سلام

پسری هستم سی ساله، با توجه به اتفاقاتی که برام در زندگی افتاده به این نتیجه رسیدم که من رو جادو کردن یا دعا نوشتن برام که اصلا نتونم ازدواج کنم. من هیچ اعتقادی به جادو و اینکه دعا بنویسند یا بخونن برا کسی ندارم ولی واقعا داره باورم میشه که یه گیری وجود داره که من به خواسته هام نمیرسم.

شما شرایط من رو در نظر بگیرید:

مهندس عمران هستم و خدمت سربازی رو تموم کردم، ظاهر و تیپی به گفته اطرافیان خیلی خوب دارم و هیچ نقص یا ایرادی در ظاهر من وجود نداره، کاملا سالم هستم و به هیچ خلافی تا حالا آلوده نشدم. خانواده سرشناس و با آبرویی دارم که به خوش نامی و خوبی معروف هستن در منطقه و اقوام و آشنایان.

من شغل دولتی یا شرکت خصوصی که حقوق مناسبی داشته باشه نتونستم پیدا کنم، ولی سرمایه کافی برای زدن یک مغازه یا خرید یک قطعه زمین یا مثلا یه ماشین صفر در حد متوسط رو دارم. الان هم با چند تا از دوستام توی کار تاسیسات ساختمان مشغول به کار هستم تا اینکه بتونم شغلی بهتر و ثابت پیدا بکنم ولی هر کسی از من سوال میکنه مشغول چه کاری هستی و شاغل نشدی من میگم نه فعلا پیدا نکردم و بیکار هستم ( چون اطرفیان برای ازدواج اگه بدونن توی کارای سطح پایین مشغول شدم فکر میکنم تاثییر منفی توی تصمیم گیری ازدواج میذاره )

حالا به نظرتون این شرایط من اصلا برای ازدواج مناسب نیست ؟

من تا این سی سال ، ۹ مورد خواستگاری رسمی از طریق خانواده اقدام کردم که این موارد موردایی بودن که کاملا شناخته شده که ما قبل از رفتن خیلی خیلی احتمال میدادیم انجام بشه و حداقل شش موردش از سطح خانوادگی و شرایط خود من حتی پایین تر هم بودن، مثلا دختر خانم دیپلم بودن، یا خانواده هایی از نظر اقتصادی ضعیف تر یا سرشناس بودن یا موقعیت اجتماعی پایین تر و ...

ولی هر کدوم به یه علت الکی رد شدم مثلا دختر خانم درسش رو تموم کرده و بیست و پنج سالش بود ولی گفتن تا حالا به ازدواج فکر نکرده و فعلا قصد ازدواج نداره! یا مثلا یه مورد گفتن ما اصلا با فامیل قصد نداریم ازدواج کنیم یا یه مورد رو به یه واسطه سپردیم تا شرایط من رو کاملا برای اون طرف توضیح بدن و اون طرف هم کاملا شرایط من رو پذیرفته بودن و مشکلی نداشتن و قرار شد که بشینیم و صحبت بکنیم در این رابطه ولی بعد از چند روز تماس گرفتن که دختر خانمشون منصرف شدن! و کلا بهم خورد به علتی کاملا نامشخص! 

ببینید شاید این دلایل الکی نباشن و برای هر خانواده ای هدف خاصی باشه ولی منظور من اینه ایرادی از من گرفته نشد یا حداقل عنوان نکردن و از طرف من دلیل الکی بحساب میومد.

خلاصه واقعا همه پسرا باید همه چی تموم باشن تا بتونن ازدواج کنن ؟ واقعا شرایط من بده که به من جواب نمیدن؟ آیا همه باید اسختدام دولتی و در وزارت خونه ها مشغول به کار بشن تا جواب بگیرن ؟

من اکثر دوستان قدیمیم ازدواج کردن و حتی بچه هم دارن یه عده شون هم هنوز سربازی نرفتن، دانشگاه نرفتن و حتی کار درست حسابی هم ندارن، ولی ازدواج کردن، حتی چندتاشون یه بار هم طلاق گرفتن و دوباره با یه دختری که تا حالا ازدواج نکرده ازدواج کردن!

واقعا مورد هایی که من رفتم اصلا سطح بالا یا با شرایط خاص که مثلا خیلی زیبا باشن یا خانواده های سطح بالایی باشن نبودن. و واقعا نه بار خواستگاری رفتن هم کم نیست! موردهایی که میدونستیم همسطح هستیم و احتمال انجام شدنش خیلی زیاده رو رفتیم. مثلا اگه دو یا سه جا فقط میرفتم باخودم میگفتم حتما قسمت نبوده !

واقعا دیگه نا امید شدم از ازدواج، یکی از نزدیکان که در جریان کار هامون هست گفت احتمالا کسی دعایی نوشته یا یه گیری هست که این جوری نمیشه چون برای اون هم عجیب بود که چطور اون خانواده هایی که ما رفتیم جواب ندادن.

به نظرتون من باید چکار بکنم؟ یعنی مساله کاره که من ندارم ؟ سنم الان زیاده ؟ واقعا توی سی سالگی هم برای خودم و هم پدر و مادرم سخته که رو بزنن و پشت سر هم جواب رد میشنویم. یعنی اگه کسی همه شرایطش خوب باشه ولی توی این اوضاع کشور دنبال کار باشه دیگه هیچ کسی زنش نمیشه و همه همه چیز رو آماده میخوان ؟

از طرفی هم دیگه اصلا موردی مناسب من توی اقوام و آشنایان و رابطه ها وجود نداره چون همه جا رو زیر نظر گرفتیم و به خیلی ها سپردیم و خواستیم تا مورد مناسب پیشنهاد بدن.

بنظرتون اشکال کار من چیه ؟


مرتبط :

به چنین پسری بله میگن ؟

به یه خواستگار با این شرایط بله میدین؟

معیارهای یک مرد عالی در نظر خانم ها برای ازدواج چیه ؟

با من ازدواج میکنی ؟

پشت پرده انتخاب همسر در بعضی از پسران

آیا من شرایط ازدواج رو دارم ؟

خانم ها، پسری با این شرایط رو قبول می کنید ؟

ملاک های انتخاب همسر اینده ی حمید رضا

اگه ازتون خواستگاری کنم چه جوابی میدید ؟

حدود 20 بار خواستگاری رفتم و همه شون ناموفق بودن

9 مورد خواستگاری رسمی رفتم، اشکال کارم کجاست ؟

کجا خواستگاری برم که اگه نه شنیدم ضربه روحی نخورم

تجربیات شما در مورد جلسات خواستگاری

تجربیات پسری که حدودا 30 جا خواستگاری رفته

توقع بالاست؟ مهریه زیاده ؟ پاشو برو یه جا دیگه خواستگاری

چند مورد خواستگاری ناموفق داشتم

برای خانم ها مهمه که شوهرشون قبلا چند جا خواستگاری رفته باشه ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) رد کردن خواستگار (۱۴۳ مطلب مشابه) رفتارشناسی پسران برای ازدواج (۶۸۷ مطلب مشابه) بررسی معیارهای ازدواج (۶۸ مطلب مشابه)