با سلام خدمت جامعه‌ی بزرگ خانواده برتر

وقت همگی بخیر

من پسری حدوداً ۲۷ ساله هستم که در باب پیدا کردن فرد مناسب و دلخواه به مشکل خورده‌ام. شکر خدا از لحاظ مالی وضع قابل‌ قبولی دارم، (کار، خونه و ماشین) و از لحاظ اخلاقی هم همیشه سعی کردم بی‌احترامی به کسی نکنم و اخلاق‌مدار باشم. 

معیار اصلیم هم تو ازدواج، مومن و محجبه بودن (چادر یا مانتو) و خانواده‌ دوست بودن طرف مقابل بوده و چون خودم تا به حال با هیچ دختری نبودم، انتظار دارم طرف مقابلم هم همین طور باشه.

خلاصه توی این یکی دو سال اخیر که شرایط اولیه ازدواج رو بالاخره فراهم دیدم تو خودم، چند مورد از طریق اقوام، دوستان، اطرافیان و ... معرفی شدند که از بین اون ها فقط دو نفرشون به مرحله خواستگاری رسیدند. (در مورد مابقی این توضیح رو بدم که قبل از خواستگاری یا از طرف ما، یا از طرف دختر خانم و خانواده‌اش نتیجه‌گیری شد که کفویت و تطابق در حد کافی وجود نداره).

این دو نفر هم یکی شون هنوز آمادگی ازدواج رو نداشتن و به اجبار خانواده جلو اومده بودن که منتفی شد!، دومی هم سر مسائلی توافق نکردیم؛ یعنی اولویت‌هاشون برای من قابل قبول و درک نبود. من باب مثال، اولین مبحث شون ولایت فقیه بود، دومیش مخالفت با آهنگ و موسیقی! دیدم دنیای متفاوتی داره.

الان هم چند وقتیه مورد مناسبی معرفی و یافت نمیشه، به قول مادرم دیگه نمیدونم از کی بپرسم و کجا رو سر بزنم!، البته میدونم که باید توکل کرد به خدا و از خودش خواست تا اونی که صلاح هست رو نصیب آدم کنه ولی از قدیم گفتن از تو حرکت، از خدا برکت!

من شرایط شغلیم جوریه که ارتباطی با جنس مخالف ندارم، لذا از اون جا نمی‌تونم کسی رو پیدا کنم. پیشنهادات آشنایان و دوستان هم با معیارهای من نمی‌خونه اکثراً. (بعضاً هم از لحاظ سنی و تحصیلی مناسب نیستن)

در خانواده برتر هم پست‌های مختلفی کار شده که برین از حوزه‌ها یا دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها کمک بگیرین ؛ مثل این پست:

نهاد رهبری در دانشگاه، محلی مناسب برای معرفی افراد جهت ازدواج

ولی خب من با شناختی که از پسرهای این نهادها دارم، اکثرا مذهبی غلیظ (قصد جسارت ندارم) هستن. نمیدونم دخترخانوم‌ها هم احتمالا کم‌ و‌ بیش همین‌ طور باشن.یا اینکه پست از طرف کسانی که مثل من نمی‌تونن همچین دختر‌خانم‌هایی رو پیدا کنن:

من از کجا باید دختر هم سن و مناسب شرایط خودم رو بیدا کنم؟

می خوام با یه دختر مذهبی و ساده ازدواج کنم

طرح همسان‌ گزینی تبیان هم فقط تو چند تا شهر محدود هستش !، حالا موندم که من چه‌جوری دختر مناسب و مطلوب خودم رو پیدا کنم؟

عزیزان تجربیات و نظرات شون رو لطفا بگن تا من و امثال من رو راهنمایی کنن.

با تشکر


23 تیر 98 :

سلام خدمت دنبال‌کنندگان وبلاگ خانواده برتر
در اون زمانی که این پست رو ارسال کردم، راه‌ حلی برام ممکن به نظر نمی‌رسید و از نظرات کاربران اینجا خواستم کمک بگیرم. اتفاقی که افتاد درست یه هفته بعد از اون پست و اون حال و هوام، خدایی که همیشه هوام رو داشته، بازم دستم رو گرفت.
به وسیله یه فامیل خیلی دور، یه دختر خانمی معرفی شد، خانم به تمام معنا. تقریبا همون ویژگی‌هایی که من دنبالش بودم رو تمام و کمال داره. مومن، ماخوذ به حیا، مودب، تحصیلکرده، خانواده متشخص و ...، هر چی بگم کم گفتم.
چند جلسه با خودش و چند جلسه با پدرشون صحبت داشتیم و بالاخره بله رو گرفتم، الان خواستم هم از کاربرانی که همیشه نظرات شون کمک حال امثال من و جوون های کم‌ تجربه مملکت هستند ، تشکر کنم و هم بخوام که برای خوشبختی و عاقبت بخیری همه جوون ها دعا کنین.
شاد و خوشبخت باشین
# از لطف خدا ، لحظه‌ای مایوس نشید !
یا علی

مرتبط :

چرا کسی کمک نمیکنه فرد ایده آلم رو پیدا کنم؟

چطوری دختر مناسب خودتون رو پیدا می کنید و به خواستگاری اون میرید؟

از کجا همسر آینده ام را پیدا کنم؟

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

چه جور میشه دختر خوب پیدا کرد؟

چکار کنم که خودم یه دختر خوب پیدا کنم ؟

کجا دنبال دختر خوب گشتی که میگی نیست ؟

خواسته من یه دختر خوبه که مثل خودم خودش رو حفظ کرده

نحوه پیدا کردن یک دختر خوب برای ازدواج

از کجا دختر مناسب برای ازدواج پیدا کنم ؟

دختر مذهبی کجایی ، دقیقا کجایی ؟!

میخوام با یه دختر پاک و دست نخورده ازدواج 

چرا دختر پاک، سالم ، چادری مقید و بدون آرایش کمتر انتخاب میشن ؟

آقایون خوبی که دنبال دختر پاک میگردن کجان اگه راست میگن ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
پیدا کردن دختر مناسب برای ازدواج (۳۷ مطلب مشابه)