سلام

دختری 24 ساله هستم، در مدرسه نمونه دولتی درس خوندم و معدل دیپلمم 20 هستش، سه بار کنکور شرکت کردم که سال اول رتبه ام 8000 و سال دوم 4000، سال سوم هم متاسفانه 6000 شدم .

هدفم رشته پزشکی بود اما رتبه اون رو نیاوردم، میدونیم میگید که باید انتخاب رشته میکردی اما متاسفانه این کار رو نکردم و پشیمون هم نیستم چون من با حداقل ترین امکانات این رتبه رو به دست آوردم، چون منبع درستی حتی کتاب تست نداشتم، یعنی خانواده ام از اون دسته خانواده هایی هست که عملا فرزند دختر رو قبول نداره.

هدفم از ایجاد این پست اینه که حالا من بعد از طی کردن یه دوران خیلی سخت از زندگی و رهایی از افسردگی نسبتا شدیدی تصمیم گرفتم که دوباره برای کنکور درس بخونم، اما وقتی به یه مشاور مراجعه کردم و شرایط رو توضیح دادم ایشون به من گفت که دیگه تو این سن پزشکی خوندن عملا فایده ای برات نداره و الان باید تمومش میکردی نه اینکه تازه بخوای درس بخونی و تازه اگه قبول شدی تو سن 25 {یه سال دیگه 25 ساله میشم} بخوای این رشته سخت رو شروع کنی.

با خانواده هم که صحبت کردم بهم میگن تو اگه قبول بشو بودی همون سال اول قبول میشدی و اطرافیانم هم میگن تو نمیتونی با دانشجوهای 18 ساله درس بخونی تو 24 سالته و اون ها 18 ساله و مسخره ات میکنن.

راستش من تا حالا اصلا دانشگاه نرفتم و با محیط دانشگاه آشنا نیستم اما دوست دارم که این رشته رو بخونم. دختر خانوم ها و آقا پسرها اگه شما با کسی مثل من تو دانشگاه رو به رو بشین یا تو یه کلاس باشین آیا واقعا مسخره اش میکنید یا اطرافیانم این حرف ها رو میگن که منو ناامید و دلسرد کنن.

ممنون میشم نطرات تون رو برام بنویسید و منو راهنمایی کنید، همون طور که در بالا هم گفتم برای این این جا و از شما سوال میکنم چون من با بیرون از خونه ارتباطی ندارم و اصلا نمیدونم جو محیط هایی مثل دانشگاه چه جوریه.

ممنون از شما


مرتبط با نوع رفتار دختران در دانشگاه:

قبل از اینکه برم دانشگاه یه دختر خیلی سر به زیر و معتقدی بودم

لازمه یه کم راحت تر با پسران همکلاسیم برخورد کنم ؟

چگونه در حین سنگین بودن در دانشگاه زیبا باشیم؟

والدینم تا قبل از دانشگاه اجازه ندادند به هیچ اجتماعی وارد بشم

چرا دختران/پسران بعد از دانشگاه رفتن این همه فرق میکنن؟

در دانشگاه همیشه در برابر پسران خیلی مغرورم

وارد دانشگاه که شدم چیزهای عجیبی دیدم

مثل بقیه دختران کلاس مون با پسرا راحت باشم؟

در کلاس های مختلط احساس امل بودن بهم دست میده

از جو محیط دانشگاه می ترسم

تصور من از محیط دانشگاه اون چیزی بود که در فیلم های خارجی دیده بودم

می خوام با همکلاسی های پسر ، رفتاری محترمانه داشته باشم

چطور پسر همکلاسیم رو نادیده بگیرم و به درسم برسم ؟

اعتماد بنفسم رو از وقتی وارد دانشگاه شدم پاک از دست دادم

من دختریم که چشم چرونم ؟

محدوده دوستی و آشنایی برای یه دختر دانشجو

در دانشگاه چه طوری باید با پسران رفتار کرد ؟

دوستی با پسرهای هم کلاسی افتخاره ؟

حدود رفتار اجتماعی یک دختر در دانشگاه و محیط کاری

جلوگیری از ایجاد صمیمیت با نامحرم ها در دانشگاه


مرتبط با ترم اولی ها :

ما ترم اولی ها چکار کنیم که ترم بالایی ها ضایع مون نکنن؟

از جو محیط دانشگاه می ترسم

چگونه در دانشگاه ضایع نشویم؟

چطوری در دانشگاه جنتلمن باشم ؟!

تجربه ها و توصیه های شما برای ترم اولی ها

دختری هستم که از مهرماه ان شاء الله قراره برم دانشگاه

می خوام برم دانشگاه ولی استرس دارم


مرتبط با قبولی در پزشکی:

ارزش داره یه سال دیگه از زندگیم رو صرف خوندن برای پزشکی کنم؟

کنکور یه رمز اساسی داره

چطور در عرض 3 ماه میشه کنکور سراسری قبول شد؟

بدون درس خواندن در مدارس عادی میشه پزشکی قبول شد؟

چطور میتونم پزشکی قبول بشم ؟

برای قبول شدن در دانشگاه پزشکی تهران حامی می خوام

در 29 سالگی می خوام برای رشته پزشکی بخونم

من سال دوم تجربی هستم هدفم پزشکیه



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
نوع رفتار در دانشگاه (۱۲۲ مطلب مشابه)