سلام

من سرچ کردم و دیدم یک سوال شبیه سوالم در خانواده برتر هست ولی درباره مورد خاصی مطرح شده و تعداد پاسخ ها هم کم هست. میخواستم اگر میشه سوال من بصورت جامع تر مطرح بشه. در واقع من میخوام بدونم در محیط هایی که شاید برخورد ها خیلی رسمی تر و کم هست، مثل محیط کار که یک نفر رو خیلی کم میبینی که مال یک بخش و طبقه ی دیگه است، یا دوره ی ارشد تو دانشگاه که ممکنه یک نفر رو ببینی که فقط یک درس مشترک باهاش داری و کسی کسی رو نمیشناسه (کلا شبیه لیسانس نیست که 4 سال تقریبا همه با هم هستن و همدیگه رو میشناسن)، یا مثل یک مکان عمومی شبیه ایستگاه اتوبوس یا تاکسی یا پیاده روی سمت محل کار که صبح ها یک نفر رو میبینی که اونم توی اون مسیر میره سر کار یا دانشگاه، چطور میشه فهمید اون فرد (در واقع خانوم) مجرد هست یا متاهل؟

در واقع بهترین راهکار چیه که اولا طرف نترسه و فکر نکنه ما مزاحم هستیم، ثانیا واکنش بدی نشون نده (یعنی ناخوداگاه جبهه نگیره و یهو شوکه نشه در واقع)، ثالثا چون این شاید دومین قدم برای آشنایی هست (بعد از پسندیدن ظاهر و رفتار ظاهری فرد) ولی ما هنوز شناختی از شغل و تحصیلات و خانواده و اخلاق و ... طرف نداریم و ممکنه هر کدوم این ها رو که متوجه بشیم سریعا نظرمون عوض بشه و بخوایم دیگه به آشنایی ادامه ندیم، و من در این مورد نمیدونم واقعا چکار باید کرد تا به طرف برنخوره و دلش نشکنه و ...

در واقع اگر مشکل شخصی خودم رو هم بخوام همراه سوالم بپرسم، مثلا من توی یکی از محیط های فوق خانومی رو میبینم و خوشم میاد از ظاهرش. قدم اول اینه که بفهمم متاهل هست یا مجرد؟ و یه مشکل دیگه اینه که شاید طرف مجرد هست ولی نامزد داره! اینم باز یه مساله ی دیگه است. 

نمیدونم چطور این ها رو باید از یه خانومی که نمیشناسی و تازه میخوای آشنا بشی بپرسی؟ بعدش هم که گفت من مجردم نامزد هم ندارم، و شما بعدش خب میپرسی رشته ت چیه؟، کارت چیه؟، خونه تون کجاست؟، و ممکنه توی همین سوالات اولیه منصرف بشی. حالا چطور باید این قضیه رو تموم کنی که هم طرف ناراحت نشه و هم بعدا برات مشکلی پیش نیاد؟ 

چون بالاخره اون فرد رو دوباره میبینی! همچنین ممکنه آدم لجبازی باشه و آبروت رو ببره (خصوصا محیط کار!).

یه کم راهنمایی کنید، ممنون میشم، چون شدیدا درگیر این مسئله ام چند ساله و کیس های خوبی میبینم ولی به خاطر همین افکار در خواستم رو مطرح نمیکنم تا بالاخره اون کیس از دست میره و دیگه نمی بینمش...


مرتبط :

در باب پیدا کردن دختر مناسب و دلخواه برای ازدواج به مشکل خورده‌ام

نهاد رهبری در دانشگاه، محلی مناسب برای معرفی افراد جهت ازدواج

چرا کسی کمک نمیکنه فرد ایده آلم رو پیدا کنم؟

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم ؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟


مربوط به ابراز علاقه مستقیم از خود دختر:

در خیابون به دختر مورد علاقه م پیشنهاد آشنایی دادم، اما ...

اگه از دختری خوشم اومد، چکار کنم که همون اول جواب رد نگیرم؟

چرا بعضی از پسرها به دختر مورد علاقه شون پیشنهاد ازدواج نمیدن؟

اگه یه پسر تو خیابون شماره داد چه برخوردی بکنم ؟

چطور از یه دختر برای ازدواج، تقاضای آشنایی بیشتر کنم ؟

فعلا شرایط ازدواج ندارم اما به دوست خواهرم ابراز علاقه کردم

روش جواب منفی دادن به خواستگاری مستقیم از دختر

چرا اکثر دختران اگه مستقیما ازشون خواستگاری بشه ناراحت میشن ؟

خواستگاری مستقیم از دختر همکلاسی

اگه مستقیما از خودم خواستگاری کردند چه جوابی بدم ؟

اصرار در خواستگاری مستقیم از خود دختر تا چه حد باید باشه؟

پیشنهاد مستقیم مطلوب تره یا کمک گرفتن از واسطه ؟

خواستگاری پسر از خود دختر

کسب تکلیف از خود دختر قبل از خواستگاری رسمی

بدون داشتن شرایط ازدواج به یه دختر ابراز علاقه کردم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) ازدواج و مسائل درک نشدگان (۱۰۲ مطلب مشابه) رفتارشناسی دختران برای ازدواج (۶۰۴ مطلب مشابه) ازدواج و مسائل پسران حدود ۳۰ سال (۴۲ مطلب مشابه) پیدا کردن دختر مناسب برای ازدواج (۳۷ مطلب مشابه) مسائل پسران دهه شصتی (۴۳ مطلب مشابه)