سلام

همراه خانواده رفتیم یه جا خواستگاری، دختره بد نبود. سه تا خواهر کوچیکتر داره که شوهر نکردن. پدرش مرحوم شده و مادرش سن و سالی نداره. دختره شرطش اینه که نزدیک خونه مادرش خونه بگیریم. اما خونه ای که من قبلا خریدم از خونه شون فاصله داره. دختره میگه خونه ت رو بفروش و نزدیک مادرم خونه بخر، اما من نمیخوام بفروشم چون ضرر میکنم.

به نظرتون ارزشش رو داره به خاطرش خونه خودم رو بدم مستاجر و یه جا نزدیک خونه مادرش رهن کنم؟البته پدرم میگه این ازدواج غلطه. میگه توی خانواده شون مرد ندارن و بعدا تمام مسئولیت هاشون میافته گردنت. میگه واسه خونه کوتا بیای و حرفش رو گوش کنی کنترل همه چی از دستت میره. میگه مادرش سنی نداره. اگه بعدا هوس کنه ازدواج کنه آبرومون جلوی فامیل و دوست و آشنا میره. تحقیق هم رفتم. خودش خوبه اما شنیدم یکی از خواهراش یه کم سر و گوشش میجنبه. پدرم میگه خواهرش بعدا باعث دردسر و آبروریزی میشه.

البته دختره معمولیه، اما من دیگه از خواستگاری رفتن خسته شدم. فقط میخوام ازدواج کنم چون از تنهایی و تجرد خسته شدم و نیاز به رابطه جنسی دارم. همه دوستان همسنم زن گرفتن، پسرهای قوم و خویش مون که از من کوچیکترن همه شون زن گرفتن. همه سر و سامون گرفتن به جز من که عذب موندم.

البته دلم واسه دختره میسوزه، یتیمه، بهم گفت خیلی منو پسند کرده، نمیخوام دلش بشکنه، کسی رو نداره حمایتش کنه، شاید خدا میخواد من از این دختر و خانوادش حمایت کنم. اما یه مشکل دیگه هم هست.

از شخصیت مادرش خوشم نمیاد. من درباره این ازدواج تردید دارم و نظر نهایی و قطعی ندادم، اما مادرش خیلی جدی گرفته و همه ش حرف مهریه رو میکشه وسط و تو حرف هاش اشاره میکنه که مهریه ۱۱۴ تا تمام سکه باشه، اما به نظر من زیاده. یه بار خواستم بهش بگم هر وقت تصمیم مون قطعی شد در مورد مهریه حرف بزنید، منتها فکر کردم شاید بهشون بر بخوره و نگفتم.

مادرش خیلی عجله داره که زودتر محرمیت بخونیم. اما به نظر من زوده واسه این کار، چون آشنایی مون کامل نشده. عجله مادرش منو به شک میندازه که یه وقت دختره عیب و علتی نداشته باشه.

نظر شما چیه دوستان؟، اگه جای من بودین چیکار میکردین؟، پیشاپیش ممنون از کسانی که نظر میدن.

"سیامک"


مرتبط با بررسی معیارهای پسران برای ازدواج :

در مورد دختر مورد علاقه م 6 نگرانی ندارم

به خاطر ضعف اعصاب می ترسم ازدواج کنم

دختر خانم، با من ازدواج میکنی تا زندگی رو با هم بسازیم؟

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟


مرتبط با عدم قبول مهریه بالا:

پسری که ادعا میکرد دوستم داره بخاطر تعداد سکه رفت!

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) شناخت قبل از ازدواج (۱۵۲ مطلب مشابه) قبل از ازدواج لازم است بدانید (۲۹۶ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج دختران (۷۵ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج پسران (۷۱ مطلب مشابه)