چهره زیبایی که افراد دارند چقدر به خاطر ژنتیک و چقدر به خاطر محیط شونه؟، گویا اشخاص زیادی به این موضوع فکر کردند اما عده کمی بودند که اون رو آزمایش کردند.

پژوهشگری به نام آنتونی لی برای اولین بار به شکل خاصی اون رو آزمایش کرد. اون و گروهش در ابتدا عکس هایی از چهره 1193 خواهر و برادر جمع آوری کردند و از تعدادی ناظر خواستند این تصاویر رو در جذابیت و مردانگی امتیاز دهی کنند. 

از اونجا که خواهر و برادرها دارای ژن های مشترک هستند اگه واقعا جذابیت افراد ارتباطی به ژنتیک شون نداشته باشه پس طبیعیه که خواهر و برادرها شباهتی هم در جذابیت به همدیگه نداشته باشند. با این حال خواهر و برادرها در جذابیت تا حدودی شباهت دارند اگه شما فردی جذاب باشید بیشتر احتمال داره که خواهر یا برادرتون هم مثل شما جذاب باشه در نتیجه برای جذابیت چهره 60 درصد و مردانگی-زنانگی چهره 50 درصد عوامل ژنتیکی پیدا شد

اصلی ترین نکته در این پژوهش این بود که اشخاص وقتی جذابیت زنان رو قضاوت می کردند اون رو به زنانگی مرتبط می کردند یعنی زنان جذاب تمایل داشتند چهره های زنانه تری داشته باشند، اما مردان جذاب؟ 

مردانگی هیچ تاثیری در جذابیت جنس مذکر نداشت.

بعضی مردان بودند که خیلی زنانه بودند، ولی از نظر بقیه بسیار جذاب بودند و بعضی مردان دیگه هم بودند که خیلی مردانه بودند ولی از نظر بقیه شبیه جوجه اردک زشت بودند.

مشکل اصلی اینجا بود که همون طور که خواهر و برادرها در جذابیت به همدیگه شباهت داشتند در مردانگی چهره هم شباهت داشتند به عبارت دیگه اگه یه مرد چهره مردانه ای داشته باشه احتمالا خواهرش هم چهره مردانه ای و اگه یه زن چهره ای زنانه احتمالا برادرش هم چهره زنانه خواهد داشت. 

در نتیجه خواهران مردان مردانه دارای چهره مردانه تر و غیر جذاب تر بودند در حالی که برادران زنان زنانه، اگر چه زنانه تر بودند اما غیر جذاب تر نبودند.

پس اگه شما جزو زنایی هستید که علاقه زیادی به مردانی با چهره مردانه دارید و از طرفی می خواید دختر زیبایی هم داشته باشید بهتره کمی تامل کنید.

چرا با وجود اینکه مردانگی چهره مردان نه تنها فواید ژنتیکی ارمغان نمیاره بلکه حتی به جذابیت دخترانشون هم صدمه می زنه در انسان حفظ شده؟

این چیزیه که ما هنوز دقیق نمی دونیم اما مردانگی چهره در مردان گرچه چندان به جذابیت مرتبط نیست اما به شدت با ادراک سلطه گری همراهه و قبلا هم یافت شده که مردان با چهره مردانه قدرت بدنی بالاتری دارند و  قد بلندتر و سنگین وزن تر هستند به همین خاطر آنتونی لی در انتهای مقاله بخش نتیجه گیری پیشنهاد می کنه:

"مردان با چهره مردانه ممکن است با مقاومت شان در برابر آسیب های جسمی یا نشان دادن سلطه و قدرتشان به رقبای مذکرشان از طریق رقابت درون جنسی زنده بمانند یا تولید مثل کنند"

نظر شما چیه؟

با تشکر کیومرث

منبع:

Genetic Factors That Increase Male Facial Masculinity Decrease Facial Attractiveness of Female Relatives


مرتبط:

خدا چرا باید یه مرد رو بی ابهت خلق کنه؟

تعریف مرد یا پسر خوش قیافه از دید زنان و دختران چیه ؟

آیا همه خانم ها برای ازدواج ، مرد قوی با ظاهر مردانه رو می پسندند؟

چرا من نمیتونم غرور مردانه داشته باشم ؟

می ترسم که به خاطر قد و هیکلم نتونم ازدواج کنم

برای خانم ها هیکل ورزشکاری جذابیت داره ؟

راهی هست که بشه فاکتور قد و هیکل رو برای خانم ها کمرنگ تر کرد ؟

به خاطر هیکلم احساس مردی و مردونگی ندارم

میترسم خانم آینده م از دیدن هیکل لاغرم از ازدواج با من پشیمون بشه

پسری هستم که به خاطر جثه ریزم اعتماد به نفس ندارم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) ظاهر خواستگار (۴۰ مطلب مشابه)