سلام علیکم و رحمة الله

خطاب بنده به عزیزانى مسلمانى هست که عقیدشون اینه که دختر و پسر تا بیست و اندى سالگى نباید براى ازدواج اقدام کنن؛ دلایل متعددى هم براى این عقیده ذکر میشه.

میخواستم شما عزیزان رو متوجه یه نکته کنم؛ خب از اونجایى که شما حال حاضر صاحب فرزندین و یا در ان شاءالله در آینده ازدواج میکنین و صاحب فرزند میشین، احتمالا همین عقیدتونو توى زندگى فرزندتون لحاظ میکنین یا این عقیده رو به فرزندتون یاد میدین؛ سوال اینجاست که اگر این فرزند تا اون موقع که بیست و خورده اى سالش بشه خدایى نکرده زبونم لال تو گناه بیافته تکلیف چیه؟

اصلا هم نیازى نیست که جواب بنده رو بدین بنده وظیفه ى شرعى خودم دونستم که شما عزیزان رو بیشتر متوجه این قضیه کنم؛ پس یه لطفى به بنده و خودتون و فرزندان کنین و با خودتون راجع به این موضوع فکر کنین که تکلیف این فرزند چیه؟ اول باید گناه کنه تا به فکر ازدواجش بیافتیم؟

یا اگر هم گناه کرد خب مهم نیس گناهش فقط گردن خودشه و ما والدین در گناه فرزند شریک نیستیم؟

یه راه هم که معمولا بعضى از عزیزان پیش میگیرن اینه که فکر میکنن فرزندانشون بچه پیغمبرن و کلا گناهى ازشون سر نمیزنه،همیشه خودشون راه درست رو میرن!

عزیزان بنده به واسطه ى ارتباطم با قشر دبیرستانى و دانشگاهى دارم میبینم که اوضاع چندان جالب نیست! و بدونید که اگر شما براى فرزندتون فکر و کارى نکنین، اون خودش مجبور میشه به حال خودش فکرى کنه و انجامش بده! که در این صورت معمولا انتظار انتخاب مناسبى از سمت فرزند نمیره و بعدا نتیجه ى استباهش/گناهش گریبان خودش و ما رو در دنیا و آخرت میگیره!

راجع به این مسئله تفکر و تحقیق نیازه،به علما و دانایان مراجعه کنین عزیزان و بهترین راه رو براى بزرگ کردن فرزندتون انتخاب کنین.

و اینکه عزیزان لطفا فکر نکنین فرزندتون اگه زود ازدواج کنه اسیر میشه و نمیتونه از مجردیش لذت ببره،اگر ازدواج درست و صحیح باشه از مجردى خیلى براى فرزندتون بهتره؛بعضى از عزیزان هم نگران این میشن که خب اگر فرزندمون زود ازدواج کنه خونه و ماشین و کار از کجا بیاریم براش؟مخارجشو چطور تامین کنیم؟؟

در این مسئله شاید افراد در جاى جاى ایران روش هاى مختلفى اتخاذ کنن و کارهاى مختلفى انجام بدن و انتظاراتشون متفاوت باشه؛ اگر بخوایم با تا حدودى با واقعیت رو به رو بشیم من میگم که تحصیلات فرزندانمون تا مدتها که طول میکشه و بعدشم خدا کریمه که ایا کار در ارتباط با رشته ى تحصیلیش گیر بیاره یا نه! و ازدواج هم طبیعتا میافته بعد از پیدا کردن کار! (البته اگر شرایط اون موقع از الان بدتر نشه!) .

خب پس من احتمالا فرزندمو تشویق کنم که در کنار درسش یه حرفه رو هم یاد بگیره تا بتونه یه مقدار پول جمع کنه یه موتور یا ماشین حتى دست دوم سوم هم شده بخره، برا خونه هم کمکش کنم رهن و اجاره یه جا قیمت مناسب بشینه، تازه عزیزانى هم که برا پول پیش خونه مشکل پیدا میکنن میتونن عقد رو خب طولانى تر کنن؛کارهاى دیگه اى هم قابل انجامه که به خودتون واگذار میکنم.

نکته ى آخر اینکه عزیزان،خودم هم خوب میدونم این کارها هیچکدوم راحت نیستن،بنده هم اینارو براى عزیزانى گفتم که روى حلال و حرام و گناه و ثواب و وظیفه ى شرعى حساس هستن،و البته این کارها همگى کمک به ظهوره امام (عج) هستش و کسى هم انتظار کار آسون در راه ظهور نداره!!

اینها رو خدمتتون عرض کردم چون وظیفه دونستم بگم چون یقین دارم راه پیامبر (ص) بى نظیره! به فکر فرزندانمون، چه دختر و چه پسر باشیم.

تعجیل در ظهور آقا صلوات عنایت کنین.

یا حق


مرتبط با بحث ازدواج فرزندان:

یه پسر 19 ساله ادعا میکنه دختر 15 ساله م رو دوست داره

دختر 16 ساله م زیر نظر من با یه پسر 18 ساله در ارتباطه

از کجا متوجه بشم دخترم برای ازدواج آماده شده؟

آیا به صلاح هست برای ازدواج پسرم در سن 20 سالگی اقدام کنم؟

مامانم میگه ، اگه عروس بگیرم نشون از پیر شدنمه

بچه ها رو چطور باید تربیت کرد که در سن پایین آماده ازدواج باشن؟

والدین طاقت دارن بشنون پسرشون بدون اجازه ی اونها نامزد کرده؟

پدرم بیش از حد در ازدواجم سخت گیره

مامانم منتظر یه شاهزاده با اسب سفیده

از یه شهر دیگه خواستگار دارم ولی خانوادم مخالفت می کنن ؟

پشیمونم که به خانوادم گفتم نمی خوام شوهر کنم

چرا بعضی از خانواده های مذهبی تن به ازدواج زود هنگام دخترشون نمیدن؟

با دلایل نامعقول پدرم برای شوهر ندادنم چه کنم؟

دخترم، چه طوری به خانوادم بفهمونم که به ازدواج کردن نیاز دارم؟

بر خلاف خودم، خانوادم شور و شوقی برای ازدواجم ندارند

خواستگار شرط کرده که دخترم باید در یه رشته خوب قبول بشه

تا وقتی پسرتون زن نخواسته دختر مردم و خواستگاری نکنید

اشکالی داره پسر و دختر ازدواج کنن ولی هر کدوم سر سفره پدرشون باشن؟

به فکر ازدواج زود هنگام بچه هامون باشیم



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج فرزندان (۱۸۰ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه)