سلام

قراره تا یک هفته دیگه برم سر سفره ی عقد. یعنی تمام صحبت ها و چند جلسه خواستگاری انجام شده ولی الان که فکرش رو میکنم میبینم زیاد با شرایط سازگار نیستم.

اگر بخواهم مختصر از خودم بگم : 27 سالمه . فوق لیسانس و کارمند خصوصی و یک خونه دارم ، طرف من خانم 24 ساله و لیسانس . راستش من سعی کردم هر روش و حربه و حیله و .... رو بکار بگیرم تا بتونم خود عروس و خانواده عروس رو راضی بکنم که از مهریه ( بلای جان ما مردان ) صرف نظر کنن و کلا بیخیال بشن.

و یا حداقل به میزان توانایی من و به طور رسم فقط یک مقدار کم قرار داده بشه. ولی در عوض اون بند عقد نامه که میگه هر چی مال و اموال طی زندگی مشترک به دست آمد نصف نصف رو اجرا بکنم !

اما به هیچ وجه به حرفم توجه نشد و هنوزم که هنوزه دارن میگن ما مقدار 700 سکه رو حتما توی عقد نامه باید بیاریم وگرنه همه چی منتفی.

از یک طرف من کلی به پای این خانم ایستادم و همینطور که دوستشون دارم و نمیتونم کلا از این موضوع کنار برم. و از یک طرف هم نه خانم و نه خانواده ایشان به هیچ صراطی مستقیم نیستند. یعنی نه حرف من نه روانشناسی نه مشاور نه هیچی رو قبول ندارن و فقط میگن مهریه بالا خوشبختی.

حالا من از اقبال بد درگیر یک چنین مسئله ای شدم. نه راه پس دارم نه راه پیش. لطفا نگید من مسئولیت پذیر نیستم یا هر چی ها . من آدم مسئولیت پذیری هستم اما 700 سکه خدایی برام غیر قابل تصوره. از این ترس دارم از من گرو کشی بشه.  می ترسم الانم یک کاری بکنم مثلا قبول نکنم بعد یک عمر پشیمان بشم. یا بالعکس

پس خواهشا برادرانه و خواهرانه کمک کنید !!

اگر باید کلا بیخیال این ازدواج بشم خوب چیکار کنم ؟ چطوری در عرض یک هفته کلا همه چی رو خراب بکنم ؟


عدم قبول مهریه بالا از جانب پسران:

مهریه را پدر داماد باید بده یا خود داماد؟

پسری که ادعا میکرد دوستم داره بخاطر تعداد سکه رفت!

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمی دهم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

از ترس مهریه سنگین، جلسات خواستگاری رو ادامه ندادم

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)