشون حق سفر و حق مهمانی رفتن به خانه اقوام و حتی حق سر زدن به والدینم رو ندارم. گفتن تنصیف رو در عقدنامه امضا نمیکنن و ما پذیرفتیم. گفتن شیربها رسم ندارن و ما پذیرفتیم. 

آقا پسر گفتن که وام ازدواج خودم رو هم باید بدم به ایشون چون به این پول نیاز دارن و شرط کردن که پدر من باید بازپرداخت اقساط وام رو انجام بدن. پدرم خیلی ناراحت شدن ولی چون من ایشان را پسندیدم به خاطر خوشحالی من پدرم قبول کردن که اقساط وام ازدواج رو بپردازن. شرط کردن که هم جشن نامزدی و هم جشن عقد باید توسط خانواده دختر برگزار بشه و ما قبول کردیم. 

اما خانواده محترم آقا پسر میگن که من حداقل باید دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه میلیون جهیزیه ببرم. مادر آقا پسر با لحنی بین شوخی و جدی به مادرم گفتن که باید بعد از عقد پول تون رو جمع کنید چون نوه من باید حداقل پنجاه تا صد میلیون سیسمونی داشته باشه. 

پدر من وضع مالی متوسطی دارن و میتونن یه جهیزیه در حد ۱۰۰ میلیون و یه سیسمونی در حد بیست سی میلیون تهیه کنن. ولی میگن این خواستگاری باید به هم بخوره چون آقا پسر و خانواده‌شون بیش از حد پرتوقع هستن. 

مادرم تحقیق کردن و میگن اگر این آقا در مورد همه چی می خواد مطابق شرع و قانون عمل کنه پس بهش بگو که طبق ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی جهیزیه به عهده مرد هست. مادرم میگن شرعا و قانونا دختر و خانواده‌ی دختر وظیفه‌ای در قبال تهیه جهیزیه ندارن چون ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی گفته نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن، البسه، غذا، اثاث منزل و هزینه های درمانی و بهداشتی و خادم در صورت عادت یا احتیاج به واسطه نقصان یا مرض. پس اثاث منزل در واقع جزیی از نفقه محسوب میشه و به عهده مرد هست. 

حالا من بین خواستگارم و خانوادم گیر کردم. پدرم لج کردن و میگن اصلا جهیزیه نمیدن و باید این خواستگار رو رد کنم. ولی من دوست دارم با این آقا ازدواج کنم. 

لطفا راهنماییم کنید که چطور بین پدرم و خواستگارم صلح برقرار کنم؟

متشکرم


مرتبط با بحث ازدواج فرزندان:

والدین و بزرگترها خیلی مقصر هستند در بحث ازدواج نکردن ما جوانان

در حق من که بچه ی آخرم داره ظلم میشه

یه پسر 19 ساله ادعا میکنه دختر 15 ساله م رو دوست داره

دختر 16 ساله م زیر نظر من با یه پسر 18 ساله در ارتباطه

از کجا متوجه بشم دخترم برای ازدواج آماده شده؟

آیا به صلاح هست برای ازدواج پسرم در سن 20 سالگی اقدام کنم؟

جوون باید گناه کنه تا به فکر ازدواجش بیافتیم ؟

مامانم میگه ، اگه عروس بگیرم نشون از پیر شدنمه

بچه ها رو چطور باید تربیت کرد که در سن پایین آماده ازدواج باشن؟

والدین طاقت دارن بشنون پسرشون بدون اجازه ی اونها نامزد کرده؟

پدرم بیش از حد در ازدواجم سخت گیره

مامانم منتظر یه شاهزاده با اسب سفیده

از یه شهر دیگه خواستگار دارم ولی خانوادم مخالفت می کنن ؟

پشیمونم که به خانوادم گفتم نمی خوام شوهر کنم

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن؟

با دلایل نامعقول پدرم برای شوهر ندادنم چه کنم؟

دخترم، چه طوری به خانوادم بفهمونم که به ازدواج کردن نیاز دارم؟

بر خلاف خودم، خانوادم شور و شوقی برای ازدواجم ندارند

خواستگار شرط کرده که دخترم باید در یه رشته خوب قبول بشه

تا وقتی پسرتون زن نخواسته دختر مردم و خواستگاری نکنید

اشکالی داره پسر و دختر ازدواج کنن ولی هر کدوم سر سفره پدرشون باشن؟

به فکر ازدواج زود هنگام بچه هامون باشیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل رفتاری دوران عقد (۴۷۲ مطلب مشابه) ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه)