22 آبان 94 :

سلام دوستان محترم لطفا هر کس میتونه کمکم کنه
من یه کار اشتباهی کردم و الان به شدت پشیمونم و قبلا تو پست اشاره کردم که به خاطر ترس از مهریه از خواستگاری انصراف دادم ولی الان میخوام جبران کنم یکی دوبار زنگ زدم همراه همون دختر اما چون نمیدونستم چی بگم قطع کردم .

نمیخوام دوباره ناراحتش کنم اصلا زنگ بزنم یا حضوری ببینمش اول فکر میکردم یه هوس زود گذره اما الان احساس میکنم اون دوخترودوست دارم و نمیخوام از من خاطره بدی تو ذهنش بمونه
منتظر نظراتتون هستم اینم پست سوالم

------------------------------

12 آبان 94

سلام
من تازه سربازمو تموم کردم و تازه مشغول کار شده بودم که خانوادم برای ازدواجم اقدام کردن . شرایط مالی خوبی نداشتم و تقریبا پس اندازی نداشتم ولی اهل کار و تلاشم  واقعا قصدم ازدواج بود با خانواده منزل دختر خانومی خواستگاری رفتیم من دختر خانوم را پسندیدم ولی در جلساتی که داشتیم متوجه شدم توقع مالی خانواده دختر خیلی بیشتر از توان مالی منه ولی اونا شرط خاصی نداشتند .

فقط میخواستند همه مراسم طبق عرفشان انجام شود ولی من موافق ازدواج اسان بودم و زیر بار چیزی که خارج از توانم بود نمیرفتم با این حال فکر کردم اگر خانواده دختر بفهمند قصدم ازدواج است کوتاه میایند ولی روزی که قرار بود برویم و حرف را تمام کنیم و تکلیف مهریه و بقیه مسائل مالی روشن شود دچار تردید شدم و دیگر ادامه ندادم البته بعدش هم تماسی برای عذر خواهی نگرفتیم
(از ترس اینکه خانواده دختر مهریه سنگین بخواهند از خواستگاری منصرف شدم ولی الان عذاب وجدان ولم نمیکند)

من انسان معتقد و مذهبی هستم و اصلا هم اهل دوستی نیستم و خیلی به حق الناس حساسم
الان بعد از گذشت دو ماه امروز دچار احساسی شدم احساس گناه میکنم نکند دل آن دختر را شکسته باشم و انصراف ناگهانی من باعث شده باشد آن خانوم پیش خانوادش تحقیر شده باشد  چون ما تماس یا پیغامی مبنی بر عذر خواهی نفرستادیم  امکان دارد ان خانوم نسبت به ازدواج بد بین شده باشد و از نظر روحی آسیب ببیند.

به نظر شما اصلا حق الناسی به گردن من است یا من بیخودی حساس شدم ؟آیا درست است الان زنگ بزنم یا بیخیال شوم .

لطفا از نظر شرعی و اسلامی راهنمایی کنید بعضی ها میگویند این کار از نظر عرف اشکالی ندارد و من میخواهم از نظر خودتان راهنمایی کنید


بیشتر بخوانید ...

خواستگارم میگه بیشتر از 14 تا مهریه نمیدم

با آسون کردن شرایط ازدواج به خودمون کمک کنیم

عقد کنیم و تا زمان ایجاد شرایط ازدواج ، موافقید ؟

خواستگارم برای ازدواج با من سه شرط گذشته !

با این مهریه ها نمی صرفه ازدواج کنم

خواستگاری که می خواد مهریه عند الاستطاعه باشه نه عند المطالبه

حتی اگه بمیرم مهریه بالا قبول نمی کنم

مهریه رو بالا میگید که دستش بسته باشه ازتون پیروی کنه؟

هفته دیگه عقدمه و از قبول مهریه بالا می ترسم

ما که نمی تونیم مهریه بدیم قید ازدواج رو بزنیم ؟

شوهرم میگه برو سکه هات رو ببخش تا بتونم بهت اعتماد کنم

ما پسران نباید با زندگی مون قمار کنیم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)