دوستان این مسئله‌ای که طرح می‌کنم هیچ قصه عشق و عاشقی یا علاقه به جنس مخالف نیست.  

نمی دونم تجربه کردید یا نه، که یکی یک دفعه خیلی براتون مهم بشه. اون قدر که همه ش تو ذهن تون باشه و همه ش کارهای خودتون رو از نگاه اون ارزیابی کنید و همه ش یاد حرف‌های اون بیفتید. حالا از قضا این اتفاق برای من درباره یه جنس مخالف یعنی یه آقا افتاده.  

منکر این نیستم که آقا بودنش هم ممکنه تو شدت ماجرا تاثیر داشته باشه ولی چون تجربه خفیف‌ترش رو با خانم هم داشتم میگم اصلش به خاطر جنس مخالف بودن نیست. 

این آقا سنش از من خیلی بیشتره و متاهل هم هست و متعهد و خیلی هم با اخلاق و سنگین. توی یه حوزه مشترک کار می‌کردیم البته ایشون به اقتضای سن از من خیلی با تجربه‌ تر هستند و به شدت توی کارشون موفق و تاثیرگذار.  

و شاید هم من به خاطر همین توجهم خیلی بهشون جلب شد. چون توی نگاهم (با وجود اشتباهات اندکی که دارن) در کل خیلی کارشون درسته و روی هر چی دست می ذارن بهترین حالتش رو تحویل میدن.

البته دروغ چرا؟ از نظر ظاهر و اخلاق و شخصیت و کلاً هر چی که بشه توش خوب بود هم خوب هستند.   

من به طرز افراطی بهشون فکر می‌کنم. یه مدت سعی کردم خیلی بی خیال و بی‌توجه باشم (همون طور که ایشون نسبت به من هست) و اصلاً بهش فکر نکنم. اتفاقاً هم خوب جواب داد و آرامش پیدا کردم. ولی بعد طی یه اتفاقی کارم بهشون خیلی نزدیک شد و توی کار نزدیکی که با هم کردیم ایشون به لحاظ حرفه‌ای بهم توجه کرد و از قبل خیلی بیشتر با هم حرف زدیم. من از اون موقع دیگه به سختی می تونم جلوی خودم رو بگیرم و فکر نکنم به ایشون. 

ولی مدل فکری که دارم اصلاً مدل عاطفی و احساسی یا اینکه دوست داشته باشم ایشون از این جنس توجهات بهم داشته باشه نیست. مدام به این فکر می‌کنم که توی بحث‌های کاری مون می تونستم چه حرف‌هایی بزنم که نزدم، یا فلان حرف رو که زدم واکنش خوبی نشون نداد پس کاش نمی‌زدم، یا چه جوری می تونم خودم رو به ایشون اثبات کنم؟، یا چه جوری می تونم بدون اینکه خودم رو جلوش ضایع کنم توجه‌اش رو به توانمندی‌های حرفه‌ای خودم جلب کنم؟ 

از همه بیشتر اینکه خیلی دوست دارم باز هم باهاش بتونم کار مشترک انجام بدم چون همون طور که گفتم توی حوزه کاریش واقعاً حرفه‌ای و موفقه و کسی که باهاش کار کنه هم خیلی کیف می کنه هم خیلی یاد می گیره. 

ولی از این طرف هم خیلی برام مهمه که حس نکنه من آویزونش هستم یا یه جوری خودم رو بهش تحمیل نکنم که بزنه تو ذوقم. چون سابقه اینجوری داشته. یعنی اون قصد نداشته بزنه تو ذوقم ولی چون توجهی که من بهش دارم رو اون به هیچ وجه به من نداره، ناخودآگاه حال من خیلی گرفته شده از برخوردش و اینکه منو به اندازه‌ای که جدی بودم جدی نگرفته.

آدم های دیگه‌ای که باهاش کار کردن و من باهاشون آشنا هستم هم از ایشون خوش شون میاد و براش احتران زیادی قائلن ولی نه اینکه این قدر زیاد بهش اهمیت بدن و فکر کنن. 

حالا سوال من از شما اینه: 

اولاً خودتون نسبت به کسی این حس رو داشتید؟، چه همجنس خودتون چه جنس مخالف؟ 

ثانیاً به نظرتون چه جوری فکر کردن بهش رو متوقف کنم؟، چون توی زندگیم اختلال ایجاد کرده و نکته عجیب هم اینکه چون خیلی به حرف زدن باهاش فکر می‌کنم هر وقت واقعاً باهاش رو به رو می شم هیچی نمی تونم بگم. یعنی یک دهم حرف‌هایی که دوست دارم بگم رو نمی گم. قفل می‌کنم اصلاً. 

حتی چند بار نظر من رو درباره بعضی کارهای خودش پرسیده با اینکه من تمام وجودم تحسین بوده، خیلی عادی و پیش پا افتاده گفتم خوبه و نتونستم حرفم رو بزنم و احساسم رو بروز بدم. این قدر که جلوش نمی تونم خودم باشم و راحت برخورد کنم. می خوام یه کاری کنم برخوردم عاقلانه و منطقی باشه. هم در غیابش هم در حضورش.

آخر سر هم این نکته رو بگم که من کلاً آدمی هستم که پتانسیل تحت تاثیر قرار گرفتنم بالاست.


مرتبط با رفتار همکاران خانم و آقا در محیط کاری:

در مقابل کم محلی های بی دلیل همکار آقا، چه برخوردی باید کرد؟

با کارمندان جنس مخالف مجرد چطور باید رفتار کرد؟

همکار آقایی دارم که خیلی بهم توجه میکنه

احساسی به شما ندارم، فقط یه همکار هستید

منو بدون هماهنگی، برای ازدواج به یکی از همکاران پیشنهاد دادند

چشم گفتن همکار آقا به همکار خانم، معنی خاصی داره؟

می خوام همکار خانمم، حد خودش رو در برخورد با نامزدم بدونه

با جوی که همکارانم برام درست کردند مشکل دارم

چرا بعضی از آقایون نمی تونن رابطه اجتماعی دوستانه رو با خانم ها ادامه بدن

نحوه برخورد با نگاه های هیز همکار

ناراحتی از رابطه همکاری و برادرانه پسر مورد علاقم با یه دختر دیگه

نوع برخورد دختر مورد علاقه م با همکارانش آزارم میده

خواهرم با دو نفر از همکاران مردش که متاهل هستند چت میکنه

چرا همکارم ازم خواستگاری نمیکنه ؟

می خوام برای همکار مَردَم برج زهر مار بشم

حس میکنم شوهرم در محل کارش با همکارای خانم راحته

یکی از همکارانم که ظاهرا به من وابسته شده میگه در شرف طلاقه

حدود روابط با همکاران آقا چقدر باید باشه ؟

همکارم در محیط اداری سعی داره بیشتر باهام باشه

کار درستی کردم که به پیام های ادبی همکار مردَم جواب ندادم ؟

به استاد یا همکار جنس مخالف وابسته ی عاطفی میشم

چرا در برخی ارگان ها همکاران زن و مرد این قدر با هم راحت هستند ؟!

چکار کنم شوهرم از همکار خانمش فاصله بگیره ؟

عوامل عصبانیت و خوشحال شدن همکاران آقا


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط اجتماعی دختران (۲۶۴ مطلب مشابه)