سلام

بنظرتون تربیت بچه های نسل گذشته بهتر بود یا حالا ( منظورم دهه 70 به بعد )؟
سلام خدمت دوستان عزیز
من پسره مجرد دهه 60 ام که اینطوری بزرگ شدم :

با اجازتون تا دلت بخواد کتک خوردم ، چش غره ، تو مهمونی تعارف کردن فقط یکی بردار ، هزار تا 20 بیار شاید آدم آهنی برات خریدیم (البته واقعا خریدن) .

تو کوچه فوتبال بازی میکردیم ظهر خونه نباشی جنازت رو تحویلت میدیم ، پاکن دوستم تو کیفم جا مونده بود وقتی فهمیدن ، همین الان میری بهش میدی البته قبلش از خجالتم در اومدن منم با گریه رفتم دم خونشون پاکن دادم بهش ( اینجا عذاب وجدان رو یاد گرفتم ) .

اگه دعوا میکردیم چه میزدیم چه میخوردیم تو خونه هم یه فصل میخوردیم ( آرزو به دل موندم یه بار قضیه برد برد پیش بیاد ولی یا باخت باخت بود یا برد باخت).

تو اینجا هم مردونگی و معرفت یاد گرفتیم که زورگو نباشیم. ما رو فنی بار می آوردن مثلا بابام برای تعمیر کولر هم کولر رو سرویس میکرد هم ما رو .

تعمیر یخچال ما هم میشدیم شاگردش ( اینجا هم مسئولیت پذیری رو یاد گرفتم ). به بزرگتر ها کلی احترام می گذاشتیم و خیلی چیزهای دیگه ببخشید خاطره بازی کردم خیلی از دوستای گلم اینطوری بزرگ شدن.
البته اینو بگم کتک زدن تو دوره قبلی درست نبود ولی خودم با چش غره موافقم ( عین سگ میترسیدم ).
حالا چیزهایی که میبینم و باعث تعجبم شده :
زوج جوان ازدواج کردن خانومش میگه ما همش فسد فود میخوریم ( یه جوری هم کلاس میذاره ) ، شوهرداری شم که تعطیله ، یه چیزایی رو که تو جمع نباید بگه میگه ، رفتار های بچه گانه ، بدتر از همه رفتارش با پدر مادر شوهرش افتضاحه.
یه زوج دیگه این دفعه مرده اومده در خونمون میگه تسمه کولر رو چطوری باید نصب کنم؟ ، ارتباطش با پدر مادر زنش ضعیفه ، بعضی از کاراش رو خانوادش انجام میدن.
پدر مادر های امروزی میخوان بچه عقده ای نشه اونوقت : دختره 13 سالشه پول شکم بچه توی یه روز سر به فلک میکشه ، بهترین لباس ، بهترین تبلت ، موبایلش اپله ، از همین الان پر توقع شده وای به حال بعدا.
سرتون رو درد اوردم ، تازه من خودم میگم نسل های قدیمی تر مثل پدرم اون ها واقعا پخته تر بودن تازه من خودم رو سوسول میدونم.
اگه میشه نظرتون رو بگین


مرتبط:

اگه یه پسر داشتم ...

پسرم همیشه از پسرای دور و برش کتک میخوره

بذارم پسر 13 ساله ام با بچه ها بازی کنه یا محدودش کنم ؟

چطوری بچه هامون رو ولایت مدار بار بیاریم ؟

ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﻬﺮﻭﺭﺯﯼ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﻧﺪ؟

در برخورد با نوجوون ها سختگیری هم حدی داره

برای مستقل بار آوردن بچه هاتون چه کارهایی رو انجام میدید؟

طرح مراقبت از خود - مبحث خودآگاهی

سعی کنیدبرای فرزند آوری تون برنامه داشته باشید

تربیت فرزندان مون در آینده چه طور باید باشه؟

از ایده های تربیتی تون برای داشتن فرزند صالح بگید

بهترین درسی که می تونید به یه نوجوان بدید چیه ؟

تلاش کنیم پدر و مادر خوبی باشیم

روش مواجهه با ضربات روحی کودکان

چگونگی درمان حسادت کودکان

اضطراب و استرس در کودکان

حدود محبت به بچه ها برای جلوگیری از سوء استفاده ی اون ها

راهکار یا تجربه ای در زمینه یاد دادن قناعت به بچه ها دارید ؟

لطفا بچه هاتون رو محدود نکنید

چکار کنم که پسرم در آینده دچار تنفر از جامعه و جنس مخالف نشه ؟

رفاقت با فرزندان ، خطر آزارهای جنسی در اون ها رو کاهش میده

اجازه بدهیم بچه ها سختی های طبیعی زندگی را لمس کنند

آموزش دشمن شناسی به نوجوانان و جوانان

بچه ها فراتر از اون چیزی که ما تصور می کنیم می فهمند

آیا شما بدنبال مطیع بودن فرزندانتان هستید ؟

دلم نمیخواد پسرم بی تربیت و بد دهن بار بیاد

نحوه ی رفتار با بچه ای که از والدینش باج گیری میکنه ؟

چطور رازداری و اهمیت اون رو به همسر و فرزندانمون یاد بدیم؟

تو رو خدا یه کم با بچه هاتون مهربون تر باشین

اصول برخورد با بچه ی بی تربیت و پر رو

خدا میگه از بچگی بچه هاتونو با دین آشنا کنید اما ...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه)